فاضلاب

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی
0 (0)

معرفی اهیمت روش تصفیه بی هوازی فاضلاب صنعتی

به دلیل آلودگی های موجود در آب های استفاده شده در صنایع مختلف اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی پیش از ورود آن به محیط خارج دارای بسیار بالا است. این فاضلاب صنعتی باعث تغییر در تعادل محیط زیست میشوند. تغییر در تعادل باعث مشکلات جدی در برخی از زنجیره های غذایی خواهد شد. یکی از مهمترین موجوداتی که تحت تأثیر این موارد خواهند بود ، گیاهان هستند. وجود این موجودات برای ادامه حیات انسان بسیار اهمیت دارند. این موارد برای انسان نیز تأثیر بسیار منفی در بر خواهد داشت. وجود دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی میتواند سلامت محیط زیست و انتها انسان را تضمین کند. لذا استفاده از آن در بسیاری از صنایع مختلف الزامی میباشد. در این مقاله به اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی برای محیط زیست توضیحاتی داده خواهد شد.

معرفی فاضلاب های صنعتی

در حالت کلی هر نوع پساب خروجی از کارخانجات و محیط های صنعتی و نیمه صنعتی را در گروه فاضلاب های صنعتی و شیمیایی قرار میدهند. اما این نوع فاضلاب را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف تقسیم بندی نمود و بر همین اساس تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه را تعیین کرد. این پساب ها به دسته های بسیاری تقسیم میشوند. که هر یک از آن ها دارای آلاندگی به خصوص خود هستند. اما به طور کلی تمامی آنها دارای مواد آلی و گاهاً شیمیایی هستند. مواد آلی برای تعادل محیط زیست بسیار مضر است. از این رو به دلیل این مواد آلی میتوان اهمیت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی را به خوبی درک کرد.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    اهمیت روش های تصفیه بی هوازی در فاضلاب صنعتی

    اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی

    تصفیه فاضلاب و تصفیه پساب صنعتی از دو جنبه بسیار ضروری و بااهمیت است. فاضلاب ‌های صنعتی به دلیل تغییرات و واکنش ‌های شیمیایی صورت گرفته در فرآیند تولیدی می‌توانند آلوده به موادی باشند که خروج و دفع غیر اصولی آن از کارخانه ‌ها، عامل نابودی محیط ‌زیست بوده و همچنین سلامت و بهداشت مردم را دچار مشکلات بسیار جدی کند. با توجه به این موارد تصفیه فاضلاب صنعتی یا کنترل کردن دفع پساب‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر ضرورت تصفیه پسابهای صنعتی تامین آب مورد نیاز صنایع با توجه به کمبود منابع آبی است. با تصفیه فاضلاب و حذف آلاینده ‌ها می‌توان دوباره آن را به سیستم تولید بازگرداند و از این طریق در استفاده از آب صرفه ‌جویی کرد.

    اهمیت شناخت روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی

    روش های تصفیه این پساب ها بسیار مهم است. به طور کلی اهمیت استفاده از روش مناسب برای تصفیه فاضلاب صنعتی میتواند خود از هزینه ها نیز صرفه جویی کند. به طور کلی دو روش برای تصفیه فاضلاب های صنعتی وجود دارد. روش بی هوازی و روش هوازی تصفیه فاضلاب که تمامی دستگاه ها و تجهیزات از این دو تشکیل میشوند. این تجهیزات دارای دستگاه های بسیاری بوده که دارای عملکردی نسبتاً متفاوت میباشند. لازم به ذکر است که انتخاب روش تصفیه برای پسابها تأثیر زیادی بر میزان آلودگی خارجی توسط این صنایع دارد. از این رو انتخاب صحیح این روشها اهمیت زیادی برای تصفیه پسابهای صنایع خواهد داشت.

    معرفی اهمیت روش بیولوژیکی در تصفیه فاضلاب صنعتی

    انواع آلودگی های فاضلاب صنعتی برای محیط زیست

    به دلیل آلودگی ایجاد شده توسط فاضلاب های صنعتی و انواع آن برای محیط زیست ، اهمیت تصفیه فاضلاب های صنعتی بسیار حس میشود. انواع آلودگی فاضلاب های صنعتی به دو دسته اصلی مواد آلی و مواد غیرآلی تقسیم میشوند.

    به طور کلی یکی از خطرناک ترین مواد موجود در فاضلاب های کارخانجات، مواد آلی می باشند که وزن مولکولی آنها نسبتا بالا می باشد. این گروه از مواد آلاینده موجود در فاضلاب با روش های معمول قابل حذف نبوده و حتما باید از روش های بیولوژیک برای آن استفاده کرد. از جمله مواد آلی موجود در این نوع فاضلاب می توان به ذرات کلوئیدی، روغن ها، هیدروکربن ها، پروتئین و اسیدهای آلی اشاره نمود که اغلب در فاضلاب کارخانجات تولید مواد غذایی موجود می باشند.

    اما باید توجه داشت که یکی دیگر از بیشترین مواد سمی موجود در فاضلاب های صنعتی موارد غیر آلی آن میباشد. به طور کلی مواد غیرآلی در این پسابها تا حد زیادی به چشم میخورد. در اینجا منظور از مواد غیرآلی انواع اسیدهای معدنی، نیکل، روی، کادیوم، آمونیاک و مس و نقره و غیره است. به عبارت دیگر، هر گونه فاضلاب که مقدار فلزات سنگین، اسیدهای قلیایی و معدنی، سیانور، جیوه، فنول و گوگرد و کروم و موارد مشابه باشد، در لیست فاضلاب های آلوده به مواد غیرآلی قرار میگیرند.

    شما هم به این نوشته امتیاز دهید
    [Total: 0 Average: 0]

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *