فاضلاب

سپتیک تانک چیست
0 (0)

معرفی سپتیک تانک ها در سیستم های تصفیه فاضلاقب خانگی و کاربرد آن

سپتیک تانک یکی از اجزای سیستم تصفیه فاضلاب میباشد. این تانک وظیفه حذف برخی مواد برای آمادگی جهت خروج را در فاضلابها دارد. در این محفظه میکروب ها با استفاده از روش های مختلف حذف میشوند. این مورد برای خروج فاضلابها به راه فاضلاب واجب است. جهت خرید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی باید اطلاعات کافی در زمینه اجزای یک سیستم تصفیه پساب را داشته باشید. از این رو در این مطلب توضیحاتی در خصوص  معرفی سپتیک تانک به عنوان یکی از اجزای اصلی این سیستم داده میشود.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    معرفی سپتیک تانک :

    سپتیک تانک یکی از اجزای دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی میباشد. این بسیاری از مراحل تصفیه در این زمینه به کمک این تجهیزات صورت میگیرد. به عبارت دیگر سپتیک تانک بعنوان ساده ترین و پر کاربردترین واحد مورد استفاده در تصفیه فاضلاب اعم از تصفیه فاضلاب مقدماتی و تصفیه فاضلاب پیشرفته به ویژه تصفیه فاضلاب بهداشتی – انسانی است . سپتیک تانک فاضلاب در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه فاضلاب مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند.

    مرعیف کاربرد اصلی تجهیزات سپتیک تانک در دستگاه های تصفیه فاضلاب

    کاربرد septic tank :

    کاربرد اصلی تجهیزات سپتیک تانک  یا گندانبار بیشتر در جاهایی که لوله‌کشی فاضلاب، وجود ندارد استفاده می‌شود. به عبارت دیگر این این دصتگاه تصفیه فاضلاب خانگی برای مکان هایی کهاز سیستم کانال کشی فاضلاب دور هستند کاربرد دارند. البته این تجهیزات برای تصفیه فاضلاب بیمارستان ، هتل ها ، منازل مسکونی ، مجتمع های تجاری ، اداری و مسکونی همچنین تصفیه فاضلاب کارخانجاتی که فاضلاب آنها پس از پیش تصفیه به اگوی شهرک صنعتی (سیستم فاضلاب) سر ریز می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا مخزن سپتیک به محفظه های متعدد (معمولا ۲ تا ۳ بخش) تقسیم میگردند و به نحوی طراحی میگردند که زمان ماند فاضلاب و پساب در آنها بین ۱ تا ۳ روز باشد. ارتباط بین مخزن سپتیک به وسیله سوراخی که در دیواره جداکننده (بافل یا سپریتور) تعبیه شده است انجام میگیرد.

    انواع سپتیک تانک :

    • نوع آجری (مصالح بنایی) : این مورد تنها به صورت تولید در محل امکان استفاده دارد. خرید به صورت پیش آماده صورت نمیگیرد.
    • نوع تانک بتونی : این مورد نیز قابلیت حمل نداشته و باید در محل تعبیه شود.
    • سپتیک کامپوزیتی
    • سپتیک تانک پلی اتیلنی : سپتیک های پلاستیکی پلی اتیلن قابلین حمل دارند. از این رو میتوانید از نمونه های پیش آماده شده دیدن کرده و آن را از شرکت های مربوطه تهیه کنید.
    • سپتیک تانک فایبرگلاس : همچون پلی اتین سپتی ک تانک های فایبر گلاس قابلیت حمل دارند.

    معرفی سپتیک تانک ها در دستگاه های تصفیه فاضلاب خانگی و مسکونی

    محبوبترین نوع :

    محبوب ترین نوع سپتیک تانک ها برای تصفیه فاضلاب خانگی نوع 6 متر مکعبی میباشد. این سیستم قادر به تصفیه 6 مترکعب فاضلاب را طی یک شبانه روز دارد. این تجهیزات مناسب برای استفاده های مختلف به ویژه مجتمع های مسکونی نسبتاً کم جمعیت میباشد. این تجهیزات از لحاظ حجم از سپتیک تانک 3 مترمکعب تا 95 مترمکعب به دو صورت تولید در کارخانه و مونتاژ در محل که بیشتر آن بصورت مونتاژ در محل  می باشد قابل تولید است. در سالهای اخیر مصرف این تجهیزات در کشور بسیار رواج پیدا کرده و دارای تقاضای بالایی می باشد. در آمریکای شمالی حدود ۲۵ درصد جمعیت از گندانبار استفاده می‌کنند که بیشتر شامل مناطق روستایی و بعضی شهرهای کوچک است.

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

      نتیجه گیری :

      سپتیک تانک ها دستگاه ها و پکیج تصفیه فاضلاب هستند که اغلب برای مصارف خانگی و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات دارای انواع بسیار متنوعی هستند. بیشتر این تجهیازت به صورت تعبیه در محل تولید میشوند. اما برخی دیگر قابلیت حمل نیز دارند. استفاده از این تجهیزات برای آماده سازی فاضلاب های خانگی بزرگ برای ورود به کانال های شهری میباشد. البته این دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی بیشتر برای استفاده در مکان های دور افتاده کاربرد دارد. در این مطلب به معرفی و برسی سپتیک تانکها پرداختیم.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      مطالب مرتبط

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *