تصفیه آب باغ, دانستی های علمی

عوامل آلاینده آب چاه
0 (0)

چرا آب چاه نیاز به تصفیه دارد آیا باید آن را تصفیه کرد؟ عوامل آلوگی و آلاینده آب چاه ها

آلودگی چاه ها :

در مطلب گذشته خواندیم که آیا آب چاه نیاز به تصفیه دارد یا خیر اکنون میخواهیم به صورت خلاصه و کوتاه بپردازیم به عوامل آلودگی و آلاینده های احتمالی موجود در آب چاه ها پیش از آن باید بگوییم که این آب ها نیز ممکن است دچار آلودگی باشند که از طریق موارد مختلف وارد آن ها میشود که در ادامه به چگونگی ورود این آلاینده های زمین به این آب ها و عوامل آلودگی آب چاه ها بیشتر بحث میکنیم.

عوامل آلاینده آب های چاه ها :

میکرو ارگانیسم ها :

یکی از آلانده های مهم میکرو ارگانیسم‌ها هستند ، این گروه از آلاینده‌ها شامل میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. آنها در سراسر سطح کره زمین، از جمله زباله‌های انسانی و حیوانی یافت می‌شوند.

بارندگی :

از عوامل موثر بر آلودگی چاه ها جاری شدن آب در اثر بارندگی در داخل آن ها است ، که همچنین میتواند از طریق نشت یا حتی ذوب شدن برف و راه پیدا کردن آن به چاه‌های زیرزمینی می‌تواند آب را آلوده کند این آلاینده ها میتواند در مواردی حتی منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های گوارشی و عفونتی شوند.

جداره چاه ها :

از دیگر موارد آلودگی و چاه ها روکش دور آن است اگر روکش چاه شما قدیمی باشد، بیشتر در معرض آلودگی‌های سطحی آب چاه است.

نیترات :

از موارد مهم آلودگی آب چاه در مناطق کشاورزی نیترات‌ها میباشند ، اگر چاه شما در منطقه‌ای مورد استفاده برای مصارف کشاورزی یا صنعتی واقع شده باشد، ممکن است در معرض آلاینده‌ هایی مانند نیترات، سموم دفع آفات و سایر ترکیبات آلی فرار قرار بگیرید. مقادیر بالای نیترات در آب آشامیدنی می‌تواند باعث متهموگلوبینمی یا “سندرم کودک آبی” شود.

فلزات سنگین :

فلزات سنگین منیز میتوانند آب های چاه را به وسیله نزدیی به فعالیت های صنعتی آلوده کند ، آلاینده هایی مانند سرب و آرسنیک می‌توانند از فعالیت‌های صنعتی نزدیک به چاه شما راه پیدا کرده باشند. مصرف آب‌های آلوده به فلزات سنگین ممکن است شما را در معرض مسمومیت مزمن قرار دهد و در مصارف کشاورزی نیز ممکن است به گیاهان صدمه بزند.

مصرف صحیح آب چاه ها :

بهترین راه آن است که قبل از مصرف در بازه زمانی یکنواخت و مرتب این آب ها را آزمایش نمایید و در صورت آلوده شدن این آب ها با توجه به نوع آلودگی و آلاینده های موجود در آن ها از روش های تصفیه آب استفاده کنید.

 

در حال حاظر بهترین روش تصفیه آب اسمز معکوس و یا همان  RO میباشد.

شما میتوانید برای مطالعه بیشتر در این خصوص از روش کار دستگاه تصفیه آب کشاورزی را در داخل سایت مطالعه نمایید.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *