دستگاه تصفیه آب صنعتی

تفاوت دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی
0 (0)

تفاوت های دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی

در بسیاری از افراد متأسفانه با اطلاعات غلط این دو دستگاه را یکی میدانند. و یا برای سود جویی خود از ناآگاهی افراد سوءاستفاده میکنند. از این رو دستگاهی را که با کاربرد مورد نیاز نامناسب میباشد را به مراجعین میدهند. با این که تجهیزات این دو دستگاه نسبتا با هم شباهت دارد. اما باید گفت که تفاوت ها و کاربرد های ساختاری زیادی در این دو دستگاه وجود دارد. تصفیه آب برای مقاصد آماده سازی آب با یک کیفیت مناسب برای یک استفاده خاص میباشد. پس لازم نیست قابل شرب ( منظور آب شیرین است) باشد. در ادامه به تفاوت دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی خواهیم پرداخت.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


    معرفی تفاوت های دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن

    همان طور که گفته شد دو دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی اگر چه در ظاهر تفاوت چندانی ندارند، اما دارای تفاوت هایی بسیاری میباشند. در واقع تجهیزات نوع فرآیند در هر دوی آن ها یکی است. همچنین هدف در هردوی آن ها بهبود سطح کیفی آب های آلوده میباشد. اما اگر یک نگاه تخصصی و عمقی به ویژگی ها و قابلیت های این دو دستگاه داشته باشیم متوجه تفاوت هایی می شویم که کاملا ملموس هستند.

    اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آب شیرین کن چیست باید بگوییم آب شیرین کن دستگاهی است که با استفاده از روش های مختلفی حرارتی و اسمز معکوس به شیرین سازی آب های شور کمک می کند و در دو نوع صنعتی و خانگی طراحی و تولید می شوند.

    تفاوت های دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی

    تفاوت های اصلی

    تفاوت اصلی در این دودستگاه به دلیل وجود پمپ ها و فیلتر های خاصی میباشد. همچنین توان و فشار در آب شیرین کن ها معمولاً بالاتر از دستگاهای تصفیه آب میباشد. البته این تجهیزات مصرف انرژی بالاتری نیز دارند. از طرفی فیلتر ها در آبشیرین کن ها معمولاً طول عمر کمتری دارند. لذا هزینه های نگهداری از این تجهیزات مقداری بیشتری خواهد بود. همچنین در دستگاه های تصفیه آب صنعتی ممکن است به برای افزایش کیفیت آب ها برای استفاده در صنایع نیاز به تجهیزات پیش تصفیه آب باشد. در حالی که به طور عمومی این مورد در آبشیرین کن ها نیاز نمیباشد. در ادامه توضیحاتی برای معرفی هر یک از این دو دستگاه قرار میدهیم. با مطالعه این بخش میتوانید درک بهتری از این دو تجهیزات داشته باشید.

    معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی

    در برخی از مصارف در صنایع نیازی به شیرین سازی کامل آب نمیباشد. از طرفی هم دسترسی به آب های غیر شور در آن ها وجود دارد از این رو استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بیشتر از آبشیرین کن صرفه اقتصادی خواهد داشت. دستگاه تصفیه آب، دستگاهی است مجهز به چندین فیلتر مختلف مثل؛ فیلتر مبدل یونی، فیلتر کربن فعال، فیلتر اسمز معکوس و … که هر یک از آنها کارایی متفاوتی دارند. از آنجایی که ورودی دستگاه های تصفیه آب، معمولا آب های آلوده و سنگین بوده که این آب ها حاوی انواع آلودگی  (فلزات سنگین، کلر، میکروب ها، مواد آلی و غیر آلی) هستند. هریک از فیلتر های مذکور وظیفه جدا کردن یکی از این آلودگی ها را دارند. از همین رو دستگاه تصفیه ای که تعداد و مراحل فیلتراسیون بیشتری داشته باشد بدین معنی است که آب در چندین مرحله فیلتر شده و درنتیجه  آلودگی های بیشتری از بین میرود، بنابراین سطح کیفیت آب بالاتر است.

    تفاوت های دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن صنعتی

    معرفی آب شیرین کن

    آب شیرین کن ها معمولا برای آب های بسیاری شور استفاده میشوند. و همان طور که از نام آن ها پیداست برای تبدیل آب این آبها به آبهای قابل شرب و شیرین استفاده میشود. در واقع آب ورودی دستگاه آب شیرین کن، می تواند آب با میزان سختی و شوری بالا باشد و عمدتا آب شور دریا است که در نهایت خروجی آن، آب شیرین و قابل شرب است یعنی تمام آلودگی های محول در آب را نیز از بین می برد. این در حالی است که آب ورودی دستگاه تصفیه آب یا آب های شیرین است که حاوی آلودگی هستند یا آبهای لب شور (آب با شوری بسیار کم) است و توانایی شیرین سازی آب با میزان شوری بالا را ندارد. در واقع می توان گفت یک دستگاه آب شیرین کن، یک دستگاه تصفیه آب هم محسوب می شود اما یک دستگاه تصفیه آب، لزوما آب شیرین کن نیست.

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


      تفاوت دستگاه آب شیرین کن خانگی با صنعتی

      تفاوت بسیاری بین آب شیرین کن صنعتی و خانگی آن وجود دارد. از طرفی در هر دو سیستم تقریباً از قطعات با عملکرد مشابه استفاده می‌شود. با این حال نوع فیلترها متفاوت بوده، و همچنین میزان فشار اسمزی ایجاد شده در نوع صنعتی بسیار بیشتر از تجهیزات خانگی است. از این رو کیفیت آب خروجی در سیستم‌های صنعتی به مراتب بالاتر از نوع خانگی است. با این حال استفاده از سیستم‌های صنعتی برای مصارف خانگی در مجموعه‌های مسکونی کارایی بالایی دارد. در صورتی که شما به آب با کیفیت دسترسی ندارید، سفارش آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی برای مجتمع‌های مسکونی، می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. با اینکه قیمت دستگاه تصفیه آب شیرین خانگی، با تفاوت بسیار فراروان کم‌تر از نوع نیمه صنعتی آن است. از طرفی به دلیل کیفیت آب خروجی در نوع خانگی، محدودیت‌های فراوانی در استفاده از آب تصفیه شده در این تجهیزات وجود دارد. با این حال از نظر قیمت نیز آب شیرین کن‌های نیمه صنعتی مانند نوع 2000 لیتری، به دلیل تجهیزات کمتر و ظرفیت نسبتاً بالاتر می‌توانند برای مجتمع‌های کوچک مناسب باشد.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *