blog

صفحه اصلی » دستگاه تصفیه آب صنعتی » آب شیرین کن کشاورزی | قیمت تصفیه آب کشاورزی RO

آب شیرین کن کشاورزی

فهرست مطالب نمایش
شماره تلفن خود را وارد کنید
درصورتی که آزمایش آب انجام داده اید میزان شوری آب را انتخا کنید - این گزینه اجباری نیست
درصورتی که هرگونه درخواست دیگه ای یا سوال خاصی دارید می توانید اینجا تایپ کنید.

یکی از راه های تهیه آب شیرین برای کشاورزی استفاده از سیستم های اسمزمعکوس و خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب مخصوص زراعت است. با کمک این تجهیزات میتوانید آب های مناسب برای مصارف زراعی را با مقادیر بالا تولید کنید. این تجهیزات به خصوص در مناطقی که کیفیت آبها نامناسب باشد، بسیار مفید است. از طرفی به دلیل قیمت دستگاه تصفیه آب کشاورزی، این تجهیزات برای تصفیه آب چاه ها نیز استفاده میشود. به طور کلی به صرفه ترین راه تصفیه آب برای زراعت، خرید و سفارش سیستم های تولید آب شیرین کن کشاورزی است. چرا که میزان مصرف آب در کشاورزی بسیار بالا میباشد. لازم به ذکر است که شما میتوانید در تمامی شهر ها از جمله اصفهان و شیراز این تجهیزات را از شرکت آرایا صاف تهیه کنید.

آریا صاف یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده و سازنده دستگاه های تصفیه آب کشاورزی با قیمت مناسب است. این شرکت عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب کشاورزی برای شیرین سازی آب چاه ، رودخانه ، شیرین سازی آب دریا به منظور آبیاری گلخانه میباشد. همچنین تجهیزات تولیدی آریاصاف در زمین های زراعتی ، باغ ها ، دامداری و مرغداری و ... استفاده دارد. لذا جهت سفارش و خرید آب شیرین کن کشاورزی ارزان با کیفیت بالا با ما تماس بگیرید.

به طور کلی برای درک بهتر این کلمه باید گفت، دستگاه اسمزمعکوس کشاورزی، جهت مصارف زراعی و دامپروری، آب را از آلودگی ها تصفیه میکند. اما در صورتی که میزان شوری آب دارای بالا باشد، برای نتیجه بهتر باید از دستگاه آب شیرین کن دریایی استفاده کرد.

در ادامه با ما همراه باشید با اطلاعاتی در زمینه قیمت ، فروش و سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی توسط آریاصاف.

استفاده آب شیرین کن در کشاورزی + دستگاه رفع شوری آب کشاورزی

در گذشته هزینه بالای شیرین کردن آب و مقدار انرژی مورد مصرف مانع تولید آب شیرین با مقیاس بالا از آب دریا و آب لب شور می‌شد.                                         

امروزه نمک زدایی و شیرین کردن آب  با دستگاه رفع شوری آب کشاورزی مورد توجه بسیار بوده زیرا هزینه شیرین کردن آب رو به کاهش و هزینه استفاده از آب‌های سطحی و زیر زمینی روبه‌افزایش است.

با وجود این پیشرفت‌ها، همچنان هزینه شیرین کردن آب و تنها استفاده از این منبع برای آبیاری کشاورزی بسیار بالا بوده مگر در باغداری محصولات پر ارزش و سبزیجات و گل و گیاه.

اکثرا در گلخانه‌ها بهترین روش برای شیرین کردن آب است؛ زیرا هزینه‌های RO  برای مصارف کشاورزی سیستم اولیه نگهداری و مصرف انرژی آن به مراتب کمتر از سایر روش‌های شیرین سازی است.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


     

    نقش دستگاه آب شیرین کن در کشاورزی و گلخانه‌ها به خصوص برای تصفیه آب چاه بسیار مهم است. در برخی مناطق به دلیل وجود آب‌های شور، عملیات آبیاری می‌تواند هزینه‌های جبران ناپذیری به محصولات و حتی خاک منطقه وارد کند. به همین دلیل خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی برای استفاده در این مناطق شدیداً توصیه می‌شود. چرا که این آب‌ها می‌توانند محصولات زراعی را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورند. در مواردی که شوری آب باعث شوری خاک شود، عملاً زراعت در آن مناطق غیر قابل انجام خواهد شد.

    از این رو استفاده از آب شیرین کن به خصوص در مناطقی که دارای آب‌های نامناسب باشند، باعث جلوگیری از شوری خاک می‌شود. از رو می‌توان گفت که یکی از اهمیت‌های تصفیه آب در کشاورزی جلوگیری از مشکلات زیست محیطی است. از طرفی باید گفت که ساده‌ترین راه برای تصفیه آب شور برای زراعت، استفاده از روش اسمز معکوس است.

    کاربرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

    کاربرد اصلی سفارش و خرید آب شیرین کن کشاورزی تبدیل آب‌های شور و آب‌های نامناسب به آب قابل استفاده جهت زراعت است. اما همان طور که گفته شد این تجهیزات دارای کاربردهای بسیاری است. البته قیمت دستگاه تصفیه آب کشاورزی در مصارف مختلف متفاوت است. ازجمله کاربردهای دستگاه‌های تولید آب شیرین برای زراعی به صورت زیر است.

    • آبیاری گیاهان و مزارع
    • آبیاری زمین‌های کشاورزی
    • باغ‌ها
    • گلخانه‌ها
    • دستگاه آب شیرین کن و تص
    • فیه آب چاه
    • آب رسانی به دام‌ها و دامپروری، دامداری، مرغداری و گاو داری
    • سفارش دستگاه تصفیه آب صنعتی برایافزایش راندمان آبیاری در کشاورزی

    کاربرد خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی برای تصفیه آب چاه بسیار بالا می‌باشد. آب برخی از چاه‌ها به دلیل شوری منطقه و ریزش باران و در نهایت نفوذ این آب شور به داخل آب‌های زیرین، شور می‌شود. لذا باید پیش از استفاده از آب، باید با استفاده از این تجهیزات، آب را شیرین کرد. البته برای سفارش آب شیرین کن کشاورزی دقت نمایید که این دستگاه‌ها برای هر فعالیت، در ظرفیت‌ها و توان مختلفی تهیه می‌شوند. لذا قیمت آب شیرین کن کشاورزی و آب چاه در هر فعالیت متفاوت می‌باشد. به طور کلی تصفیه آب کشاورزی برای فعالیت‌های مرتبط با کشت و کار کاربرد دارد. البته این موضوع به شاخه‌های بسیاری تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که هر شاخه به ظرفیت و توان متفاوتی از دستگاه اسمز معکوس نیاز دارد.

    یکی از کاربردهای اسمز معکوس برای تصفیه آب چاه است. به طور کلی باید چاه دارای آب قابل استفاده باشد. اما به دلیل آلوده و یا شور شدن آب از طریق عوامل مختلف نیاز به تصفیه دارد. باید گفت که هزینه و قیمت تولید دستگاه آب شیرین کن چاه چندان سنگین نیست. به دلیل آنکه معمولاً EC آب چاه معمولاً بالا نیست. قیمت دستگاه تصفیه آب چاه کشاورزی با توجه به میزان شوری آب و میزان خروجی آب متفاوت است. برای اطلاع از قیمت کارشناسان مجموعه ما شما را راهنمایی می کنند.

    اهمیت دستگاه آبشیرین کن در کشاورزی برای تصفیه آب چاه:

    نقش دستگاه آب شیرین کن در کشاورزی و گلخانه ها به خصوص برای تصفیه آب چاه بسیار مهم است. در برخی مناطق به دلیل وجود آب های شور، عملیات آبیاری میتواند هزینه های جبران ناپذیری به محصولات و حتی خاک منطقه وارد کند. به همین دلیل خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی برای استفاده در این مناطق شدیداً توصیه میشود. چرا که این آبها میتوانند محصولات زراعی را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورند. در مواردی که شوری آب باعث شوری خاک شود، عملاً زراعت در آن مناطق غیر قابل انجام خواهد شد پس استفاده از دستگاه رفع شوری آب کشاورزی یکی از بهترین راه هاست.

    از این رو استفاده از آب شیرین کن به خصوص در مناطقی که دارای آبهای نامناسب باشند، باعث جلوگیری از شوری خاک میشود. از رو میتوان گفت که یکی از اهمیت های تصفیه آب در کشاورزی جلوگیری از مشکلات زیست محیطی است. از طرفی باید گفت که ساده ترین راه برای تصفیه آب شور برای زراعت، استفاده از روش اسمز معکوس میباشد.

    فروش ویژه انواع محصولات آب شیرین کن و تصفیه آب 

    به دلیل نوسان قیمت ها و نوسان ارز، قیمت دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن کشاورزی با توجه به دو پارامتر تعیین میشود. این موارد عبارتند از :
    1- میزان شوری آب
    2- میزان آب خروجی مورد نیاز مشتری ( آب تصفیه شده)

    ((برای اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره رایگان، لطفا با شماره تلفن های دفتر فروش شرکت آریاصاف سپاهان تماس بگیرید.))

    اهمیت خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی:

    خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی Ro بیشتر در مناطقی مورد توجه قرار میگیرد، که دارای آب مناسب برای کشاورزی نباشند. به طور کلی اهمیت تهیه این تجهیزات برای چاه ها با توجه به کمبود آب جهت زراعت در کشور ما رو به افزایش است. چرا که آب در برخی از مناطق بسیار شور بوده و غیر قابل استفاده میباشند. همچنین در صورتی که زمین های زراعی در نزدیکی منابع آب شور قرار گرفته باشند ، میتوان با استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی از این منابع در جهت زراعت استفاده کرد. لازم به ذکر است، قیمت تولید آب توسط دستگاه تصفیه آب برای کشاورزی، بسیار به صرفه میباشد. لذا سفارش این دستگاه برای تولید آب های مناسب زراعی در برخی از مناطق میتواند، هزینه های تصفیه آب را کاهش دهد.

    قیمت آب شیرین کن کشاورزی:

    دردهه گذشته استفاده از دستگاه تصفیه آب زراعی بیشتر شده است. لذا با بالا رفتن تقاضا و تولید بیشتر، دستگاه های تصفیه آب و قیمت خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی درکشور در حال افزایش است. با این حال شرکت آریا صاف خود تولید کننده دستگاه های آبشیرین کن اسمز معکوس به عنوان برترین دستگاه رفع شوری آب زراعی میباشد. از این رو با خرید و سفارش مستقیم از آریاصاف نسبت به روش های دیگر، با قیمت کمتری میتوان دستگاه آب شیرین کن کشاورزی را تهیه نمود.

    قیمت خرید و سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی میتواند به نسبت کاربرد آن متفاوت باشد. مواردی که نیاز به تصفیه آب با EC بالا دارند، به خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب زراعی با ظرفیت بالاتر نیاز خواهند داشت. در حالی که برای تصفیه آب با EC نسبتا پایین نیازی به استفاده از دستگاه های با ظرفیت بالاتر نیست و استفاده از آن ها صرفا اتلاف انرژی و هزینه میباشد.

    قیمت تجهیزات شیرین سازی آب های کشاورزی به موارد بسیاری بستگی دارد. این موارد عبارتند از میزان کیفیت آب که به موضوعات بسیاری مرتبط است. این موضوعات در آزمایشگاه های مخصوص  اندازه گیری میشود. همچنین میزان مصرف فعالیت شما باید با توان دستگاه مورد نظر، هماهنگ باشد. شما میتوانید با پر کردن یک لیست در بخش قیمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی قیمت تمام شده را به صورت رایگان و محاسبه شده دریافت نمایید.

    لازم به ذکر است که موارد گفته شده در لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی به حصوص برای تصفیه آب چاه شامل ریز قطعات آن میباشد. قطعات و کیفیت آن ها در هزینه  سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب کشاورزی تأثیر بسیاری دارد. با این حال کیفیت مناسب قطعات در هزینه های تولید آب توسط این دستگاه های تصفیه آب زراعی بسیار مؤثر است.  قیمت فیلتر ممبران نیز، یکی از مهمترین بخش های این دستگاه است. قیمت این بخش  هم در کیفیت و هم در هزینه ها بسیار موثر میباشد. از طرفی نوع آب نیز میتواند تأثیر فراوانی در هزینه های تصفیه آب داشته باشد. اگر EC آب تا حدی بالا باشد که ما مجبور به استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی با ظرفیت و توان بالاتری شویم، هزینه تصفیه آب نیز بالاتر خواهد بود. البته در خاک ها و مصارف مختلف حد مجاز EC آب در کشاورزی متفاوت است. اما از طرفی اگر مقدار سختی آب کمتر باشد، با انتخاب درست در هنگام سفارش و خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی مناسب، تا حد بسیار زیادی از هزینه های اضافه در آینده جلوگیری میکند.

    هزینه تولید آب تصفیه شده با آب شیرین کن کشاورزی آریاصاف :

    دستگاه آب شیرین کن باید با توجه به نوع آب تولید شود. از طرفی به دلیل افزایش هزینه های نگهداری در تجهیزات دارای توان بالاتر، امکان استفاده از برخی از این تجهیزات در تمامی کاربری های زراعی وجود ندارد. شرکت آریاصاف سپاهان سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی را با توجه به نوع خاک و میزان شوری خاک منطقه میسازد. همچنین این تجهیزات  منطبق با نیاز آبی زمین های زراعی طراحی و نصب خواهد شد. چرا که این موارد در هزینه های نگهداری از تجهیزات نقش بسیار پر رنگی دارد. از این رو  تولید دستگاه ها با در نظر گرفتن شرایط گفته شده، هزینه ها و قیمت آب شیرین کن کشاورزی بسیار کاهش می یابد. از طرفی به دلیل تولید بهینه تجهیزات، نیاز به انرژی در دستگاه تصفیه اب کشاورزی کاهش پیدا میکند. از این رو هزینه آب تصفیه شده توسط دستگاه های اسمزمعکوس کشاورزی آریا صاف کمتر میباشد.

    هزینه تصفیه آب در در آبشیرین کن های نامناسب بالاتر است. این موضوع به دلیل افزایش هزینه های نگهداری از این دستگاه ها ایجاد میشود. که در دستگاه های بزرگتر بالاتر است. لذا همیشه در سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب کشاورزی، به کاربرد آن دقت داشته باشید.

    همانطور که وب سایت www.filternox.com نیز ارشاره شده است.

    Reduction of available fresh water sources has become a major problem in recent years. The consequent reduction in water volume has also increased the concentration of contaminants and pollution. Because of this problem, modern irrigation systems, using either underground or surface water are requiring more efficient filtration systems.
    ترجمه: کاهش منابع آب تازه در دسترس، یک مشکل عمده در سال‌های اخیر شده است. کاهش حجم آب به علاوه افزایش غلظت آلاینده‌ها و آلودگی نیز افزایش یافته است. به دلیل این مشکل، سیستم‌های آبیاری مدرن که از آب زیرزمینی یا سطحی استفاده می‌کنند، نیاز به سیستم‌های تصفیه مؤثرتری دارند.

     افزایش جمعیت و بهران کم آبی و نیاز آینده به آب شیرین کن های کشاورزی :

    به دلیل افزایش جمعیت و بهران کم آبی در جهان نیاز به تصفیه آب و استفاده از آب شیرین کن ها بسیار حس میشود. از طرفی به دلیل آن که کشاورزی از موارد با اهمیت برای انسان بوده و مصرف آب نیز در آن بالا است، خرید و استفاده از دستگاه آبشیرین کن کشاورزی دارای اهمیت زیادی است. به خصوص در آینده به دلیل افزایش جمعیت و کاهش ذخایر آب زیرزمینی و آب های شیرین، با افزایش شوری آب مواجه میشویم. همین امر باعث افزایش نیاز به سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب زراعی میگردد. توجه داشته باشید که یکی از به صرفه ترین راه های تولید آب شیرین ارزان قیمت، استفاده از دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی میباشد. از طرفی این تجهیزات برای جلوگیری از بروز مشکل در خاک برای زراعت در آینده از الزامات این فعالیت میباشد.

    تصفیه آب کشاورزی به این دلیل اهمیت بسیاری دارد که اگر مقدار شوری آب از حد معینی عبور کند مقدار محصول را به طور چشم گیری کاهش خواهد داد. در نتیجه با افزایش مقدار نمک، تولید محصول صفر خواهد شد.

    عدم استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی و اب شور چاه در زمین های زراعی و یا باغ ها تا چند سال آینده باعث از بین رفتن زمین های زراعی میشود. همچنین با افزایش قیمت محصولات و منابع آب کشاورزی همراه خواهد بود. از طرفی استفاده از دستگاه آب شیرین کن در هزینه تصفیه آب زراعی تأثیر بسزایی دارد. لذا سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب در خصوص استفاده برای زراعت کشاورزان در مناطق دارای آب شور بسیار توصیه میشود.

    یکی از مهمترین فواید سفارش دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس جهت جلوگیری از ورود آب های شور به خاک است. لذا استفاده از این دستگاه یکی از متداول ترین ، ارزان قیمت ترین و ساده ترین راه تصفیه اب شور در مصارف زراعی و در نتیجه رفع شوری خاک می باشد. به این صورت که در ابتدا آب پس از عبور از دستگاه، نمک زدایی و شیرین سازی میشود. پس از مراحل مختلف تصفیه آب می توانید آن را به عنوان آب شیرین کشاورزی مورد استفاده قرار دهید.

    عملکرد دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

    اساس کار دستگاه آب شیرین کن کشاورزی برای تصفیه اب چاه و یا حتی آب دریا، گذر آب از یک غشای نیمه تراوا است. این غشا همان فیلتر های ممرین ( یا ممبران ) هستند. در مسیر آب، فیلتر ها ناخالصی آب را جدا می کنند. سپس آب با عبور از این غشا، به دو قسمت تقسیم شده که یکی از آن ها پساب و دیگری آب شیرین است. در واقع آب های شور معمولا دارای غلظت بسیار فراوانی میباشند. از این رو به عنوان پسآب این تجهیزات دفع میشوند. از طرفی آب های شیرین نیز جهت مصرف به شبکه آبرسانی منتقل میشوند. البته با توجه به هزینه های پایین تصفیه آب توسط این دستگاه ها ، سفارش دستگاه تصفیه آب کشاورزی جهت استفاده، کاملا به صرفه خواهد بود.

    خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی ( معمولی و یا دریایی )

    در خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی همواره این سوال پیش می آید که تفاوت دستگاه معمولی با دریایی و یا پرفشار در چیست؟ در دستگاه های تصفیه آب کشاورزی مانند دستگاه تصفیه آب صنعتی میتوان از روش مکانیزه اسمز معکوس استفاده کرد. در این روش با استفاده از سیستم تزریق مواد برای حذف و یا از بین بردن سختی آب و انجام عملیات سبک کردن آب منجر به تغییر کیفیت آب می شود. در نهایت آب برای زراعت مناسب خواهد شد. در خرید و سفارش دستگاه های تصفیه آب کشاورزی لازم است که به روش کار این دستگاه ها توجه کنید. در واقع باید با توجه به شرایط برق و منبع تامین آن دستگاه مناسب خود را سفارش دهید. البته به دلیل وجود ظرفیت کمتر ، قیمت دستگاه تصفیه آب کشاورزی معمولی کمتر از پرفشار خواهد بود.

    قیمت مناسب برای خرید دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب چاه کشاورزی آن را برای استفاده در کلیه این مراحل و پایین آوردن (EC) جهت موارد مصرف گلخانه ای و زراعی مناسب کرده است.

    بیشتر بخوانید : { سیستم های RO مناسب تصفیه آب گلخانه ای }

    در صورت تمایل به خرید و سفارش دستگاه آب شیرن کن و تصفیه آب کشاورزی باید اجزای کلی این دستگاه ها را بشناسید. با شناخت بیشتر این اجزا انتخاب مناسبی در خصوص تهیه تجهیزات آب شیرین کن مناسب برای فعالیت کشاورزی خود خواهید داشت. لذا با معرفی اجزای سیستم تصفیه آب زراعی RO، با ما همراه باشید.

    اجزای کلی دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس تشکیل شده است از :

    • سختی گیر آب
    • غشا نیمه تراوا
    • فیلتر شنی و فیلتر کربنی
    • پمپ فشار قوی
    • میکرو فیلتر ها
    • سیستم کنترل و مخزن تحت فشار
    استفاده از سیستمهای آب شیرین کن در کشاورزی

    در گذشته هزینه و قیمت بالای تولید دستگاه های رفع شوری آب در کشاورزی، و مقدار انرژی مورد مصرف و میزان تولید کم آب شیرین در دستگاه ها به روش های دیگر، عملا تصفیه آب دریا را برای کشاورزی غیر ممکن میکرد. به همین دلیل استفاده از آب های شور دریا در زراعت امکان پذیر نبود. اما امروزه نمک زدائی و شیرین کردن آب با خرید و سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی امکان پذیر میباشد. به عبارت دیگر استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی به عنوان ساده ترین راه تصفیه اب شور برای مصارف کشاورزی شناخته میشود. استفاده از این سیستم های تصفیه آب کشاورزی بسیار اهمیت دارد. زیرا هزینه تولید آب رو به کاهش و هزینه استفاده از آبهای سطحی و زیر زمینی رو به افزایش می باشد. مصارف آب زراعی در ایران بسیار بالا میباشد. تا حدی که حدود ۹۲ درصد مصارف آب مربوط به این بخش میباشد. همچنین هزینه و قیمت دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی برای تصفیه آب چاه ها و یا دریا و فضای مورد نیاز آن بسیار اند است.

    منابع آب کشاورزی

    منابع آب کشاورزی از دو بخش آب های سطحی و آب زیر زمینی تامین می شود که مطابق آمار۳۱ درصد منابع آب سطحی صرف مصارف کشاورزی می شود. اما این مقدار در آب های زیرزمینی بسیار بیشتر میباشد. در واقع این میزان به حدود ۶۸ درصد می رسد. از جمله آب های سطحی تامین کننده آب کشاورزی می توان به رودخانه و دریاچه ها اشاره کرد. خصوصیات آب مناسب برای کشاورزی به موارد متعددی ارتباط دارد. در صورتی که این آب ها در نزدیکی محل کشاورزی باشند، هزینه و قیمت استفاده آنها بسیار اندک است. به همین دلیل در صورتی که آب، شور و نامناسب برای زراعت باشد، باز هم میتوانید با خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی متناسب با فعالیت خود، با قیمت و هزینه کم از آن ها استفاده نمایید.

    دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی قادر به تصفیه منابع آب زیرزمینی مانند چاه ها و قنات ها می باشد. آب برداشت شده از این منابع در برخی از موارد مناسب برای مصارف زراعی نمی باشد. بطور مثال یکی از مشخصات این گونه آب ها که باید مورد بررسی و کنترل قرار گیرد، pH آن است. همچنین وجود برخی ترکیبات آلی و معدنی، که باعث ایجاد طعم و بو در آب می شوند نیز می بایست مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد. برخی از منابع آب نیز ممکن است حاوی ذرات شن و ماسه و رسوب باشند. برای کنترل کردن این مواد در آب ها، در روش های دیگر، نیاز به صرف هزینه ها اضافی خواهید شد.

    از این رو با استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی، میتوان هزینه های استفاده از این آب ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. بخاطر همین می تواند موجب آسیب رسیدن به لوله ها و اتصالات شود. لذا خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب در برخی موارد، جزء اصلی ترین مراحل زراعت میباشد.

    تصفیه آب کشاورزی آب شیرین کن گلخانه ای

    گاهی خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی و تصفیه آب چاه برای جلوگیری از بایر شدن زمین و خاک و همچنین شوری آب انجام میگیرد. چرا که در صورت استفاده از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس کیفیت آب به حد صد درصد بسیار نزدیک میباشد. از این رو تاثیر بیشتری نسبت به آبهای دیگر در کاهش شوری خاک خواهد داشت. همچنین یکی از مزایای مهم در این خصوص قیمت و هزینه های نگهداری دستگاه های تصفیه آب برای مصارف وسیع و یا کوچک کشاورزی میباشد. این هزینه ها بسیار اندک است. در صورت استفاده از قطعات مناسب هزینه ها تا حد بسیاری کاهش خواهد یافت.

    مهمترین مزایای خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب کشاورزی :
    • جلوگیری از سدیمی شدن خاک
    • کاهش شوری آب در دستگاه آب شیرین کن کشاورزی
    • کاهش ترکیبات آنیونی آب
    • حذف عناصر سمی گیاهان و…

    با وجود پیشرفتهای بسیار درصنعت آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی ، همچنان قیمت و هزینه تصفیه آب، استفاده از این منابع را برای آبیاری زراعی بسیار بالا است.

    به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آب در این مصارف در گذشته عملا غیر قابل انجام بوده است. همچنین در گذشته جهت انجام عملیات تصفیه، هزینه های بالایی دربر داشته است. اما اکنون با سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی اسمز معکوس مناسب، به واسطه سیستم RO، تصفیه آب  به مقدار بسیار فراوان و با صرف هزینه کمتر صورت می گیرد. همچنین دستگاه آب شیرین کن کشاورزی میتواند در باغ برای تولید انواع درختان میوه و گیاهان کشاورزی استفاده شود. این تجهیزات همچنین میتوانند در گلخانه ها برای تصفیه آب چاه بکار گرفته شوند.

    برای مصارف زراعی سیستم RO بهترین روش برای شیرین کردن آب، دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس می باشند. چرا که هزینه های اولیه، نگهداری و مصرف انرژی آن به مراتب کمتر ازسایر روش های دیگر می باشد.

    دلایل استفاده از تصفیه آب کشاورزی

    خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب چاه کشاورزی مناسب به دلیل کیفیت نامناسب آب در برخی از مناطق بسیار اهمیت دارد. قیمت و هزینه استفاده از آب شیرین در سیستم تصفیه آب چاه برای کشاورزی بسیار به صرفه میباشد. حجم و کیفیت آب تولیدی در این دستگاه ها برای تمامی گیاهان میتواند مناسب باشد. از طرفی با استفاده از آب شور در زراعت علاوه بر افت کیفیت تولید محصول سبب کاهش خصوصیات فیزیکی مفید خاک خواهد شد. این اتفاق در آخر باعث بایر شدن اراضی می شود. از این رو استفاده از آب شیرین کن کشاورزی مناسب در برخی از مناطق دارای اهمیت بسیاری میباشد.

    برخی از مهمترین اهداف سفارش شیرین سازی آب برای کشاورزی :
    • کنترل سدیمی بودن یا غلظت سدیم موجود در آب نسبت به سایر کاتیون ها
    • کنترل ترکیبات آنیونی آب به ویژه غلظت زیاد کربناتها و بی کربنات ها
    • کنترل غلظت عناصر سمی برای رشد گیاه
    • جلوگیری از افزایش و حذف شوری یا غلظت کل نمک های حل شده در آب که از مهمترین اهداف خرید و سفارش دستگاه آب شیرین کن کشاورزی برای تصفیه اب چاه ها میباشد.
    • در دستگاه تصفیه آب کشاورزی عناصری مانند لیتیوم از آب حذف میشود.

    همچنین باید توجه داشت زمانی که ترکیبات به خاک اضافه می شود قسمت قابل توجه از آن جذب ذرات خاک خواهد شد. از طرفی فقط مقدار کمی از آن وارد محلول خاک خواهد شد. ماده لیتیم از غلظت بالایی برخوردار است. این یون سبب سوختگی برگ ها میشود.

    به دلیل آلودگی های صنعتی و کود های کشاورزی در آب ، امروزه عناصر سمی بسیاری در آب های کشاورزی موجود است. این امر اهمیت خرید و استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی را دو چندان می کند.

    یکی از موارد مهم برای خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی برای پایین آوردن سطح PH آب است. میزان سختی آب میتواند برای برخی از گیاهان مناسب نباشد. استفاده از دستگاه تصفیه آب برای زراعت باعث کنترل میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب خواهد شد.

    رفع شوری آب به وسیله تصفیه آب کشاورزی

    هزینه های تولید آب یکی از دلایل با اهمیت در سفارش و خرید آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب کشاورزی میباشد. به دلیل نیاز بالا به آب شیرین در مناطق دارای آب شور، باید از یک دستگاه با توان بالا، استفاده کرد. از طرفی هم اسمزمعکوس یکی از ساده ترین راه رفع شوری آب برای زراعت میباشد. قیمت رفع شوری آب به وسیله  آب شیرین کن در کشاورزی در برخی مناطق کشور به صرفه است. رفع شوری آب در بعضی مناطق بسیار اهمیت داشته، تصفیه آب در این مناطق لازم و ضروری است. چرا که شوری آب باعث کاهش محصولات زراعی ، سوختگی درحاشیه گیاه، تغییررنگ گیاه و عدم یکنواختی رشد درسطح مزرعه میپشود.

    بطورخلاصه دستگاه های آب شیرین کن و تصفیه آب چاه کشاورزی به دلیل کاهش و یا عدم فعالیت زراعی دارای اهمیت بالایی میباشد. به این صورت که اگرمقدار شوری آب از حد مشخصی عبور کند مقدار محصول را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد و با افزایش مقدار نمک در آخر تولید محصول کاملا متوقف خواهد شد.

    در اصل قیمت سفارش و خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در مقایسه با میزان کاهش محصول در دراز مدت بسیار نا چیز است. در صورت شوری آب آبیاری منطقه باعث ایجاد شوری خاک نیز میشود. این عامل گاه صدمات بسیار زیادی به زمین میزند.

    روش های کنترل نمک در آب کشاورزی

    • انتخاب محل بذرکاری
    • تغییر روش آبیاری به روش های بارانی یا قطره ای
    • کوتاه کردن فاصله بین آبیاری
    • انتخاب گیاه مناسب
    • شستشوی خاک
    • آبیاری قبل از کشت
    • تصفیه آب کشاورزی
    • زهکشی زمین
    • استفاده از مواد شیمیایی مانند گچ

    کشور اسپانیا نمونه بارزی جهت تولید ، استفاده و خرید دستگاه آب شیرین کن در کشاورزی می باشد.

    این کشور حدود 300 مجموعه تصفیه آب دارد (حدود 40 درصد کل مجموعه های این کشور)

    و 22.5 درصد از کل آبهای شیرین شده را به مصرف کشاورزی می رساند.

    اکثر این مجموعه ها آبهای لب شور را فراوری می نمایند.

    (تنها 10 درصد از آبهای شیرین شده برای کشاورزی از آب دریا تهیه می گردد).

    در اسپانیا مجموعه های کوچک و متوسط تصفیه آبهای لبشور با استفاده از دستگاه های اسمزمعکوس کشاورزی با ظرفیت های کمتر از 1 000 m³/d (11.6 لیتر در ثانیه) رایج است. زیرا با نیازهای کشاورزان قابل تطبیق می باشند. لذا خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب کشاورزی برای ایجاد آب شیرین میتواند در آینده ای نزدیک به یک اصل مهم در زراعت ، گلخانه ها و باغ ها باشد .

    چرا سفارش و خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی را از آریا صاف انجام دهیم ؟

    طراحی، ساخت، نصب ، نگهداری و خرید با هزینه کم به دلیل سفارش مستقیم از شرکت تولید کننده آن یکی از مهمترین اهمیت های تهیه این تجهیزات از آریا صاف است. همچنین شما بدون هزینه لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی را متناسب با نیاز های خود دریافت می کنید. با این لیست میتوانید از توان دستگاه مورد نیاز خود در این زمینه آگاه شوید. عملیات تولید با قیمت مناسب در ظرفیت های مختلف برای اقصی نقاط کشور توسط کارشناسان شرکت آریا صاف سپاهان انجام می پذیرد. باید به تهیه دستگاههای بهینه توجه زیادی داشت. چرا که ممکن است، شما نیازی به سیستم های قویتر نداشته باشید. یا اینکه آب موجود دارای EC مناسبتری باشد. در نتیجه با این حالت برخی از تجهیزات الزامی نیست. لازم به ذکر است که کارشناسان ما قادر به تولید آبشیرین کن بهینه بوده که در هزینه های شما تأثیرگذار میباشد.

    طراحی و ساخت دستگاه های آب شیرین کن توسط آریاصاف :

    جهت طراحی و ساخت برای سفارش های دستگاه تصفیه آب کشاورزی در آریاصاف، از مجرب ترین و با سابقه ترین کارشناسان کشور استفاده میشود. کارشناسان این شرکت با توجه به نیاز مطرح شده توسط مشتری و همچنین ویژگی های آب خام بهترین راه حل با کمترین هزینه جهت سفارش آب شیرین کن را به مصرف کنندگان محترم ارائه می نماید.

    جهت دریافت قیمت آب شیرین کن کشاورزی، دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از آخرین پروژه ها و همچنین اطلاع از سفارش های انجام شده در زمینه دستگاه های تصفیه آب کشاورزی با با کارشناسان شرکت آریا صاف سپاهان تماس حاصل فرمایید.

    همچنین شما میتوانید برای خرید و سفارش آب شیرین کن کشاورزی، با این شرکت به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید:

    آدرس کارخانه: جاجرود، سعیدآباد، خیابان گلستان، خیابان سبلان ، پلاک 2

    آدرس دفتر فروش: تهران، خیابان ولیعصر نرسیده به پارک ساعی، برج سرو ساعی واحد 504

    موبایل: 09121068506

    تلفن دفتر فروش کارخانه : 22145081- 021

    در ادامه به برخی از خدمات مربوط به خرید دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی، تصفیه آب گلخانه ای، صنعتی و دریایی در آریاصاف سپاهان توضیحاتی داده شده است.

    خدمات شرکت آریاصاف، سازنده دستگاه های اسمز معکوس کشاورزی، صنعتی و دریایی

    لیست خدمات و فعالیتهای شرکت مهندسی آریا صاف سپاهان شامل طراحی ، مهندسی ، ساخت ، اتوماسیون ، نصب و راه اندازی و نگهداری به صورت زیر میباشد :

    1. تولید سیستم های آب شیرین کن دریایی به روش اسمز معکوس.
    2. تولید سیستم های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس.
    3. پذیرش سفارش برای خرید سیستمهای آب شیرین کن کشاورزی به روش اسمز معکوس.
    4. راه اندازی و تولید تجهیزات اولترا فیلتراسیون (Ultra Filtration systems ).
    5. نصب و راه اندازی سیستمهای ضد عفونی آب.
    6. نصب و راه اندازی تجهیزات میکرو فیلتراسیون (Micri Filtration).
    7. تعبیه سختیگیرهای رزینی (انیونی و کاتیونی)
    8. نصب و راه اندازی مخازن و فیلترهای کربنی و شنی
    9. تصفیه فاضلاب صنعتی به وسیله ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی
    10. ارائه قیمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی ، دریایی و صنایع به همراه تمامی قطعات

    لازم به ذکر است که سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب کشاورزی از شرکت آریاصاف به صورت مستقیم تولید میشود. لذا سفارش از این شرکت قابل اعتماد تر از روش های دیگر میباشد.

    اهمیت دریافت لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی:

    در تجهیزات لازم برای شیرین سازی آب زراعی از قطعات بسیار زیادی استفاده میشود. هر یک از این اجزا خود دارای انواع بسیار گسترده ای هستند. از این رو دارای کیفیت و قیمت متفاوتی نسبت به دیگر میباشد.  لذا در صورتی که از تمامی این قطعات به همراه قیمت آن ها اطلاع کافی نداشته باشید، امکان بروز مشکلات مالی برای شما ایجاد خواهد شد. میزان هزینه در تولید یک سیستم دارای اهمبت بسیار بالایی است. لذا در صورت تهیه و سفارش این تجهیزات حتما قیمت آب شیرین کن کشاورزی را دریافت نمایید. این لیست به شما علاوه بر بررسی هزینه ها، به شما در درک بهتر توان دستگاه کمک میکند.

    کیفیت نفوذپذیری ممبرین های دستگاه RO کشاورزی

    کیفیت و نفوذپذیری ممبرین ها در کیفیت آب خروجی در آبشیرین کن ها بسیار زیاد است. لذا خرید و سفارش صحیح ممبرین ها در خصوص استفاده از دستگاه آب شیرین کن زراعت دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد. چرا که این اجزا برای کیفیت آب و میزان خروجی تأثیر زیادی دارند. همچنین مهمترین دلیل برای تعویض  ممبرین دستگاه آب شیرین کن RO کشاورزی ( اسمزمعکوس زراعی ) این است که آنها دیگر میزان و کیفیت نفوذپذیری مطلوب را ندارند. این عامل گاه به دلیل استفاده نادرست از تجهیزات با عدم وجود پیش تصفیه در برخی از موارد و گاه به دلیل کیفیت پایین آنها است.

    میزان نفوذپذیری تحت تأثیر شوری آب خوراک ، سرعت جریان ، دما ،ریکاوری ، رسوب و مدت زمان استفاده و یا تاریخ تولید بستگی دارد. این عامل در هنگام سفارش ممبرین های مناسب جهت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی اهمیت بالایی دارد.

    تغییر هر یک از عوامل بالا اغلب می تواند منجر به افزایش یا کاهش میزان نفوذپذیری ممبرین شود. به عنوان مثال ، اگر ممبرین ها کثیف باشند و نفوذپذیری آنها ضعیف باشد، تمیز کردن ممبرین ها اغلب باعث بهبود میزان نفوذپذیری و در نتیجه سرعت تصفیه آب در دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می شود. علاوه براین افزایش سرعت جریان آب، یاکاهش دمای خوراک و یا کاهش ریکاوری باعث افزایش نفوذپذیری میشود. اما افزایش سرعت جریان نیز میتواند منجربه افزایش رسوب شود. همچنین کاهش ریکاوری باعث کاهش مقدار آب خروجی خواهد شد.  این موارد تحت تأثیر مستقیم کیفیت ممبرین ها هستند. به همین علت خرید ممبران مناسب در آب شیرین کن کشاورزی دارای اهمیت زیادی است.

    از طرفی حتی در فیلتر های با کیفیت، هنگامی که ممبرین ها کثیف شده اند، و تمیز کردن آنها نمی تواند کیفیت نفوذپذیری را به شرایط مورد نظر برگرداند، معمولاً زمان آن است که آنها را تعویض کنید. این کار باعث بهبود کیفیت آب خروجی دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی میشود.

    طول عمر ممبراین ها

    ممبرین ها در دستگاه آب شیرین کن کشاورزی در گلخانه ها و … می توانند طول عمر طولانی داشته باشند. البته توجه به نوع آن در هنگام خرید و سفارش ممبران مناسب برای دستگاه های آبشیرین کن زراعی بسیار اهمیت دارد. اما این قضیه منوط به وجود شرایطی خاص دیگری نیز میباشد. از جمله این شرایط می توان به طراحی خوب دستگاه آب شیرین کن ro ، اپراتورهای مجرب وآموزش دیده ، مراقبت و شرایط نگهداری خوب اشاره نمود. اما هرچقدر که شرایط نگهداری ممبرین ها عالی باشد، در نهایت در مدت زمان مشخص، باز هم نیاز به تعویض دارد. معیار های تشخیص زمان تعویض ممبراین ها در هر مورد می تواند متفاوت باشد . در این خصوص پارامترهایی که باید در تصمیم گیری برای تعویض ممبرین ها بررسی شوند را بیان خواهیم کرد.

    زمان تعویض و خرید ممبرین جدید در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس

    زمانی که نفوذپذیری ممبرین ها به علت مسائل مکانیکی مانند نشت O-ring یا باز شدن چسب کاهش یابد، نیاز به تعویض و خرید فیلتر ممبران جدید در دستگاه های آب تصفیه آب گلخانه ای و کشاورزی اسمز معکوس وجود دارد. آزمایش لوله فشار میتواند در تعیین محل نشت احتمالی O-ring یا سایر عناصر مشکوک کمک کند.

    در آب شیرین کن کشاورزی ، عناصر تکی را میتوان با آزمایش حباب تست کرد تامشخص شود آیا خطوط چسب و اجزاء مکانیکی چگونه کار میکنند. به طور کلی در سفارش و خرید آبشیرین کن کشاورزی باید این تست انجام شود. دربسیاری ازموارد در صورت تعویض O-ring های معیوب یا عناصر آسیب دیده، نفوذپذیری بهبود پیدا میکند. بخاطر داشته باشید که اگر خطوط چسب در هر المان آسیب دیده باشد، باید علت آن بررسی شود. از طرفی با تعویض کردن عناصر، علت آن برطرف نمی شود و احتمالاً همین اتفاق در مورد قطعات جایگزین شده نیز رخ می دهد . پس حتما دقت کنید که علت آن را پیدا کنید.

    توجه به محدودیت فشار خوراک در هنگام خرید دستگاه های تصفیه آب گلخانه ای

    با شناخت محدودیت فشار خوراک در زمان خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی با گذر زمان و کثیف شدن ممبرین ها، فشار خوراک روی دستگاه تصفیه آب RO کشاورزی و گلخانه ای ممکن است افزایش یابد. در بسیاری از موارد ، فشار خوراک مورد نیاز پمپ، بسیار بیشتر از فشار قوی طراحی شده برای حفظ جریان میشود.
    تمیز کردن درست ممبرین ها، بهترین راه برای رفع این مشکل است.
    در مواردی که dP یا فشار خوراک کاهش نیابد، ممکن است ممبرین ها نیاز به تغییر داشته باشند.

    چگونه از تعویض تمام ممبرین ها جلوگیری کنیم

    گاهی اوقات مشتری میتواند از تعویض همه ممبرین های دستگاه آب شیرین کن کشاورزی جلوگیری کند.
    مشخص کردن محل رسوب می تواند به تعیین اینکه کدام ممبرین باید تعویض شوند کمک کند.

    البته باید با خرید و سفارش ممبرین های مناسب در آب شیرین کن اسمزمعکوس، از تعویض نامناسب آن جلوگیری کرد. همچنین توصیه میکنیم سر پوش و دنباله ی ممبرین را از یک طرف لوله ی فشارخارج کرده و آب آن را تخلیه کنید، (به مدت 20 دقیقه) و ممبرین را وزن کنید. هر ممبرین به طور معمول حدود 16 کیلوگرم وزن دارد. هنگام تخلیه اگر فهمیدید که دنباله ی ممبرین به طور قابل توجهی از سرپوش یا قسمت جلویی ممبرین سنگین تر است، احتمالاً پوسته پوسته شدن رخ داده است. این امر معمولاً نشانگر رسوب بیولوژیکی و کلوئیدی است.
    وزن کردن همه عناصر از یک مخزن تحت فشار ممکن است به تعیین تعداد عناصری که نیاز به تعویض دارند کمک کند.

    تعویض  کامل ممبرین یا تعویض قطعات جزئی دستگاههای آب شیرین کن RO

    در برخی از دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی RO باید همه ممبرین ها را درهمه رشته ها بطور همزمان تغییر داد..
    درحالی که در بعضی از این تجهیزات فقط یک رشته را تغییر میدهند. البته همه اینها به شرایط خاص بستگی دارد.
    توصیه میکنیم درصورت انجام تعویض جزئی، سوابق مربوط به موقعیت قطعات جدید و قدیمی را در داخل مخازن تحت فشار ثبت و نگهداری کنید.

    عناصر جدیدی که درسیستم آب شیرین کن کشاورزی نصب میشوند باید همیشه درانتهای لوله فشار قرار بگیرند.
    این امر مانع ازسرریز و فساد زود رس آنها میشود.

    سوالات متداول

    1. قیمت تبدیل آب شور به شیرین برای کشاورزی چقدر است؟

    از آنجایی که هزینه های عملیاتی این دستگاه های آب شیرین کن ro زیاد است. کارشناسان ما در آریا صاف برای کاهش هزینه ها با توجه به نوع خاک و میزان شوری خاک منطقه بهترین دستگاه را متناسب با کار شما طراحی و تولید می‌کنند. در نتیجه برای دریافت قیمت باید با شماره 09121068506 تماس بگیرید.

    2. چرا باید برای کشاورزی از آب شیرین کن استفاده شود؟

    میزان سختی آب برای برخی از گیاهان مناسب نیست به همین دلیل لیاز است با روش‌ها و راهکارهای موجود نسبت به تصفیه و شیرین سازی آب کشاورزی اقدام کرد.

    10 نظر در “آب شیرین کن کشاورزی | قیمت تصفیه آب کشاورزی RO
    5 (5)

    1. مهندس مهری نژاد گفت:

      لطفا بفرمایید برای طراحی، ساخت، نصب ، نگهداری قیمت انواع دستگاه آب شیرین کن کشاورزی رو برای ایمیل بنده بفرستید

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام مهندس مهری نژاد. چشم براتون ایمیل میشه

    2. اکبری گفت:

      سلام. لطف بفرمایید لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی رو برای بنده ایمیل کنید یا تماس بگیرید 0910***2537

      1. آریاصاف گفت:

        سلام جناب اکبری. چشم لیست قیمت برای شما ارسال می شود

    3. سعید گفت:

      سلام من یه دستگاه شیرین کننده آب کشاورزی به ای سی 11000 میخوام با ظرفیت 5 تا 10 متر مکعب در روز …لطف کنید قیمت بهم بدین میدونم با توجه به نوسالنات ارز قیمت قطعی نسیت قیمت تقریبی بدین 0913***081

      1. آریاصاف گفت:

        سلام
        شماره اتونو به همکاران بخش فروش دادم که باهاتون تماس بگیرند
        با تشکر

    4. صادقی گفت:

      آب شیرین کن دریایی مناسب کشاورزی دارین ؟

      1. علیرضا گفت:

        قیمت آب شیرین کن کشاورزی با محدوده قیمتی آن رو به من بدهید ممنون میشم

        1. کارشناس آریا صاف گفت:

          لیست قیمت آب شیرین کن برای شما ایمیل شد

    5. ف صقایی گفت:

      لطفا بازم از این مطالب بزارید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شما هم به این نوشته امتیاز دهید
    [Total: 5 Average: 5]
    برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.