دانستی های علمی, دستگاه تصفیه آب صنعتی

انواع فیلتر های ممبران و معرفی برند های آن ها
0 (0)

انوتاع فیلتر های ممبران و معرفی برند های مهم آن و نححوه تشخیص ممبران تقلبی

همان طور که در مطالب قبل خواندیم فیلتر های ممبران نقش مهمی در تصفیه آب در دستگاه های آبشیرین کن دارند و کیفیت آب خروجی از این دستگاه ها به کیفیت فیلتر های ممبران بستگی دارد و انواع این فیلتر های ممبران تاثیر متفاوتی بر آب میگزارند در ادامه میپردازیم به معرفی انواع این فیلتر ها و مشخصات هر کدام را برسی میکنیم و بهترین نوع آن ها را برای شما بازگو میکنیم پیش از آن توجه داشته باشید که متاسفانه به دلیل وجود فیلتر های تقلبی با تشابه ظاهری بسیار نزدیک به نمونه های اصلی آن ها شناخت اواع این فیلتر های ممبران اصلی لازم میباشد لازم به کر است که حتی بهترین نوع فیلتر های ممبران غیر اصل کیفیت کمتری از نمونه های معمولی دارا میباشند و ممکن است عواقب بسیار زیان آوری داشته باشد.

در ادامه به معرفی انواع فیلتر ها میپردازیم سپس نحوه تشخیص فیلتر غیر اصل را برسی میکنیم.

معرفی انواع فیلتر های ممبران :

فیلم تک آمریکایی:

بهترین کیفیت فیلتر هایممبران نوع آمریکایی آن ها است که می‌توان این چنین گفت که تقریبا اکثر افرادی که علاوه بر کیفیت بالای تصفیه دوام بالایی هم دارند و بین 2 الی 3 سال بدون مشکل میتوانند استفاده شوند که همچنین استفاده از آن ها به راحتی صورت میگیرد.

فیلتر ممبران گلد تورای :

فیلتر های برند گلد تورای نیز دارای کیفیت بالایی میباشند این فیلتر ها عمدتا 13 لایه هستند و در آن ها از بهترین کامپوزیت‌ در تولید این غشا مورد استفاده قرار میگیردت. فیلترهای تورای در ابعاد مختلف و متناسب با دستگاه‌های سایر برندها تولید می‌شوند. فرقی نمی‌کند شما کدام دستگاه تصفیه آب را دارید می‌توانید از میان مدل‌های مختلف گلد تورای مدل متناسب با دستگاه خود را پیدا کنید.

فیلتر نوع سی سی کی :

برند سی سی کی یک برند تایوانی است که شهرت آن در تمام جهان شناخته شده است فیلتر های برند سی سی کی دوام بالایی دارند. لازم به ذکر است که این فیلتر های ممبران بیشتر برای خود دستگاه‌های تصفیه اب برند سی سی کا استفاده می‌شود. اگر شما هم دستگاه تصفیه آب cck دارید بهتر است این فیلتر ممبران را برای دستگاه خود تهیه کنید.

فیلتر ممبران نوع سافت واتر :

شرکت سافت واتر برای دستگاه‌ های تصفیه آب خود ف6یلتر ممبران اختصاصی دارد که هم از نظر دوام و هم کارایی بسیار ایده‌ آل است. هم طول عمر بالاتری دارد و هم کیفیت آب آشامیدنی آن نسبت به سایر مدل‌ها بسیار بالاتر است.

برندهای دیگری هم وجود دارند که این فیلترها را تولید و عرضه کرده‌اند. اما توجه داشته باشید که تفاوت اصلی فیلتر اصل با فیلتر تقلبی در کیفیت آن است که به همین دلیل قیمت آن بالاتر از سایر میباشد پس در صورتی که با یک فیلتر ارزان قیمت رو به رو شدید حتما از اصالت آن اطمینان حاصل کنید چرا کهع همان طور که گفته شد در صورت بی تووجهی میتواند عواقب بدی داشته بدی داشته باشیدویژگی‌ها و قابلیت‌های فیلتر ممبران تصفیه آب است که کیفیت آن را تعیین می‌کند، پس قبل از اینکه به قیمت آن توجه کنید سعی کنید ویژگی‌ها آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. با قابلیت‌های آن‌ها آشنا شوید و با هم مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

البته قیمت فیلتر ممبران به عوامل بسیاری بستگی دارد. که در مطلبی جدا به طور مفصل به آن پرداخته ایم.

جهت تهیه بهترین فیلتر ممبران برای دستگاه تصفیه آب خود بهتر است از نمایندگی ها و یا خود شرکت‌های تولیدکننده معتبر اقدام کنید تا فیلتر ممبران اصل و با برچسب اصالت کالا دریافت نمایید.

به دلیل وجود فیلتر های تقلبی با نام های اصلی تجاری در بازار به دلیل نبود اطلاعات کافی افراد زیادی هستند که به اشتباه افتاده و این فیلتر هخای ممبرانت غیر اصل رذا خریداری میکنمند لذا تا زمانی که از کیفیت و اصل بودن فیلترها مطمئن نشده‌اید آن‌ها را خریداری نکنید. چرا که فیلتر ممبران تقلبی نه‌ تنها عمر کمتری دارد بلکه کیفیت تصفیه آب آن هم بسیار پایین است و شما عملا آب آشامیدنی سالم نخواهید داشت.

پس از خرید برای اطمینان از اصل بودن فیلتر ممبران خود چنانچه کیت آزمایش کیفیت آب در اختیار دارید بهتر است بعد از نصب فیلتر ممبران حتما کیفیت آب خروجی را تست کنید و ببینید چه تغییراتی دارد. هم سختی آب، هم میزان نمک‌های محلول و غیرمحلول و همچنین pH آب باید در سطح استانداردی باشد. در غیر این صورت بدانید که فیلترها اصل نیستند.

در اینجا با انواع فیلتر های ممبران آشنا شدیم…

شما میتوانید از مطالب زیر نیز دیدن کنید:

کاربرد فیلتر های ممبران

تصفیه آب دریا

دستگاه تصفیه آب کشاورزی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *