دانستی های علمی, دستگاه تصفیه آب صنعتی

کیفیت آب در مصارف صنعتی
0 (0)

کیفیت آب صنعتی و معرفی آن

کیفیت آب در مصارف صنعتی بسیار اهمیت دارد. در برخی از صنایع مختلف مانند داروسازی استفاده از آب نامناسب باعث خطرات جانی خواهد شد. از این رو در بسیاری از این موارد برای رسیدن به کیفیت آب در مصراف صنعتی آن را با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده میکنند. به طور کلی استفاده از آبها در صنایع مختلف نیاز به کیفیت خاص خود است. برای مثال برای کشاورزی این ویژگی کاملا متفاوت است. در ادامه تعرفی آب صنعتی و آب شیرین کن صنعتی را برای شما توضیح میدهیم.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


    کیفیت آب در مصارف صنعتی :

    آب صنعتی به آبی با ویژگی های مناسب برای مصارف صنعتی گفته میشود. به طور کلی از آنجا كه كيفيت آب صنعتی و ميزان مصرف آب در هربخش از صنعت بستگي به نوع فرايندهاي انتخاب شده دارد و اين فرايندها ميتواننـد بـا مسايل زيادي از جمله ميزان آب قابل دسترس و كيفيت آن و سياستهاي بازيـابی آب در چرخـه كارخانـه تغييـر يابنـد، لـذا تعيـين ويژگيهاي كميت و كيفيت آب مصرفي در هر گروه به صورتي كلي صحيح نميباشد. براي مثال نوع سامانه خنك كننده انتخـابي كـه در اكثر كارخانه ها بيشترين مصرف را به خود اختصاص ميدهد، ميتواند كيفيت و كميت بسيار متفاوتي را در صورت انتخاب شـدن سامانه گردشي بسته با سامانه يكطرفه به خود اختصاص دهد. بدين ترتيب بعد از مشخص كردن نوع فرايندهاي هر صنعت ميتوان با استفاده از الگوهاي تعيين شده در گروه بندی های ایجاد شده، ميزان حساسيت صنعت به آب را معين و محـدوده مطلـوب آب مصـرفي را مشخص كرد.

    به طور کلی مصارف آب در صنایع مختلف بسیار میباشد. تا حدی که آب در تمامی صنایع نقش کوچک و بزرگی دارد. به عبارت دیگر بدون آب بسیاری از صنایع قادر به تولید محصول نخواهند بود. در ادامه به مصرف آب در صنایع مختلف میپردازیم.

    مصارف آب در صنعت :

    همان طور که گفته شد استفاده از آب در تمام صنایع بسیار رایج میباشد. بدون حضور این ماده و ویژگی های آب ، انجام فعالیتهای صنعتی غیر ممکن خواهد بود. برخی از انواع مصارف آن در زیر برای شما آورده شده است.

    تولید محصولاتی مانند کاغذ ، منسوجات و همچنین مواد غذایی و چغندر و انواع محصولات کشاورزی و…

    • انتقال مواد اولیه و شستشوی خاکستر و رسوبات زاید کوره های بلند ذوب آهن
    • آبکشی و شستشو در صنایع لبنیات، نوشابه سازی، داروسازی و آبکاری
    • سرد کردن محصولات در صنایع آبکاری
    • تهویه مطبوع و دهها مصرف دیگر

    در هز یک از این موارد هدف خواصی از مصرف آب در صنایع وجود دارد. در ادامه برخی از این اهداف را برای شما آورده ایم.

    • تولید انرژی از طریق تهیه بخار
    • انتقال حرارت
    • انتقال و جابه جا کردن مواد خام با محصولات زاید
    • فعالیتهای مکانیکی
    • تولید محصول

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

      نتیجه گیری :

      آموختیم که آب صنعتی دارای ویژگی های خاص خود بوده و نیاز به کیفیت مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف دارد. همان طور که گفته شد مصارف آب در صنایع مختلف و هدف آنها در این صنعت متفاوت میباشد. و برای رسیدن به هدف آن از دستگاه تصفیه آب دریایی / صنعتی و کشاورزی جهت تهیه آب با کیفیت مناسب استفاده میشود.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *