دانستی های علمی

آیا آب چاه نیاز به تصفیه دارد یا خیر؟
0 (0)

چرا آب چاه نیاز به تصفیه دارد آیا باید آن را تصفیه کرد؟ عوامل آلوگی و آلاینده آب چاه ها

آیا آب چاه نیاز به تصفیه دارد ؟

آیا آب چاه نیاز به تصفیه دارد منبعی که جزو آب های زیرزمینی محسوب میشود اما آیا باید آن را تصفیه کرد؟ برای جواب آن لطفا تا پایان همراه ما باشید.

اگر چه استفاده از آب چاه مقرون به صرفه میباشد ، اما لازم است بدانید که آب چاه غیر تصفیه شده که استاندرد های مناسب را نداشته باشد و بدون مکانیسم‌های مناسب فیلتراسیون، آب چاه می‌تواند انسان را بیمار کند.

به این دلیل که نظارت صحیحی بر روی کیفیت آب های زیرزمینی هیچ گاه نبوده ممکن است آب های زیرزمینی از طریق آلودگی های زیستی آلوده شده باشد به همین دلیل استفاده مستیقیم از آب های چاه عقلانی نیست.

چاه‌های آب در بعضی از مناطق بوی تندی دارندآب این چاه ها دارای آهن زیادی است که باعث لک شدن مواد می‌شود و طع فلز میدهند .

بدون شک استفاده از دستگاه تصفیه آب در ویلاها در داخل مناطقی مانند شهر های شمالی و شهرک‌ها و مناطق دارای آب چاه بدون تصفیه برای انگل زدایی و میکروب زدایی آب آشامیدنی بسیار مفید است و با فیلتر تصفیه آب مناسب و اشعه ماورا بنفش لامپ یو وی دار uv مینروا این تصفیه به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد.

چر ا ممکن است آب چاه ها آلوده شده باشد ؟

آب چاه ها اگر چه در اثر فیلتراسیون طبیعی تصفیه میشوند اما اگر در اثر آلودگی های محیطی عوامل تصفیه این آب های که همان لایه های زمین هستند آلوده شده باشد پس ممکن است که این آب ها نیز اثرات خود را از این لایه ها گرفته و مسموم شده باشند در این حالت تنها باید بعد از آزمایش های کنترل کیفیت آب از استفاده از آن مطمعن شویم و در صورت آلوده بودن آن بید چه برای مصارف کشاورزی و صنعتی و چه برای مصارف آشامیدنی این آب ها را تصفیه کنیم.

امروزه بهترین راه تصفیه آب روش اسمز معکوس یا همان RO میباشد که در ایین روش به شیوه غشایی عمل کرده و تنها مولوکول آب است که از فیلترهای ممبران داخل آن عبور میکند.

این دستگاه ها تا حد بسیار زیادی میتوانند آلودگی های آب های چاه را بگیرند این آلودگی ها یمتوانند میکروبی ویروسی و حتی مواد محلول در آب مانند نمک ها باشند.

نتیجه گیری

به طور کلی آب های زیرزمینی یا همان آب های چاه ها با عبور از لایه های زمین تصفیه میشوند اما امروزه به دلیل آلودگی های زیستی ممکن است این آب ها آلوده شده و نیاز به تصفیه داشته باشند.

 

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر از دستگاه تصفیه آب کشاورزی میتوانید از صفحه مربوطه دیدن کنید.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *