فاضلاب

اثرات فاضلاب تصفیه نشده بر محیط زیست
0 (0)

اثرات فاضلاب تصفیه نشده بر محیط زیست : طبیعت توانایی شگفت انگیزی برای مقابله با مقادیر کمی از زباله های آب و آلودگی دارد ، اما اگر ما روزانه میلیاردها گالن فاضلاب و فاضلاب تولید شده را قبل از تصفیه کردن آن در محیط زیست رها کنیم ،طبیعت در این زباله ها غرق می شود .پلن های تصفیه فاضلاب میزان آلاینده های فاضلاب را تا حدی که گیاهان و طبیعت بتواند آن را دفع کند کاهش می دهند .
فاضلاب ها همچنین شامل آب هایی می شود که بعد از باران جاری می شوند . گرچه تصور عموم این است که این آب ها تمیز می باشند و برای آزادسازی به طبیعت کاملا مناسب هستند اما حقیقت این است که اینطور نیست . این آب ها به علت اینکه از پست بام ها ، جاده ها و آسفالت خیابان ها عبور می کنند میزان از این آلاینده های شیمیایی را در خود حل می کنند که این امر باعث می شود که این آب ها برای آزادسازی در آب های جاری مناسب نباشند و نیاز به تصفیه پیدا کنند .

چرا لازم است که فاضلاب را تصفیه کنیم؟

مراقبت از محیط زیست و سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است ، دلایل زیادی وجود دارد که استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب یکی از اولویت های مهم زندگی بشر است . در زیر تعدادی از این اولویت ها را بررسی می کنیم .

صنعت ماهی گیری : آب تمیز و سالم برای گیاهان و حیواناتی که در آب زندگی می کنند بسیار حیاتی و ضروری است . این مسئله تاثیر مستقیم بر روی صنعت ماهی گیری و همچنین علاقه مندان به ورزش ماهیگیری دارد همچنین برای حفظ سلامت نسل های بعدی بسیار حائز اهمیت است.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    زیستگاه های حیات وحش

    رودخانه ها و اقیانوس ها همواره خواستگاه حیات موداتی هست که زندگی آنها به خط ساحلی ، سواحل ، تالاب ها و باتلاق ها بستگی دارد . اقیانوس ها و دریا ها زیستگاه مهم آبزیان و ماهیان هستند، اما علاوه بر آن گونه های بسیار زیادی از پرندگان از این ماهیان و آبزیان تغذیه می کنند درنتیجه تصفیه نکردن فاضلاب و در پی آن انقراض ماهیان و یا آسیب دیدن آنها ، حیوانات و پرندگانی هم که در این چرخه غذایی قرار دارند آسیب می بینند و از بین می روند . این روند ادامه پیدا می کند و گونه های بیشتری از حیوانات را در برمیگیرد. این در حالی است که تاثیر مسقیم آب آلوده بر از بین رفتن تمامی حیوانات را در نظر نگیریم که با در نظر گرفتن این موضوع ، مسئله بازهم خطرناکتر می شود .
    تحت الشاع قرار دادن تفریحات انسان و کیفیت زندگی وی : آب یک زمین بازی عالی برای همه ی انسان هاست. ارزشهای دیدنی و تفریحی سواحل ، تالاب ها ، رودخانه ها و.. از جمله دلایلی است که بسیاری از انسان ها برای زندگی ، آنجا را انتخاب می کنند. همچنین افرادی که علاقمند به فعالیت های آبی مانند شنا ، ماهیگیری ، قایقرانی و پیک نیک هستند به سواحل ، دریاچه ها ، رودخانه ها و… کشیده می شوند.

    مخاطرات فاضلاب و پساب ها برای سلامتی: اگر فاضلاب ها به طور صحیح تصفیه نشوند ، آب می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی شود . از آنجا که انسان های زیادی بسیار نزدیک به آب زندگی می کنند ، کار می کنند و بازی می کنند ، باکتری های مضر برای انسان و حیات وحش باید از بین بروند.

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

      اثرات آلاینده های فاضلاب

      اگر فاضلاب ها درست تصفیه نشوند ( عدم تصفیه هر نوع فاضلاب از جمله عدم تصفیه فاضلاب انسانی ، صنعتی ، کشاورزی و … می تواند در نوع خود خطراتی برای محیط زیست و انسان دارد ) می توانند اثرات مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان بگذارند. این اثرات می تواند شامل از بین رفتن و کشته شدن ماهی ها ، حیوانات ، بسته شدن ساحل ها، تفریحگاه ها و آلودگی آب های آشامیدنی .
      + پوسیدگی مواد آلی و مواد زائد می تواند باعث کاهش سطح اکسیژن محلول در آب شود که این امر موجب از بین رفتن آبزیان و ماهیان می شود .
      + فاضلاب ها داری مقادیر زیادی فسفر و نیتروژن (همینطور آمونیاک ) هستند که می تواند باعث غنی شدن بیش از حد آب شود که علاوه بر اینکه برای آبزیان سمی است می تواند باعث رشد بیش از اندازه گیاهان شود ، این امر موجب می شود که اکسیژن آب کاهش پیدا کند که در نتیجه می تواند منجربه مرگ آبزیان و ماهیان شود . همچنین این امر می تواند منجربه تغییر زیستگاه ها و کاهش زمین های تخم ریزی شود .
      + فاضلاب های تصفیه نشده شامل ترکیبات کلر و کلرامین های غیر آلی هستند که می توانند برای بی مهرگان آبزی ، جلبک ها و ماهی ها سمی باشند.
      +باکتری ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا می توانند سواحل و همچنین صدف ها را آلوده کرده و منجر به ایجاد محدودیت در تفریحات انسانی، مصرف آب آشامیدنی و مصرف صدف شوند.
      +فلزاتی مانند جیوه ، سرب ، کادمیوم ، کروم و آرسنیک می توانند اثرات سمی حاد و مزمن بر روی گونه های حیاتی از جمله انسان داشته باشند.
      +سایر مواد مانند بعضی از مواد شیمیایی دارویی و مواد شوینده های فردی ، که در درجه اول وارد پساب های فاضلاب به محیط زیست می شوند ، ممکن است خظراتی را برای سلامتی انسان ، زندگی آبزیان و حیوانات وحشی ایجاد کنند. به همین دلیل تصفیه فاضلاب دارویی بیش از هر چیزی در صنایع توصیه می شود.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      مطالب مرتبط

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *