دانستی های علمی

اهمیت پمپ در دستگاه تصفیه آب
0 (0)

اهمیت و وظیفه پمپ های دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن ro اسمز معکوس

شاید با خود بگویید که خود فشار آب شهری برای تصفیه در دستگاه های آبشیرین کن کافی بوده و نیاز به پمپ نمیباشد باید گفت که شما از اهمیت و وظیفه اصلی پمپ در دستگاه های تصفیه آب اطلاع ندارید چرا که وظیفه پمپ در این دستگاه ها بسیار بالا بوده و دارای اهمیت بالایی میباشد و بدون یک پمپ مناسب مقدار آب لازم را بدست نخواهید آورد چرا که برای تصفیه آب در دستگاه های آبشیرین کن به مقدار فشار بالایی برای انجام معکوس سازی نیاز میباشد در ادامه به اهمیت و وظیفه پمپ در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس میپردازیم.

وظیفه و اهمیت پمپ در دستگاه های تصفیه آب RO :

در عملیاتی که به آن اسمز طبیعی میگویند، فشاری که از سمت آب نرم به سمت آب غلیظ وجود دارد باعث تعادل مایع میشود. در دستگاهی که به در آن ها از روش اسمز معکوس استفاده شده است به این صورت عمل میکنند که باید بتوانند با ایجاد فشار بالا روی فیلتر ممبران، جریان اسمز طبیعی را معکوس کرده و املاح اضافی آب را از آن خارج کنند. این فشار بالا برای فیلتر ممبران تنها توسط پمپ تصفیه آب در آن ها تامین خواهد شد. فشار ایجاد شده باید بالا و بین 80 تا 130 PSI باشد. بنابراین استفاده از پمپ تصفیه آب بدلیل کم بودن فشار آب ورودی خانه نیست و فشار آب شهری تا هر اندازه هم که باشد، برای کارکرد دستگاه RO نیاز به پمپ وجود دارد.

مشکلات نبود پمپ در دستگاه های تصفیه آب :

در صورتیکه پمپ تصفیه آب از سیستم RO حذف شود و یا پمپ خراب شده و کیفیت لازم را نداشته باشد، اشکالات ذیل برای دستگاه تصفیه آب ایجاد می شود:

  • کاهش شدید تولید آب تصفیه بدلیل نبود فشار مناسب داخل فیلتر ممبران
  • کاهش سریع عمر فیلتر ممبران بدلیل عدم شستشوی فیلتر و ایجاد رسوب در لایه ها
  • کاهش راندومان دستگاه بدلیل افزایش هدر رفت آب

ارتباط پمپ ها با فیلتر های ممبران در دستگاه تصفیه آب :

پمپ تصفیه آب با توجه به میزان فشاری که میتواند تولید کند، دارای دسته های مختلفی هستند. از گذسته تال کنون ، انواع مختلفی از فیلتر ممبران تولید شده اند که برای کارکرد درست، نیاز به تامین فشار متفاوتی که بر اساس ارتباطشان با پمپ ها به شرح زیر میباشد.

  • فیلتر ممبران با فشار بالا  High Pressure :  حتما باید پمپ قوی با قابلیت تولید فشار 80 تا 130 PSI داشته باشند.
  • فیلتر ممبران با فشار کم  Low Pressure  :  با فشارهای کمتر نیز کار میکنند. بنابراین یک پمپ کوچک میتواند پاسخگو باشد.

در برخی از دستگاه های تصفیه آب به دلیل حساسیت بالا اغلب فیلترهای استفاده شده در تصفیه آب از نوع فشار بالا HP بوده و بنابراین توصیه میشود از پمپ با کیفیتی برای دستگاه خود استفاده کنید.

 

در این مطلب با اهمیت و وظیفه حساس پمپ های دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شدید.

در صورت تمایل میتوانید از مطالب زیر نیز دیدن کنید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

انواع فیلتر های ممبران

تصفیه آب دریا

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *