دستگاه تصفیه آب صنعتی

انواع سیستم های تصفیه آب به روش فیلتراسیون
0 (0)

سیستم های تصفیه آب در روش فیلتراسیون در تصفیه آب

انواع سیسیتم های تصفیه آب به روش های بسیاری وجود دارد که فیلتراسیون یکی از مهمترین آن ها است. در این روش معمولا آب را از یک فیلتر عبور میدهند. به این صورت که آب ورودی نیاز به تصفیه از فیلتر عبور میکند و در انتها آب تصفیه شده خروجی مورد نظر جهت استفاده آماده میشود. در این مقاله به انواع سیستم های تصفیه آب به روش فیلتراسیون خواهیم پرداخت.

فیلتراسیون در تصفیه آب :

همان طور که گفته شد سیستیم فیلتراسیون یکی از روش های مهم در استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی میباشد. در این سیستم ها معمولا تعدادی فیلتر تصفیه به صورت سری قرار گرفته اند. تعداد فیلترهای تصفیه آب می تواند بین ۱ تا تعداد نامتناهی باشد. در هر مرحله با توجه به نوع فیلتر آب نصب شده، بخشی از آلاینده های آب حذف خواهند شد. بنابراین انتخاب نوع فیلترهای تصفیه آب می تواند در تعیین کیفیت آب خروجی بسیار مهم باشد. این چیزی است که اغلب به آن توجه نمی شود. نکته مهم دیگر، محل قرارگیری فیلترهای تصفیه آب و یا ترتیب آنهاست. فیلترهای آب باید به شکل هوشمندانه انتخاب شده و در محل مناسب خود قرار گیرند. در غیر اینصورت، ممکن است کارایی لازم را نداشته و عمر آنها نیز بسیار کوتاه شود.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    انواع روش های فیلتراسیون :

    این روش ها به سه دسته کلی تقسی میشوند که عبارت است از ، سیستم نانوفیلتراسیون ، سیسیتم اولترافیلتراسیون و سیستم اسمزمعکوس .

    هر کدام از این روش ها شیوه بخصوصی در تصفیه آب دارند. اما به طور کلی اسمزمعکوس قدرت بالاتری در تولید آب با بسیار باکیفیت تر دارد. چرا که فیلتر های ممبران موجود در اسمزمعکوس بسیار ریزتر میباشد. در ادامه به معرفی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت.

    نانوفیلتراسیون در تصفیه آب :

    به طور کلی موارد استفاده این روش در صنایع تصفیه آب، آب میوه، دارویی و غیره میباشد. این روش قارد به حذف آلاینده های محلول آلی و غیر آلی از آب و از بین بردن سختی و کاهش دهنده رنگ و بو آب آشامیدنی است. همچنین این روش کاربرد زیادی در تصفیه پساب های صنعتی و کشاورزی و گندزدایی آب های سطحی و زیرزمینی دارد. این روش یکی از پیش تصفیه های مناسب جهت استفاده در سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس RO میباشد.

    اولیترافیلتراسیون در تصفیه آب :

    یکی ویژگی های سیستم های اولترافیلتراسیون به عنوان یکی از روش های مهم در تصفیه آب کاهش 99/99% میکروارگانیسم ها، باکتری ها، امولسیون ها، مواد نفتی، روغن، رنگدانه ها از آب میباشد. لازم به ذکر است که میزان NTU آب خروجی توسط این سیستیم کمتر از 0/02 میباشد.

    این سیسیتم قادر به حذف مواد با جرم مولکولی بالا (10-100kDa) شامل ذرات کلوئیدی مولکول های آلی و غیر آلی و سایر ماکرومولکول ها است. سیستم اولترافیلتراسیون در تصفیه فاضلاب صنعتی، شهری و خانگی و حذف اکسیژن و کربن از مایعات نقش مهمی دارد. همچنین این روش معمولا در صنایع مختلف مثل مواد غذایی، نفت، نساجی، آب آشامیدنی نیز مورد استفاده قرارا میگیرد.

    اسمزمعکوس به عنوان یکی از بهترین روش های تصفیه آب :

    اسمزمعکوس یکی از بهترین روش های تصفیه آب در تمامی کشور ها میباشد. این روش با استفاده از فیلتر های ممبران با منافذ ریزی که دارد تنها ملوکول های آب را از خود عبور میدهد. اسمز معکوس قابلیت دریافت ورودی آب خام با TDS بالا (حتی آب دریا و اقیانوس ها) را دارد. همچنین این روش قابلیت جداسازی آلاینده هایی که به آب رنگ، مزه و بوی نامطلوبی می دهند، از قبیل طعم های قلیایی و نمکی ایجاد شده به وسیله کلریدها و سولفات ها را به خوبی جدا میکند.

    همچنین این روش قادر به از بین بردن تمام آلایندگی ها از قبیل آلاینده های آلی، غیرآلی و میکروبی از آب است. همچنین در کنار این مزایا قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی نسبت به برخی از سیستم های دیگر بسیار ناچیز میباشد. به طور که در سیستم های اسمزمعکوس پایین بودن هزینه نصب، راه اندازی و نگهداری از سیستم یکی از ویژگی های مثبت آن است.

    از طرفی یک از مهمترین ویژگی های سیستم های آب شیرین کن عدم به کارگیری از مواد زیان بخش برای انسان در است.

    شما هم به این نوشته امتیاز دهید
    [Total: 0 Average: 0]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *