دانستی های علمی

اهمیت آب شیرین کن در منازل
0 (0)

اهمیت استفاده از آب شیرین کن در منازل

استفاده از آب شیرین کن ها در مراکز مسکونی بسیار دارای اهمیت است. به دلیل وجود برخی از مشکلات آب های شهری مانند وجود مقادیر بالایی از کلر بکارگیری تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس دارای ارزش بالایی میباشند. وجود این مواد در آب ها اگر چه به دلیل حذف موارد بیولوژیکی آبها صورت میگیرد اما همچنان به بدن آسیب های بسیاری وارد میکند. کلر در برخی موارد باعث ایجاد رسوب در مثانه میشود. در نتیجه طی مدت زمان نامشخص امکان برز سنگ کلیه در افراد وجود دارد. از این رو اهمیت استفاده از آب شیرین کن دارای اهمیت بسیار زیادی است. در ادامه به معرفی مشکلات عدم استفاده از تجهیزات آبشیرین کن ها در برخی از مناطق کشور خواهیم پرداخت.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


    اهمیت استفاده از آب شیرین کن در منازل :

    در آبهای شهری در تمامی کشور دارای سختی منحصر به فرم خودی میباشد. در برخی از مناطق کشور آب ها دارای سختی بسیار خطرناکی هستند. در مناطق اهمیت استفاده از آب شیرین کن در منازل بسیار است. اگر در خانه خود با مشکلاتی از قبیل بو و مزه ناخوشایند آب، جرم بستن یا رسوب گذاشتن آب بر روی سطح داخلی کتری آب جوش، کف نکردن قابل انتظار صابون‌ها، تجمع رسوبات در سر دوش‌ها شیر‌های آب و به وجود آمدن لکه روی ظروف مواجه شدید، آب خانه شما نیاز به تصفیه‌ی دوباره دارد.

    اهمیت استفاده از آب شیرین کن در منازل

    مشکلات آب شهری :

    در بسیاری از آب های شهری مشکلات چندانی وجود ندارد. در واقع در برخی از مناطق جنوب و مرکزی شاهد وجود آب های نامناسب و نسبتاً نا مناسب هستیم. البته در مناق دیگر به دلیل سختی آب استفاده از آنها باعث بروز رسوب در دستگاه ها و لوله های شهری میشود. (راه حل این مسئله هم استفاده از سختی گیر آب است) فارق از مشکلات ظاهری آب مانند بو و طعم ناخوشایند و ایجاد لک روی وسایل خانه و اجسامی که با آب سر و کار دارند، آب ناسالم شهری مشکلاتی برای ایمنی و سلامت بدن نیز ممکن است به وجود آورد. فهم درست از رایج ترین مشکلات آب شهری که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد، میتواند به اقدام مناسب از طرف شما منجر شود و از وقوع مشکلات ذکر شده جلوگیری کند. یکی از مهمترین اهمیت های استفاده از اب شیرین کن در منازل حذف کلر از آبها میباشد.

    مشکلات کلر آب در بدن :

    مشکلات بسیار زیادی در اثر مصرف این آب ها برای بدن انسان به وجود می آید. البته مقدار اندک آن چندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. یکی از موارد مهم در این رابطه سنگ کلیه میباشد. در خصوص افرادی با کلیه های سنگ ساز این مورد یکی از خطرناکترین مشکلات کلر در آب ها میباشد.  سال ها پیش Cl2 به عنوان یک گندزدای قوی شناسایی و به آب آشامیدنی اضافه شد. به همین دلیل افراد حتی هنگام خرید آب معدنی، به درصد ماده ضدعفونی کننده موجود در آن توجه می کردند. اما محققان پس از مدتی به لیستی بلند بالا از ضررهای استفاده زیاد از کلر در آب دست پیدا کردند. از این رو استفاده از انواع روش های آب شیرین کن در منازل دارای اهمیت زیادی پیدا کرد.

    اهمیت انواع آب شیرین کن در منازل :

    انواع بسیار گسترده ای از آب شیرین کن ها در منازل وجود دارد. هر یک از این روش ها در این مورد دارای خصوصیات مخصوص به خود هستند. در زیر برخی از مهمترین این تجهیزات را بیان کرده ایم :

    اهمیت استفاده از آب شیرین کن در منازل

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


      بهترین روش آب شیرین کن در منازل :

      بهترین روش برای این منظور سیستم اسمز معکوس میباشد. در واقع اهمیت استفاده از آب شیرین کن اسمزمعکوس به دلیل توان بسیار بالای آن در تصفیه شیرین سازی آب ها باعث شده که محبوبیت بالایی در این زمینه پیدا کند. به طور کلی برای معرفی این روش باید گفت با استفاده از فشار و یک فیلتر به عنوان غشاء عمل میکند. اسمز معکوس با استفاده از یک پمپ فشار بالا برای بالا بردن فشار سمت محلول نمکی فعالیت می‌کند. این فشار نیرویی را به آب برای عبور از غشای نیمه‌تراوا وارد می‌نماید. آب از این طریق تمام (حدودا 95 تا 99 درصد) نمک‌های حل‌شده را ترک می‌کند. مقدار فشار مورد نیاز بستگی به غلظت آب خوراک دارد. هرچه غلظت آب خوراک بیشتر باشد، فشار بیشتری برای غلبه کردن به فشار اسمزی نیاز است. از این رو استفاده از پمپ مناسب در راندمان این دستگاه تأثیر بسیاری دارد.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *