دانستی های علمی

بکارگیری آب دریا در صنایع معدنی
0 (0)

نقش و استفاده آب دریا در معادن

معادن یکی از صنایع مهم در استفاده از آب ها هستند. این صنعت هستند این صنایع برای استخراج خود به منابع مهم آب نیاز دارند. همان طور که اطلااع دارید در بسیاری از کشور های دنیا افراد با بحران آب رو به رو هستند. این مورد در کشور ایران نیز صحت داشته و نیاز به منبع مناسب جهت استفاده در صنایع معدنی سخت تر شده است. با این حال با استفاده از دستگاه تصفیه آب دریا میتوان از این منبع بی پایان جهت استفاده در معادن استفاده کرد. در ادامه به معرفی آب دریا به عنوان یک منبع مناسب در استفاده در معادن بیشتر خواهیم پرداخت.

آب دریا برای استفاده در معادن :

آب دریا یکی از منابعی است که بشر در دهه‌های گذشته به آن توجه کرده و اکنون در برخی از کشورها برای تامین آب مورد نیاز بخش معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرفت و تجربه موفق آن در سال‌های گذشته باعث شده که دانشمندان و فعالان معدنی و حتی دولت‌ها به طور گسترده روی پروژه‌های تحقیقاتی و عملیاتی ایجاد واحدهای آب‌شیرین‌کن سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ واحدهایی که به‌ویژه آب برای کارخانه‌های تولید فولاد و نیروگاه‌ها را تامین می‌کنند. به نظر می‌رسد که طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی کنونی جهان، آینده درخشانی برای استفاده گسترده از آب دریا ترسیم می‌کنند.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    مشکل شوری آب دریا در صنایع معدنی :

    از مشکلات آب دریا در استفاده در صنایع معدنی آن میباشد. به دلیل وجود نمک ها در این آب ها در برخی موارد موجب مشکلاتی در استخراج خواهد شد. از این رو ابتدا آن را تصفیه کرده و سپس مورد استفاده قرار میدهند.

     بهترین روش برای تصفیه آب شور دریا برای معادن :

    یکی از روش‌های تامین آب شیرین از آب شور دریا برای معادن و صنایع معدنی جهان، استفاده از فناوری موجود به نام « اسمز معکوس » مدت‌هاست در حال استفاده می‌باشد. نحوه کار این فناوری ساده است. در واقع یک مخزن آب، یک دیوار نازک بین آب شور دریا و آب شیرین نصب می‌کنند که دارای حفره‌های بسیار ریز در آن است به گونه‌ای که ملکول‌های آب از آن عبور می‌کند که همچنین در از آن نمک به هیچ عنوان عبور نمی‌کند. از این رو تولید آب شیرین و با خلوص بسیار بالا امکان پذیر است. لذا چه برای مصرف عادی و چه برای استفاده در معادن بهترین روش پیش رو استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس میباشد.

    شما هم به این نوشته امتیاز دهید
    [Total: 0 Average: 0]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *