تصفیه فاضلاب صنعتی با تجهیزات به روز | آریا صاف

صفحه اصلی » تصفیه فاضلاب صنعتی با تجهیزات به روز | آریا صاف
تصویر بنر صفحه تصفیه فاضلاب
آب شیرین کن کشاورزی

بیش از ۳۰ سال سابقه

تجهیزات کامل و پیشرفته روز دنیا

دستگاه تصفیه آب دریا

رعایت استانداردهای برتر جهانی

متخصصین و مهندسین مجرب

تصفیه فاضلاب صنعتی

از آنجایی که فاضلاب‌های صنعتی از خطرناک‌ترین فاضلاب‌های به شمار می‌روند طراحی و تولید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب صنعتی بسیار مهم و دشوار تلقی می‌شود.
برای حذف آلاینده‌ها و آلودگی‌های فاضلاب‌های صنعتی پارامترهای بسیاری وجود دارد که در امر تولید دستگاه تصفیه فاضلاب باید به آن‌ها توجه شود. به همین دلیل ساخت این تجهیزات باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود. به این جهت سفارش و خرید پکیج تصفیه پساب صنعتی دارای اهمیت بالایی در تصفیه فاضلاب است.

شما میتوانید با فرم زیر، پیام و درخواست خود را برای شرکت آریاصاف ارسال نمایید.

شماره تلفن خود را وارد کنید تا قیمت به آن Sms یا واتس آپ شود
مثال: درخواست مشاوره جهت تصفیه فاضلاب را دارم

تولید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب صنعتی فعالیتی بسیار مهم و دشوار است.  لذا سفارش و خرید پکیج های تصفیه پساب صنعتی دارای اهمیت بالایی در تصفیه فاضلاب میباشند. به دلیل پارامتر های متعدد که باید در عمل تصفیه رعایت شود، حساسیت در امر تولید دستگاه تصفیه فاضلاب نیز بسیار بالا است.

اهمیت سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی:

1- خطرات و مواد سمی
همان‌طور که گفتیم فاضلاب‌های صنایع مختلف دارای مواد سمی و خطرناک برای انسان و محیط زیست هستند. از این رو برای جلوگیری صدمات جدی به محیط، تصفیه آن‌ها بسیار مهم است.

2- استفاده مجدد از آب
در بسیاری از صنایع پس از تصفیه پساب امکان استفاده مجدد از آب وجود دارد. از این رو خرید و سفارش دستگاه تصفیه پساب صنعتی دارای اهمیت بالایی برای بسیاری از صنایع خواهد بود.

 

تماس مستقیم با کارشناس فروش

باید توجه داشته باشید که تصفیه این آب‌ها، حساسیت بالایی دارد. این ویژگی باعث شده که انتخاب شرکت مناسب جهت تهیه این دستگاه‌ها دشوار باشد. چرا که شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات، باید تجربه بالایی در این زمینه داشته باشند. برخی از شرکت‌ها به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی، با تولید تجهیزاتی نامناسب هزینه‌های زیادی را به مخاطبین خود تحمیل می‌کنند. لذا باید سفارش خود را به شرکت‌های با تجربه سپرد. لذا انتخاب شرکت تصفیه آب و فاضلاب جهت تهیه این تجهیزات بسیار حائز اهمیت است. همچنین نباید اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی را برای محیط زیست و انسان نادیده گرفت. چرا که در تهیه این تجهیزات در زمینه‌های مختلف مانند تصفیه فاضلاب نساجی، می‌تواند تا حد زیادی از آلودگی‌های زیست محیطی توسط این صنایع جلوگیری کند.

اهمیت سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی :

به طور کلی فاضلاب های صنایع مختلف دارای مواد سمی و خطرناک برای انسان و محیط زیست میباشند. از این رو برای جلوگیری صدمات جدی به محیط، تصفیه این آبها بسیار مهم است. از طرفی هم در برخی از صنایع پس از تصفیه پساب ها امکان استفاده مجدد از آب وجود دارد. از این رو خرید و سفارش دستگاه تصفیه پساب صنعتی دارای اهمیت بالایی برای بسیاری از صنایع خواهد بود. باید توجه داشته باشید که تصفیه این آبها، حساسیت بالایی دارد. این ویژگی باعث شده که انتخاب شرکت مناسب جهت تهیه این دستگاه ها دشوار باشد. چرا که شرکت های تولید کننده این تجهیزات، باید تجربه بالایی در این زمینه داشته باشند. برخی از شرکت ها به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی، با تولید تجهیزاتی نامناسب هزینه های زیادی را به مخاطبین خود تحمیل میکنند. لذا باید سفارش خود را به شرکت های با تجربه سپرد. لذا انتخاب شرکت تصفیه آب و فاضلاب جهت تهیه این تجهیزات بسیار حائز اهمیت است. همچنین نباید اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی را برای محیط زیست و انسان نادیده گرفت. چرا که در تهیه این تجهیزات در زمینه های مختلف مانند تصفیه فاضلاب نساجی ، میتواند تا حد زیادی از آلودگی های زیست محیطی توسط این صنایع جلوگیری کند.

مزایای سفارش از شرکت تولید کننده دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی:

شرکت های تولید کننده سیستم تصفیه پساب و آب شیرین کن صنعتی و ... معمولا به دلیل دانش و سابقه بالا در تولید این دستگاه ها، توانایی ساخت یک سیستم کاملا متناسب با عملکرد شما را دارند. همچنین به دلیل شناخت بهتر قطعات، نتیجه، کیفیت بهتری خواهد داشت. از طرفی تهیه و سفارش مستقیم از شرکت تولید کننده دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی هزینه کمتری دربر خواهد داشت. این مورد به دلیل نبود واسطه ها بین مشتریان و شرکت تولید کننده میباشد. یکی دیگر از مزایای سفارش این سیستمها از یک شرکت با سابقه ، امکان اعتماد بیشتر به آنها است. در واقع به دلیل سابقه بالاتر امکان ایجاد مشکل در دستگاه های تولید شده توسط آنها بسیار کمتر خواهد بود. از طرفی تولید کنندگان در این زمینه معمولا از جدیدترین روش ها برای تصفیه فاضلاب استفاده میکنند. بروز بودن این تجهیزات باعث افزایش کارایی آن ها خواهد شد.

تصفیه فاضلاب و پساب به روش بیولوژیکی

پیش از سفارش دستگاه و پکیج تصفیه فاضلاب و پساب، بهتر است با مفهوم این دو عنوان بیشتر آشنا شوید.

 


 

شناخت دستگاه تصفیه فاضلاب مناسب برای صنایع

از آنجایی که تصفیه این فاضلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است در طراحی و تولید دستگاه‌های آن باید از تجهیزات به روز و بهینه استفاده شود. که هم در هزینه‌ها به خصوص برای صنایع بزرگ صرفه جویی شود و به صرفه باشد.
با این حال به دلیل انواع مواد مورد استفاده در صنایع مختلف، آلاینده‌های فاضلاب و پساب در هر صنایع متفاوت است. از این رو روش‌های مختلفی برای تصفیه هر یک از پساب‌ها بکار گرفته می‌شود.
به طور مثال در انجام سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی غذایی باید به موادی که در آب خروجی از این کارخانجات استفاده می‌شود، دقت شود. در خصوص پساب‌های صنایع تولید مواد غذایی، به دلیل وجود انواع آلاینده و موادها باید عناصر و قطعات متفاوتی نسبت به یک دیگر دستگاه‌ها به کار برده شود.
برای تشخیص نوع دقیق و خرید دستگاه تصفیه فاضلاب برای صنایع غذایی باید ابتدا پساب‌های آن مورد آزمایش قرار بگیرد. نتیجه آزمایش برای تهیه و تولید پکیج‌های تصفیه پساب‌ها کاربرد بالایی دارد.
برای مثال ساخت دستگاه تصفیه پساب صنایع پتروشیمی نیز دارای همین مراحل است. از طرفی تهیه پکیج‌های صنعتی در صورتی که صنایع مورد نظر دارای فاضلاب‌های اندک باشد به‌صرفه‌تر است. چرا که در تصفیه فاضلاب صنایع کوچک مانند دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها، قالیشویی و... مقادیر آب‌های خروجی بسیار اندک هستند؛ لذا به خصوص در زمینه قیمت، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می‌تواند گزینه بهتری باشد. ساخت این پکیج‌ها حتی در خصوص زمینه‌های وسیع‌تر مانند تصفیه فاضلاب غذایی و تصفیه پساب نساجی، کاربرد بالایی دارند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص معرفی ساخت دستگاه تصفیه پساب برای مهم‌ترین صنایع مختلف آورده شده است.

انواع دستگاه و پکیج‌های تصفیه فاضلاب در صنایع

 


 

دستگاه تصفیه فاضلاب برای صنایع غذایی:

یکی از زمینه‌هایی که سفارش دستگاه تصفیه آب و فاضلاب در آن اهمیت دارد صنایع غذایی است. همان طور که گفته شد پساب‌های این صنایع به دلیل گستردگی موضوع بسیار مختلف است. اما می‌توان گفت که در تمامی زمینه‌ها، مواد آلی در آن به صورت فراوان وجود دارد.
به عبارت دیگر در صنایع تولید مواد غذایی عموماً این موارد دارای BOD و COD بالایی هستند. از این رو بهترین روش برای کاهش این مقادیر، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات تصفیه آب به روش‌های بیولوژیکی است. در این روش‌ها با استفاده از میکروارگانیسم‌ها که تغذیه آنها از مواد آلی تشکیل می‌شود، استفاده می‌کنند. در نتیجه این موجودات ریز به عنوان غذای خود از این مواد مصرف کرده که موجب کاهش عظیم مقادیر BOD و COD می‌شود.

 


 

دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی پتروشیمی:

  • ویژگی‌های دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی پتروشیمی با محصولات این صنعت ارتباط مستقیم دارد. محصولات صنایع پتروشیمی عموماً دارای مواد شیمیایی بوده که از طریق نفت تهیه می‌گردد.
    در واقع تولیدات این صنایع شامل مواد اولیه شیمیایی برای تولید صنایع مختلف است. این این مواد اولیه شامل حلال‌ها، برخی از عناصر پاک کننده‌ها، تولید مواد مورد نیاز برای تهیه لاستیک‌ها، رزین‌ها و الیاف مصنوعی و... است. این صنعت، آلوده‌ترین فاضلاب در بین تمامی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد.
    برخی از مهم‌ترین انواع آلودگی‌ها در پساب‌های صنایع پتروشیمی به شرح زیر است:
    • کربوهیدرات‌ها
    • مواد پاک کننده
    • پروتئین‌ها
    • انواع چربی‌های غیر قابل تجزیه توسط میکروارگانیسم‌ها
    • BOD
    • COD
    • TOC
    • کلریدها
    • فلزات سنگین
    • نیتروژن
    • ترمیبا غیر آلی سمی
    • فسفر، دی اکسید کربن
    • آمونیاک
    • متان
    • انواع باکتری‌های بیماری زا
    • شیگا
    • ویبریوکلرا
    • پرسینیا
    • و...

این موارد برخی از مهم‌ترین آلودگی‌هایی است که باید توسط دستگاه تصفیه آب و فاضلاب صنعتی پتروشیمی حذف گردد. اما با این حال توجه داشته باشید که برای نتیجه بهتر، پیش از سفارش و تهیه پکیج تصفیه پساب، باید فاضلاب را مورد آزمایش قرار دهید.

 


 

دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی برای صنایع لبنی:

اهمیت خرید دستگاه تصفیه پیشرفته فاضلاب صنعتی برای صنایع لبنی به دلیل میزان آبی است که این صنایع مصرف می‌کند. چرا که از طرف دیگر درصد عظیمی از این آب‌ها به عنوان پساب از چرخه خارج می‌شوند. از طرفی صنایع لبنی یکی منابع اصلی فراوری مواد غذایی بوده که یکی از بیشترین موارد مصرف آب در بین صنایع است. مصرف آب‌ها در این صنایع تا حدی بالا است که آب در تمام مراحل تولید در صنعت لبنیات، استفاده می‌شود. به دنبال این میزان استفاده از آب، میزان فاضلاب تخلیه شده از صنایع لبنی نیز فراوان خواهد بود. به همین دلیل، تصفیه پسماندهای لبنی قبل از دفع بسیار مهم است.

برای تهیه تجهیزات مرتبط، لازم است بدانیم که فرایندها در صنایع لبنی چگونه انجام می‌شوند. در صنایع لبنی محصولات بسیار متنوعی وجود دارند. اما عمده که محصول شامل شیر پاستوریزه و استریل، ماست، پنیر، خامه، کره، بستنی و شیرخشک است. فاضلاب هم از تولید محصولات و هم از واحدهای بسته بندی تولید می‌شود.

 


 

دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی برای نساجی:

یکی از مهم‌ترین آلودگی‌های زیست محیطی مربوط به پساب‌های صنعتی است. از طرفی هم بین این صنایع، تصفیه پساب نساجی به دلیل وجود مهم‌ترین عوامل آلودگی در محیط زیست، دارای اهمیت بالای است. لذا به دلیل حفظ محیط زیست، لذا طرف از سازمان‌های مربوطه، وجود انواع تصفیه خانه فاضلاب کوچک صنعتی برای این صنایع لازم شده است. در واقع تصفیه فاضلاب نساجی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای رنگ‌ها و مواد شیمیایی دیگر بالاترین اهمیت را پس از صنایع پتروشیمی به خود اختصاص می‌دهد.

به طور کلی فاضلاب‌های این صنعت دارای مواد مختلفی هستند.
فاضلاب نساجی به انگلیسی Textile industry wastewater و به اختصار TWW دارای رنگ‌های قوی و مقدار زیادی از مواد شیمیایی و مواد کمکی (مواد مورد استفاده در تولید رنگ‌ها مانند حلال‌های شیمیایی) در آن است. ورود این مواد به محیط زیست به خصوص در دریاها جذب نور را محدود می‌کند. این عامل، اکوسیستم‌های آبی را به شدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. از این رو اهمیت و کاربرد خرید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی برای صنایع نساجی بسیار بالا بوده و الزامی است.

از طرفی به دلیل مواد سمی موجود در پساب‌های نساجی، مراحل تصفیه فاضلاب در این صنایع، تفاوت زیادی با سایرین دارد. ویژگی‌های مهم زیادی در فاضلاب‌های صنعتی وجود دارد. این ویژگی‌ها باعث اهمیت تصفیه این آب‌ها شده است. در این خصوص در ادامه توضیحاتی پیرامون این موضوع به شما داده می‌شود.

مواد مهم در تصفیه فاضلاب صنعتی نساجی

همان طور که گفته شد، به دلیل وجود مواد شیمیایی در این پساب ها که رنگ ها را تشکیل میدهند، همچنین به دلیل وجود مشتقات نفتی دیگر که حلال این رنگ ها هستند، تصفیه فاضلاب این صنایع دارای اهمیت بالایی می باشد. فاضلاب نساجی یکی از آبهای خطرساز بوده و تصفیه آن بسیار چالش برانگیز است.

عملیات جداسازی غشایی به دلیل ترکیب پیچیده و وجود اجزای واکنش پذیر در این صنایع میتواند مشکللات زیادی را داشته باشد. از طرفی عدم تصفیه صحیح این پساب ها، مشکلات بسیاری را ایجاد میکند. به طور کلی جهت عملیات جداسازی این مواد از اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون و فناوری بیوراکتور غشایی استفاده میشود.

با این حال، برای همه این رویکردها، رسوب یک مانع بزرگ برای اجرای تصفیه فاضلاب صنعتی در مقیاس کامل است. غشاهای اسمز رو به جلو (FO) اخیراً توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. زیرا تمایل کم رسوب غشاء FO، آنها را به مکملی جذاب برای روش های موجود تبدیل می کند. در برخی موارد عناصر مهم FO را با برخی از پیشرفت‌های کنونی غشاء FO، از جمله غشاهای بیومیمتیک آکواپورین FO، ارائه می دهند. در انتها به کمک روش های مشابه از این موارد برای تغلیظ رنگ‌های نساجی استفاده می کنند.

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی

 

دستگاه تصفیه فاضلاب در صنعت کاغذ سازی :

تهیه و خرید دستگاه تصفیه پیشرفته فاضلاب و پساب صنعتی در صنایع کاغذ سازی به دلیل وجود برخی ترکیبات شیمیایی در آبهای خروجی این صنایع بسیار مهم میباشند. در واقع در این آبها مقادیر بالایی از مواد آلی وجود دارد. در تمامی آب های طبیعی تا حدی برخی از این مواد وجود دارد. در صورتی که مقادیر این مواد در آب های طبیعی، با ریزش پساب های صنایع کاغذ سازی به آن افزایش پیدا کند، باعث کاهش اکسیژن محلول در آب میشود. همچنین در صورتی که این فاضلاب به آب های روان بریزند نتیجه آن ریزش مواد آلی به دریا و اقیانوس هاست. این مورد حیات جانوران آبزی را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد. از طرفی به دلیل وجود رنگدانه ها در پسابهای تولیدی توسط برخی از این صنایع ( جهت تولید کاغذ های رنگی و برخی موارد دیگر ) باعث کدر شدن آب و در نتیجه کاهش نور خورشید به داخل آن میشود. در برخی موارد به خصوص گیاهان آبزی این مورد باعث عدم رشد گیاه و در نتیجه تداخل در زندگی موجودات وابسته به آن خواهد شد.

 


 

دستگاه تصفیه پساب صنعتی در صنایع دارویی و موارد مرتبط با دارو سازی :

به طور کلی در ساخت داروها موارد شیمیایی و خوراکی فراوانی وجو دارد. همچنین به دلیل اهمیت پاکیزگی و استریل بودن محصول تولیدی ، به طور متداول تجهیزات در این صنایع با مواد مختلف استریل میشوند. در ترکیبات فاضلاب این صنایع، مواد مختلف دارویی وجود دارد. که این مورد یکی از عوامل مهم در خرید و سفارش دستگاه تصفیه پیشرفته فاضلاب در صنعت دارویی است. اما به دلیل میزان مصرف این صنعت از آب به طور مداوم، وجود این تجهیزات در صنعت داروسازی میتوان تا حد بسیار زیادی از هزینه ها جلوگیری کند. همچنین مصرف آب نیز بسیار کاهش پیدا کرده و از این رو منابع کمتری از آبها برای این صنایع لازم خواهد بود. با این وجود روش های زیادی برای تصفیه و حذف تمامی موارد مرتبط با فاضلاب ها و پساب های صنعتی دارویی وجود ندارد. از طرفی استفاده از روش های غشایی در کنار دیگر مراحل تصفیه فیزیکی تصفیه فاضلاب صنعتی ، میتواند تأثیر بسیار بالایی داشته باشد. اما همچنین استفاده از آب تصفیه شده، دارای محدودیت های اندکی خواهد شد.

روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

اهمیت تصفیه BOD در فاضلاب‌های صنعتی:

برای اینکه اهمیت تصفیه BOD را در دستگاه تصفیه آب و فاضلاب صنعتی بیشتر توضیح دهیم، ابتدا باید شما اطلاعات کافی از این عبارت داشته باشید. در واقع اکسیژن مورد نیاز بیوشیمیایی یا اکسیژن بیولوژیکی نام دیگر آن به اختصار BOD است. این عبارت به مقدار اکسیژن محلول (DO) مورد نیاز میکروارگانیسم‌های هوازی، برای تجزیه مواد آلی موجود در نمونه آب در دمای معین و در یک دوره مورد مشخص گفته می‌شود. مقدار BOD معمولاً بر حسب میلی گرم اکسیژن در یک لیتر آب (mg/l) بیان می‌شود.
شهرداری‌ها می‌توانند از تست BOD برای تشخیص آلودگی آب در منابع عمومی خود استفاده کنند تا مطمئن شوند که برای مصرف انسان ایمن است. صنایع باید ارزش BOD خود را بدانند تا تشخیص دهند که چه زمانی فاضلاب تصفیه شده برای استفاده مجدد یا دفع بی خطر است؛ لذا پیش از سفارش دستگاه و پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی برای صنایع مختلف به خصوص صنایع پتروشیمی، آزمایش فاضلاب و اطلاع دقیق از مقدار این ماده واجب است.

 

نحوه طراحی تصفیه خانه فاضلاب

طراحی کلی کارخانه تصفیه خانه فاضلاب شامل 4 مرحله است:

  1. مرحله اولیه که شامل غربالگری : تمرکز در این مرحله از طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی بر روی برداشتن ریزه کاری و رسوب است.
  2. در این مرحله از طراحی تصفیه خانه  شامل مرحله ثانویه که از بیوراکتور تشکیل شده است.
  3. در مرحله جهت تصفیه فاضلاب صنعتی، نیتروژن از آن حذف میشود.
  4. در انتهاب نیز در طراحی کارخانه فاضلاب صنعتی، به جذب و کنترل pH توجه میشود.

در ادامه جهت بررسی مهمترین مراحل طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی توضیحاتی داده میشود.

غربالگری در طراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

صفحه نمایش معمولا از سیم گوه تشکیل شده است. در دو فاز انجام می شود. در مرحله 1 که به آن غربالگری درشت نیز می گویند، اندازه دهانه 20-30 میلی متر است. اجسام بزرگ را می گیرد. در مرحله دوم که غربالگری ظریف نامیده می شود، دهانه ها بین 1.5 تا 6.4 میلی متر متغیر است. سطح مقطع صفحه نمایش ها معمولاً 1 میلی متر مربع است.

بیوراکتور بستر شنی

یک بیوراکتور بسته بندی شده با ماسه با اندازه ذرات موثر 0.3-0.5 میلی متر. ضریب یکنواختی (معیار تشابه شکل و اندازه در ذرات ماسه) شن و ماسه 4 است. با فرض حذف 30% BOD توسط ته نشینی، حدود 92% حذف BOD در این راکتور صورت می گیرد.

هضم لجن در ساخت دستگاه و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی

هضم لجن شامل تصفیه ضایعات آلی بسیار غلیظ در غیاب اکسیژن توسط باکتری های بی هوازی است. لجن خشک شده به مخزن RCC استوانه ای به قطر 6 متر و ارتفاع لجن در مخزن 6 متر تغذیه می شود.

واحد کنترل pH

آب تخلیه شده به نهرها نباید بسیار اسیدی و قلیایی باشد. pH تخلیه قابل قبول 6:5. pH آب در مخزن اندازه گیری می شود که به عنوان ورودی به یک کنترل کننده عمل می کند. اگر pH نزدیک به 6.5 نباشد، جریان خروجی قطع می شود.

نحوه صحیح تهیه دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

نحوه صحیح تهیه دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی به این صورت است که باید توانایی کاهش مقادیر آلوگی را تا اندازه استاندارد آن، داشته باشد. برای هر یک از عملکرد های گفته شده، یک میزان مشخصی برای آب صنایع در نظر گرفته شده است. این استاندارد ها توسط تمامی شرکت های تصفیه آب و فاضلاب، رعایت می شود. نحوه استفاده از تجهیزات به این صورت است که هر چه نوع فاضلاب از نظر این استاندارد ها حساس تر باشد ، نوع تجهیزات مورد استفاده نیز باید توان بالاتری داشته باشد. لذا برای هر یک از این موارد، به تهیه و استفاده از سیستم تصفیه پساب خاص خود نیاز خواهد شد. از طرفی انواع دستگاه های تصفیه فاضلاب برای موضوعات مختلف، دارای تجهیزات متفاوتی است. همان طور که اشاره شد هر یک از این پساب ها در صنایع مختلف دارای نوع خاصی از آلودگی بوده که از این رو شیوه خود را نیز برای تصفیه و حذف موارد مربوطه استفاده میکنند. چرا که در مواردی تنها میتوان از یک نوع دستگاه تصفیه پیشرفته فاضلاب خاص استفاده کرد. برای مثال در فاضلاب های مسکونی ، برای مجتمع های بزرگتر به سپتیک تانک هایی با قدرت تصفیه بالاتر نیاز میباشد. از این رو توجه به موضوع فعالیت و استاندارد ها، در سفارش و خرید دستگاه های فاضلاب صنعتی، اهمیت بالایی دارد. همچنین در برخی از فعالیت ها برای استفاده مجدد از آب ها از پکیج های تصفیه فاضلاب برای تولید آب های خاکستری استفاده میشود. در ادامه توضیحات کوچکی در این خصوص می دهیم.

 

اهمیت استفاده از سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنعتی

برای عملکرد بهتر سیستم ها شما میتوانید از تجهیزات پیش تصفیه فاضلاب صنعتی نیز استفاده کنید. این سیستم ها میتوانند کیفیت آب را افزایش و مقادیر TDS را تا حد زیادی کاهش دهند. این مورد به روی سرعت سیستم تا حد زیادی تأثیر می گذارد. از طرفی این تجهیزات به طور مستقیم باعث کاهش هزینه های نگهداری از سیستم می شود. با این حال در مصارف کوچک که دارای TDS کمتری هستند (مانند تصفیه فاضلاب کارواش ها و

مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی

مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی

کشتارگاه ها)، استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی بدون استفاده از سیستم های پیش تصفیه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اجزای تصفیه پساب صنعتی

همان طور که گفته شد ، یکی از عوامل مهم در خرید و سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب شناخت، اجزای فاضلاب صنعتی میباشد.  هر یک از این اجزا با خطرات فاضلاب های صنعتی برای محیط زیست ارتباط بالایی دارد. از این رو حذف هر یک از این مواد دارای اهمیت بالایی میباشد. همچنین برای تصفیه هر یک از اجزای پساب صنعتی نیاز به تجهیزات خاصی است. به طور کلی مواد آلی سهم زیادی از اجزای فاضلاب را به خود اختصاص میدهند. این مواد که در طی فرآیند های تولید محصولات در صنایع تولید می شوند، خطرات جدی برای محیط زیست ایجاد میکند. به طور کلی استفاده از میکروارگانیسم ها برای حذف این موارد کاربرد زیادی دارد.

در جدول زیر اجزای این فاضلابها به همراه میزان استاندارد آن، آورده شده است.

پارامترآبهای جاریمصارف کشاورزیتخلیه به چاه جاذب تصفیه خانه شهرک صنعتی
PH6.5-8.55-96-8.56.5-8.5
ColorMax75Max75Max75-
TurbidityMax50-Max50-
TDS----
TSS

Max40

لحظه ای Max60

-Max100Max300
DOmin2-min2-
COD

Max60

لحظه ای Max100

Max60

لحظه ای Max100

Max200Max2000
BOD

Max30

لحظه ای Max50

Max30

لحظه ای Max50

Max100Max1000
T.ColiformsMax1000Max1000Max1000-
F.coliformsMax4000Max4000Max4000-

هزینه های سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

در گذشته، هزینه های سفارش و تولید تصفیه فاضلاب بسیار بالا بوده است.  به دلیل عدم وجود تجهیزات امروزی، در سال های گذشته با روش ها و دستگاه های سنتی اقدام به تصفیه پساب ها میکردند. این مورد هزینه بسیاری را در بر داشت. همچنین برای ایجاد یک تصفیه خانه به فضای بسیار بزرگی نیاز بود. اما امروزه به دلیل وجود تصفیه آب فاضلاب با روش های نوین این هزینه ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. در این روش ها به دلیل استفاده از روش های فیلتراسیون و بیولوژیکی عملیات تصفیه پساب ها را با سهولت بالا و هزینه کمتری انجام میدهند. از طرفی شیوه های فراوانی برای این عملیات ایجاد شده که هر یک از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را داشته و نیاز به تجهیزات خاصی در آن ها میباشد.

در مقایسه روش های تصفیه فاضلاب می بینیم که این سیستم ها عملکرد بسیار متفاوتی دارند. با این جال شرکت آریاصاف توانایی تولید تجهیزات مورد نیاز در هر یک از این روش ها را دارد. تولید این تجهیزات تصفیه پساب صنعتی در شرکت تصفیه آب و فاضلاب آریا صاف با روش های مرسوم در این سیستم ها به صورت صنعتی ، شهری و بهداشتی به شرح زیر می باشند :

1-  روش IFAS

2- تصفیه فاضلاب روش MBBR

3-تصفیه فاضلاب به روش MBR

4-روش ZLD

5- تصفیه فاضلاب به روش USBF

6- تصفیه فاضلابها به روش DAF

7- تصفیه فاضلاب به روش GRD

هر یک از روش های فوق ممکن است بسته به شرایط محیطی ، شرایط و میزان آلودگی فاضلاب و ... مورد استفاده قرار بگیرد. لذا توصیه میشود که پیش از تهیه و سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی، پساب صنایع خود را مورد آزمایش قرار دهید. در زیر برخی از مهمترین این موارد را تعریف خواهیم کرد.

روش IFAS در دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

در شرکت های تولید کننده، روش IFAS برای دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی یکی از روشهای مهم در دسته فعالیت های تصفیه به صورت لجن فعال میباشد. البته محیط رشد در این روش متصل به حوضه هوادهی نیست. بنابراین، در فرآیند IFASو MLSS مانند فرآیند لجن فعال معمولی، فاضلاب عها در مخزن هوادهی نگهداری شده و محیط رشد در این مخازن به آن اضافه می شود. این ویژگی در مخازن هوادهی، کارایی این مخازن را افزایش می‌دهد. این مورد یکی از موارد با اهمیت در تهیه و سفارش دستگاه تصفیه آب فاضلاب صنعتی در روش IFAS است. در این روش مزایای بسیاری دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره شده است :

  • فرآیند هیبریدی تجزیه زیستی را از طریق زیست توده، به صورت معلق و پیوسته فراهم می کند.
  • این روش به کاهش نرخ بارگیری جامدات شفاف کننده کمک می کند. چرا که بسیاری از زیست توده ها درون راکتور در محیط رشد متصل باقی می مانند.
  • توسعه ساختار جامعه میکروبی متنوع را فراهم می کند. عملکرد فرآیند را بهبود می بخشد. در نتیجه بار سمی و شوک فرآیند را افزایش می دهد.

دستگاه های تصفیه فاضلاب به روش MBBR

دستگاه ها در روش MBBR با کمک میکروارگانیسم ها عملیات تصفیه را انجام میدهند. به طور کلی دستگاه تصفیه فاضلاب به روش MBBR یک فرآیند بیولوژیکی است. در واقع این روش برخلاف یک فرآیند شیمیایی یا مکانیکی عمل میکند. با این حال عملکرد در این تجهیزات تفاوت زیادی با روش های دیگر در این دسته بندی دارد. در ادامه فرآیند تصفیه با این روش را به صورت مختصر برسی میکنیم.

در فرآیند تصفیه بیولوژیکی فاضلاب ، از موجودات کوچکی مانند باکتری ها و میکروارگانیسم ها برای تجزیه زباله استفاده می شود. در واقع در فرآینده بیولوژیکی از فرآیندهای سلولی طبیعی، برای تجزیه این زباله ها استفاده می کنند.

هنگامی که میکروارگانیسم های خاصی وارد فاضلاب می شوند، زباله هایی را که با آنها برخورد می کنند مصرف می کنند. این ویژگی به طبیعت اجازه می دهد که ثبات خود را حفظ کند. برای ضایعات پیچیده در آب، میکروارگانیسم ها می توانند، آنها را به مواد ساده تر تبدیل کنند. در واقع مراحل تصفیه فاضلاب بیولوژیکی برای حذف برخی مواد آلی استفاده میشود. فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب ، به تنهایی یا به عنوان بخشی از فرآیند تصفیه آب جامع تر و اقتصادی تر هستند.

معرفی روش MBR و تفاوت آن با دستگاه تصفیه فاضلاب MBBR

نام کامل روش MBR غشاء بیوراکتور است. در واقع عملکرد دستگاه تصفیه فاضلاب این روش ، فرآیند بهبود یافته روش لجن فعال است. در اصل جایگزینی مخزن ته نشینی ثانویه با غشای MBR، برای کاهش فضای کف و حجم لجن میباشد. در واقع این شیوه در ترکیب با میکروارگانیسم ها استفاده میشود. به طور کلی خرید و سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب MBR، برای استفاده از مزایای روش غشایی در کنار مزایای روش لجن فعال صورت میگیرد. از طرف دیگر نام کامل MBBR، یک راکتور بیوفیلم بستر متحرک است. همان طور که گفته شد این روش یک فرآیند بهبود یافته از روش بیوفیلم است. هسته اصلی افزایش محتوای میکروارگانیسم واحد در راکتور، با استفاده از غشاء به عنوان یک عامل برای بهبود کارایی تصفیه استفاه شده، که عملکردی متفاوت دارد.

معرفی روش ZLD برای تصفیه فاضلاب های صنعتی :

روش ZLD در تهیه و سفارش دستگاه تصفیه آب فاضلاب صنعتی به دلیل هزینه کم در مقابل کیفیت مناسب آب خروجی آن، دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد. در واقع روش ZLD یک فرآیند تصفیه بوده که هدف آن حذف تمام زباله های مایع از یک سیستم میباشد. تاکید این روش بر کاهش مقرون به صرفه اقتصادی در حجم پساب ها و تولید آب تمیز قابل استفاده مجدد است. فن‌آوری‌های بکارگرفته شده در روش ZLD به طور سنتی شامل فن‌آوری‌هایی مانند تغلیظ‌کننده‌ های آب نمک و کریستالایزرها هستند. اگرچه سیستم‌های تبخیر/کریستالیزاسیون بیشترین استفاده را در فرآیندهای ZLD دارند، اما سایر فناوری‌ها (ED/EDR، FO و MD ) با بازده بالا در حال گسترش هستند. همچنین این روش در ترکیب‌های مختلف به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی روش تصفیه فاضلای USBF چیست؟

فیلتراسیون لجن بالارونده (USBF) یک فناوری نوآورانه در فرآیند لجن فعال میباشد. این شیوه در دسته بندی تصفیه بیولوژیکی قرار میگیرد. در واقع دستگاه های تصفیه فاضلاب صنعتی به روش USBF نیز از میکروارگانیسم ها برای انجام عملیات پاک سازی آلاینده ها در پساب استفاده می کنند. البته این مورد تفاوت زیادی با روشهای دیگر دارد. به طور کلی USBF یک فرآیند جدید تصفیه بیولوژیکی فاضلاب بوده که این روزها در اصلاح لجن فعال ارائه شده است. همچنین باید گفت که فیلتراسیون لجن بالارونده (USBF) هوازی است. این روش باعث تولید لایه های لجن در بخش هایی از سیستم شده که تمام لخته های بیولوژیکی و جامدات معلق که در حوضه هوادهی وجود دارند از این لایه عبور می کنند. از این روش میتوان در مواردی مانند تصفیه فاضلاب صنعتی نیز استفاده کرد.

روش DAF در دستگاه تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی :

روش فلوتاسیون هوای محلول به اختصار DAF گفته میشود. این روش تفاوت بسیاری با روش های دیگر برای انجام تصفیه فاضلابها دارد. در DAF عملکرد سیستم ها بر اساس ایجاد حباب هوا برای انجام عملیات تصفیه پساب صنعتی میباشد. در این روش پس از ایجاد حباب ها و انتقال مواد جامدات معلق به سطح، به وسیله تجهیزات خاص این مواد از سطح آب برداشت میشوند. به طور کلی سفارش و خرید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی به روش DAF برای صنایعی به کار میرود که دارای TSS ، BOD و انواع روغن های طبیعی و صنعتی مانند گریس ها هستند ، استفاده زیادی میشود. این مواد پس از آنکه به وسیله حباب های ریز ایجاد شده به سطح انتقال یافته و به کمک یک کفگیر خاص به داخل یک قیف مخصوص هدایت شده که در آن ها فرآیند تصفیه و حداسازی ادامه میابد.

انجام هر یک از مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی به دلیل اهمیت پیشگیری از ورود آن به محیط زیست دارای اهمیت خاص خود میباشد. در این پساب ها به دلیل وجود مواد آلی مختلف باید برای هر یک از آن ها روش ها و مراحل خاصی با استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی انحام میشود. از طرفی هم روش های متنوع در تصفیه پساب های صنعتی بسیار زیاد میباشد. با این حال مراحل آن ها تا حدی شبیه به یکدیگر هستند. در این مقاله قصد داریم تا برای این مراحل توضیحاتی را ارائه دهیم.

وظیفه اصلی تصفیه بیولوژیکی صنعتی برای حذف مواردی مانند باکتری ها از آب های صنعتی استفاده میشود. به طور کلی تصفیه فیزیکی تاثیر چندانی بر کیفیت آب فاضلاب از نظر باکتری‌ها نداشتیم. از این رو استفاده موارد مراحل مرتبط با حذف موارد بیولوژیکی از این پساب ها دارای اهمیت زیادی است. این موراد شامل تصفیه شیمیایی فاضلاب ، تصفیه لجن و در نهایت کنترل و بررسی بو میباشد.

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی:

اهمیت تصفیه فاضلاب های صنعتی بسیار بالا هستند. باید گفت که پساب های صنعتی یکی از خطرناک ترین انواع فاضلاب در دنیای امروز می باشد که وجود آلاینده های آلی و غیرآلی مضر در آن، تهدیدی جدی برای سلامت محیط زیست تبدیل به شمار می رود. به همین خاطر به فرایند تصفیه فاضلاب و حذف آلاینده های مضر آنها توجه ویژه ای شده و تجهیزات متعددی در این زمینه طراحی و تولید می گردد. مسئله بسیار مهم در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، نوع فاضلاب و سطح کیفی مورد نظر برای استفاده مجدد از آنها می باشد. به همین منظور، لازم است فاضلاب های شیمیایی در گروه های مختلفی تقسیم بندی شده و بر همین اساس فرآیند تصفیه صورت گیرد.

معرفی مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی:

پساب های صنعتی دارای مواد آلی بسیار مختلفی هستند. برای حذف هر یک از آن ها نیاز به عملیات های خاصی میباشد. به طور کلی مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی یا تصفیه پساب صنعتی به دو دستهع کلی تقسیم میشوند. این دو مورد عبارت اند از تصفیه فیزیکی و تصفیه بیولوژیکی است.

تصفیه فیزیکی فاضلاب های صنعتی:

تصفیه فیزیکی فاضلاب های صنعتی شامل حذف مواد فیزیکی شامل مواد غیر محلول در آب میشود. این موارد بخش عده ای از تصفیه را به خود اختصاص میدهد. اما با این حال هرگز نمیتوان تنها به موارد فیزیکی بسنده کرد. مراحل در تصفیه فیزیکی فاضلاب های صنعتی عبارت اند از آشغالگیری ، دانه گیری فاضلاب و ته نشینی میباشد. در ادامه توضیحاتی مختصر در خصوص هر یک از آن ها برای شما میدهیم.

مرحله صفر آشغالگیری:

درمرحله آشغالگیری مرحله صفر تصفیه فاضلاب است. این مرحله شامل حذف موارد درشت از این پساب ها میباشد. در این مرحله از دو نوع آشغالگیر مکانیکی و آشغالگیر دستی استفاده می‌شود. آشغالگیرها دارای صفحات توری یا میله‌ای هستند که در مسیر ورودی فاضلاب‌ها نصب می‌گردند، و اجازه ورود ذرات جامد و بزرگ را نمی‌دهند. در این مرحله زباله‌هایی مانند پوشک، پلاستیک، بطری‌های شیشه‌ای و هر آنچه که ممکن است، به توری‌ها و تجهیزات صدمه برساند، جمع‌آوری می‌شود. پس از آنکه ذرات جامد و معلق بر روی این توری‌ها جمع شود، فرآیند جمع‌آوری مواد صورت تکمیل میشود.

مرحله دانه گیری در تصفیه فاضلاب صنعتی:

در واقع مرحله دانه گیری همان مرحله آشغال گیری میباشد. ذرات ریز تری را که مرحله قبل قادر به حذف آن نبود در این مرحله به طور کامل حذف میشود. برای حذف آنها از دانه گیرها استفاده می‌کنند. این دانه گیرها حوضچه‌هایی مخصوص هستند، که در انواع مختلفی مانند کم عمق، دایره‌ای، و عمیق ساخته می‌شوند.

ته نشینی:

در مرحله ته نشینی در تصفیه فاضلاب های صنعتی و شهری در حوضچه‌ها و مخازن در استخرها پیاده می‌شوند. با گذشت زمان به آنها اجازه می‌دهند تا در کف استخر ته نشین شوند. گاهی این فرایند به کمک مواد شیمیایی مختلف و از طریق فرایندهایی همچون انعقاد و لخته سازی تسریع می‌شود. که طی فرآیندی مواد ته نشین شده را جمع اوری میکنند. که در نهایت عملیات تصفیه فیزیکی کامل میشود. در ادامه توضیحاتی را در خصوص تصفیه بیولوژیکی خواهیم داد.

مزایای تصفیه فاضلاب صنعتی:

در زیر برخی از مزایا و اهمیت سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی را میبینیم :

  • حفظ سلامتی : برای جلوگیری از سلامت انسان به دلیل استفاده آن از محیط تصفیه بسیار اهمیت دارد.
  • محافظت از رودخانه‌ها و آب‌های اقیانوس‌ها : یکی از مزایای مهم تصفیه فاضلاب ها جلوگیری از آلودگی اوقیانوس ها و محیط زیست میباشد.
  • کاهش ضایعات : از آب های فاضلاب های تصفی شده دوباره در چرخه مصرف استفاده میشود. به همین دلیل استفاده از باعث کاهش ضایعات و مصرف آب خواهد شد.
  • تولید انرژی : از لجن های بدست آمده از برخی از فاضلاب ها برای تولید گاز استفاده میشود.
سیستم لجن فعال در تصفیه فاضلاب

سیستم لجن فعال در تصفیه فاضلاب

سیستم لجن فعال در تصفیه فاضلاب | روشی اثربخش برای حذف آلاینده‌ها

سیستم لجن فعال، یک روش پیشرفته در تصفیه آب هوازی است که بر اساس اکسیداسیون بیولوژیکی با لجن فعال انجام می‌شود. این روش اصولاً برای حذف مواد آلی ارگانیک از فاضلاب به‌کار می‌رود. علاوه بر این، سیستم لجن فعال قابلیت حذف نیتروژن و فسفر را نیز دارد، حتی اگر به‌طور کمی باشد.

لجن حاوی لخته‌های میکرو ارگانیسم‌های هوازی است که به‌عنوان لجن فعال شناخته می‌شوند. این لجن فعال شامل تنوعی از ارگانیسم‌های میکروسکوپی مانند باکتری‌ها و تک‌سلولی‌ها است. اگر اکسیژن کافی در دسترس باشد، این ارگانیسم‌ها قادر به اکسیداسیون مواد آلی در فاضلاب به CO2 و آب هستند.

سیستم لجن فعال به دلیل انعطاف‌پذیری، قدرت کارآیی و مقرون به صرفه بودن، در تصفیه فاضلاب بسیار کارآمد است. این سیستم قادر به تصفیه محدوده گسترده‌ای از غلظت‌های فاضلاب است و به‌ویژه در مواردی که ترکیب یا حجم آلاینده‌ها کم باشد، به‌طور موثر عمل می‌کند.

روش های تصفیه فاضلاب صنایع: راه‌های موثر و کاربردی

تصفیه فاضلاب صنایع از اهمیت بسیاری در حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی برخوردار است. در این راستا، روش‌های متنوعی برای تصفیه فاضلاب صنایع به‌کار گرفته می‌شوند که به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

تصفیه فیزیکی فاضلاب صنعتی

این روش با استفاده از فرآیندهای فیزیکی مانند جداسازی جامدات و مایعات، فیلتراسیون و دیگر تکنیک‌های فیزیکی، به تصفیه و ضدآلودگی فاضلاب می‌پردازد.

تصفیه شیمیایی فاضلاب صنعتی

در این روش، مواد شیمیایی مختلف برای انجام واکنش‌های شیمیایی با آلاینده‌ها در فاضلاب استفاده می‌شوند تا آنها را به مواد غیرضروری و غیرآلاینده تبدیل کنند.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب صنعتی

در این روش، از میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری‌ها برای تجزیه و تفکیک آلاینده‌های آلی در فاضلاب استفاده می‌شود. این فرآیند باعث تصفیه و کاهش آلودگی‌های موجود در فاضلاب می‌شود.

علاوه بر این، روش‌های غیر هوازی نیز در تصفیه فاضلاب صنعتی به‌کار می‌روند که با استفاده از فرآیندهای بدون نیاز به اکسیژن، به تجزیه و تفکیک مواد آلی و غیرآلی در فاضلاب می‌پردازند. این روش‌ها می‌توانند به عنوان جایگزینی مؤثر و پایدار برای روش‌های هوازی در تصفیه فاضلاب صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

علت انتخاب شرکت تصفیه آب و فاضلاب آریا صاف :

علت و اهمیت انتخاب شرکت آریاصاف برای سفارش پکیج و دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی، سابقه بالای این شرکت درتولید این تجهیزات میباشد. آریاصاف دارای بیش از 25  سال سابقه طراحی سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی است. این شرکت با استفاده از جدیدترین روش های تصفیه فاضلاب نیاز مشتریان را بر طرف میکند. با بکارگیری بهترین تجهیزات و قطعات در ساخت و تولید محصولات شخود و همچنین استفاده از برترین متد ها و روش تصفیه فاضلابهای – SBR – لجن فعال – MBBR – IFAS – ZLD و … توانسته جایگاه ویژه ای در بین شرکت های همکار خود به دست بیاورد. از طرفی، شرکت تصفیه آب و فاضلاب آریاصاف، سوابق بسیار زیادی در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارد. از این رو این شرکت تسلط کاملی در زمینه تصفیه تمامی آبها دارد.

به طور کلی شرکت تصفیه آب و فاضلاب نیاز به تجربه و دانش بالا در انجام فعالیت های خود دارد. به دلیل حساسیت بالا برای مصرف این آب ها و مشکلات قانونی در دفع فاضلاب، نیاز است که این موارد به صورت اصولی تصفیه گردند. از این رو انتخاب شرکت مناسب برای تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب ها در این مورد بسیار مهم خواهد بود. این شرکت تجربه بالایی در زمینه طراحی و تولید جهت خرید دستگاه تصفیه پساب در زمینه های مختلف را دارد. لازم به ذکر است، شرکت آریاصاف تسلط کاملی به روند تولید سیستم ها با روش تصفیه هوازی و تصفیه بی هوازی فاضلاب صنعتی دارد. به طور کلی استفاده از روش تصفیه بیولوزیکی فاضلاب به همراه روش های دیگر میتواند اثربخشی تصفیه را چند برابر کند.

همچنین در این شرکت لیست تمامی قطعات با مشخصات کامل آن را برای سفارش دهنده ارسال میکند. در این مورد این شرکت قیمت و هزینه نهایی تولید دستگاه را نیز به مشتری ارسال میکند. این لیست برای کمک به درک بهتر کیفیت دستگاه و همچنین جهت جلوگیری از سو استفاده های احتمالی کاربرد زیادی دارد. از طرف دیگر این شرکت به صورت مستقیم پکیج تصفیه را تولید میکند.

سوالات متداول

 

  • تصفیه فاضلاب صنعتی در صاف دارای خدمات پشتیبانی است؟

    تمامی پروژه ها و دستگاه های موجود در آریا صاف دارای گارانتی سالیانه و خدمات پس از فروش هستند.

  • اجرای پکیج ها و طراحی دستگاه ها و پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی توسط چه کسانی انجام می شود؟

    در آریا صاف تمامی کارها توسط کارشناسان، متخصصین و مهندسین مجرب انجام می شود.

  • لیست خدمات آریا صاف شامل چه مواردی است؟

    لیست خدمات و فعالیت های شرکت مهندسی آریا صاف سپاهان شامل طراحی، مهندسی، ساخت، اتوماسیون، نصب و راه اندازی، نگهداری و آموزش محصولات در زمینه تصفیه آب و فاضلاب است.

4 نظر در “تصفیه فاضلاب صنعتی با تجهیزات به روز | آریا صاف

  1. قاسم پور گفت:

    از چه روش هایی برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می کنید؟

    1. کارشناس آریا صاف گفت:

      روشهای تصفیه فاضلاب متنوع هست که با توجه به شرایط و نیاز هر کسب و کار از یکی از اونها استفاده میشه. به این روش ها داخل متن اشاره کردیم. اگر سوالی بیشتری داشتید در خدمتیم برای مشاوره رایگان هم کافیه با شماره موجود در هدر تماس بگیرید.

  2. کاویانی گفت:

    سلام. تصفیه خانه صنعتی جز خدمات شماست؟

    1. کارشناس آریا صاف گفت:

      بله جناب کاویانی عزیز. تمامی خدمات تصفیه آب و تصفیه فاضلاب صنعتی، دارویی و… همه توسط ما انجام میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.