دانستی های علمی

اجزای پمپ در دستگاه های تصفیه آب
0 (0)

اهمیت و وظیفه پمپ های دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن ro اسمز معکوس

موتور های دستگاه های تصفیه آب دارای اجزای مختلفی هستند که در مصارف مختلف باید ویژگی های خاص خود را داشتهبشایند در ادامه به اجزای تشکیل دهنده داخل پمپ ها می پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده پمپ تصفیه آب اسمز معکوس :

  1. هد پمپ
  2. بدنه پمپ
  3. سیم برق
  4. سوکت اتصال برق
  5. پایه ی نگهدارنده پمپ

هد پومپ از مهم ترین قسمت های یک پمپ در دستگاه تصفیه آب محسوب میشود چرا که تمام فشار بر روی آن است و کفیت آن علاوه بر تاثیر بر دوام بیشتر بر عوامل دیگری همچون عملکرد صحیح در هنگام فعالیت پمپ را نیز موتاثر میکند هد پمپ از اجزای اصلی پمپ بوده که باید در هنگام خرید حتما به آن توجه داشته باشید.

در ادامه شرحی از کارایی پمپ در دستگاه تصفیه آب را به شما نشان میدهیم.

عملیات پمپ در دستگاه آبشیرین کن :

اگر پمپ دستگاه تصفیه آب سالم باشد میتواند فشاری معادل 125 PSI را برای فیلتر ممبران تامین کند اما اگر فیلتر رسوب گیر الیافی کیپ و یا از کار افتاده باشد، عمر پمپ کم میشود. همچنین اگر فیلتر ممبران خراب شده باشد به مرور زمان پمپ از بین رفته و میسوزد.

آب باید از سمت ورودی پمپ وارد و از قسمت خروجی آن خارج شود، اگر این اتفاق نیفتد پمپ داغ کرده و در نهایت می سوزد. اولین نشانه خرابی پمپ به صدا افتادن آن است. دیافراگم پاره می شود و زمانی که پاره شد آب به پایین نفوذ کرده و رسوب میکند. اگر این اتفاق بیفتد در مرحله ی اول میتوانیم هد پمپ را تعویض کنیم. اگر با تعویض هد مشکل برطرف نشد، باید یک پمپ جدید جایگزین کنیم.

 

شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر با کارکرد دستگاه تصفیه آب دریا از صفحه مربوطه دیدن کنید.

 

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *