دستگاه تصفیه آب صنعتی

آب شیرین کن ro اسمز معکوس
5 (2)

آب شیرین کن صنعتی

خرید آبشیرین کن صنعتی ro دستگاه تصفیه اب صنعتی اسمز معکوس roدستگاه آب شیرین کن ro اسمز معکوس  صنعتی (  – reverse osmosis – ro ) : امروزه خرید و استفاده از وسایل و سیستم های آب شیرین کن ( تصفیه اب  )  اسمز معکوس RO به راه حلی بسیار خوب و به صرفه جهت رفع مشکل کم آبی بخصوص در مناطق خشک و ساحلی که به آب شیرین کمتر دسترسی دارند تبدیل شده است. اساس روش های نمک ‌زدایی از آب شور مبتنی بر تکنولوژی ممبران اسمز معکوس  ro است. از این رو اغلب نمایندگی ها و فروشندگان دستگاه ro صنعتی و آب شیرین کن ro ، به خریداران و مشتریان خود دستگاه ro صنعتی را پیشنهاد می دهند . این دستگاه ها در چند گروه دریایی ، کشاورزی و صنعتی تقسیم می شود .  این دستگاه ها متناسب با کارکرد و مشخصات آنها دارای رنج قیمت متنوعی هستند. درصورت تمایل برای استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع دستگاه آب شیرین کن ro  اسمز معکوس

دستگاه آب شیرین کن ro اسمز معکوس با توجه به کاربرد آنها ومیزان ec وtds آب ورودی

  • دستگاه های آب شیرین کن ro صنعتی
  • دستگاه های آب شیرین کن ro دریایی
  • دستگاه های آب شیرین کن ro کشاورزی
  • دستگاه های آب شیرین کن ro پرفشار
  • دستگاه های آب شیرین کن ro خانگی

دستگاه آب شیرین کن ro اسمز معکوس ازبهترین و کاربردی ترین روش هایی است که امروزه به‌ طور فراگیر و گسترده ای در شیرین سازی آب دریا، تفکیک مواد آلی و سمی از پساب‌ های صنعتی استفاده می‌شود. اسمزمعکوس یک فرایند فیزیكی می باشد كه  توانایی این دارد که از محلولی به كمك یك غشاء یا پوسته نیمه‌ تراوا، حلال تقریباً خالصی را تهیه کند. به‌عنوان مثال بوسیله ی دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس به راحتی می‌توانیم از آب شور، آب آشامیدنی مطلوب تهیه كنیم.

اسمزمعكوس می‌تواند تا ۹۸٪ مواد معدنی حل‌شده درآب و مواد آلی آب را حذف كند. تکنولوژی آبشیرین کن در دهه‌های اخیر با به بازار آمدن انواع و مدلهای جدیدی از غشاها،به شکل قابل توجهی رشد کرده است.آب شیرین کن اسمزمعكوس با ظرفیت ۱۰ لیتر در روز الی ۴۰ متر مكعب در دقیقه را می‌توانید از بازارهای جهانی تهیه كنید.

حدودا به طور تقریبی میزان ناخالصی آبهای خلیج فارس از۳۵۱۰۰ میلی در لیتر در حالت استاندارد تا بیش از۴۶۰۰۰ میلی‌گرم در لیتر متغیر می باشد. بنابراین برای تولید آب قابل استفاده برای انسان ما باید بیش از ۹۵.۵ درصد از این نمک‌ها و ناخالصی ها را خارج و پاکسازی کنیم.

این شیوه ی شیرین کننده ی آب در سال های ۱۹۵۰ معرفی شد و توانست جهانی را در این حوزه تحت  hyper filtration تاثیر قرار داده و سبب رشد روزافزون استفاده ازاین تکنولوژی شود.این فرایند با نام    نیز شناخته می شود.

یکی از ویژگی های مهم آب شیرین کن صنعتی RO به روش اسمز معکوس، بالابردن طول عمر دستگاه و افزایش راندمان آن می باشد. استفاده ازاصول و روش های پیش تصفیه آب مناسب درشیوه تصفیه آب نحوه بازدهی دستگاه تصفیه آب صنعتی RO ، طول عمر ممبرین را زیاد می کند زیرا عواملی از قبیل رسوب گرفتگی، تخریب ممبرین را به حداقل می رساند و منجر به کیفیت محصول، کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری تجهیزات صنعتی تصفیه آب، شدت جریان محصول و بازیافت محصول ناشی از سیستم تصفیه آب صنعتی خواهد بود.

اگر به دنبال خرید و یا نمایندگی آبشیرین کن ro هستید می توانید با ما تماس بگیرید. ما دستگاه شما را به دلخواه شما ومتناسب با نیاز شما طراحی خواهیم کرد.

مفهوم اسمز معکوس ( RO )

شیرین سازی آب به روش اسمز معکوس ( بوسیله دستگاه آب شیرین کن ro ) ، روشی است که در آن آب با فشار قوی از درون یک غشای نیمه‌ تراوای اسمز معکوس  ro عبور می کند و نمک و یون ها و مواد معدنی و اکثر ناخالصی های آن حذف می‌شوند و ما به آب قابل استفاده ی شیرین می رسیم. به این فرآیند اسمز معکوس یا reverse osmosis که به اختصار به آن RO آر او می گویند . دستگاه هایی را که از این روش برای شرین سازی آب استفاده می کنند آبشیرین کن اسمز معکوس یا ro می نامند.

تعریف ساده ی اسمز 

اسمز یک روش و شیوه ی طبیعی است که در اغلب موارد می توانیم با کمی دقت آن را مشاهده کنیم، در این روش یک محلول با میزان شوری کمتر تمایل دارد به سمت محلولی و محلی با میزان شوری بیشتر برود، مانند جذب آب از خاک بوسیله ی ریشه به درخت و یا جذب آب بدن توسط کلیه ها و…

حال اگر فرایند اسمز طبیعی که باعث افزایش میزان شوری مایعات می شود را برعکس کنیم فرایند اسمز معکوس رخ می دهد یعنی محلولی با شوری بیشتر را تبدیل به مایعی با حداقل شوری می کنیم البته بوسیله ی یک غشای نیمه تراوا.

غشای نیمه تراوا چیست؟

غشای نیمه‌ تراوا در دستگاه های آب شیرین کن ro اسمز معکوس به کار می رود و  فیلتری است که به برخی ازاتم‌ها یا مولکول‌ها اجازه عبور ازخود را داده و جلوی عبور سایر اتم‌ها و مولکول‌ها را می‌گیرد و آنها را فیلتر می کند. یک مثال بسیار ساده برای آن یک صفحه ی توری می باشد که هوا می‌تواند از میان حفره های آن عبور کند اما ذراتی با قطر بزرگ ‌تر از سایز حفرات از آن اجازه ی عبور ندارند.

ما در اسمز که یک فرایند طبیعی است نیاز به وارد کردن فشار برای حرکت محلول از سمت شوری کم به شوری زیاد نداریم چرا که طبیعی است و انجام می شود اما برای اینکه از روند برعکس این حرکت استفاده کنیم نیاز به وارد کردن فاری مضاعف به قسمت شور و ناخالص به سمت غشا داریم.

غشاء یا ممبران مهم‌ترین و حساسترین بخش دستگاه آب شیرین کن ro می‌باشد. زیرا فشارمورد نیاز ارتباط مستقیمی با ضخامت ممبران و قطر سوراخهای آن دارد. همچنین غشاء به سبب تماس همیشگی با مواد شیمیایی داخل در آب، باید مقاوم بوده و با مواد بازدارنده و ضد رسوب‌ و زیست کُش ها واکنشی نداشته باشد. مواردی که در غشا اهمیت دارند و سبب بروز تغییرات درآنها میشوند می توان به سوراخ‌ها، ضخامت، مقاومت در برار مواد و ناخاصی شیمیایی، افت فشار، شرکت سازنده و قیمت اشاره کرد.

مراحل تصفیه ی آب شیرین کن اسمز معکوس RO 

  • پیش‌ تصفیه آب

ذرات جامد معلق، فلزات سنگین و گازها ی گوناگون عناصری جدایی‌ ناپذیر از مجموعه آلودگی‌های منابع آب هستند و جداسازی و فیلتر آنها در اول کار نه تنها باعث بدست آمدن آب پاک تر می شود بلکه سبب افزایش طول عمر و کارکرد بهتر دستگاه و فیلتر نیز خواهد شد. آلودگی های مذکور توسط فیلتر های کربنی، رسوب گیر و شنی تفکیک می شوند.

  • پمپ فشارقوی

در مرحله ی بالا یون ها و نمک ها از آب پاک نمی شوند و برای فیلتر آنها به فشاری نسبتا بیشتر از فشار اسمزی نیاز داریم که در برخی از دستگاه های  آب شیرین کن اسمز معکوس Ro از پمپ های طبقاتی و پیستونی نیز استفاده ی شود تا این موارد نیز از آب پاکسازی شوند.

  • تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها + فیلتر اسمز معکوس ro

فشار زیاد باعث حرکت معکوس جریان آب از درون فیلترهای نیمه‌ تراوای اسمزی از فشار اسمز بالا به فشار اسمزی پایین می شود و با انتخاب بهترین فیلتر ها آخرین ناخالصی ها نیز جدا می شوند.

  • گندزدایی

در آب های دریا ها و دیگر منابع آبی احتمال وقوع باکتری و ویروس های زیادی وجود دارد با توجه به اینکه معمولا منابع آبی ما و دریاها معمولا به علت رعایت نکردن بهداشت و ریختن زباله آلوده هستند این مهم بیش از پیش آشکار می شود که لازم است جهت پاکسازی بهداشتی عواملی که ممکن است سبب بروز بیماری شوند هم تدبیری اتخاذ نمود. به همین سبب برای اطمینان آب در اخرین مراحل خود از فیلتر های مخصوص فرابنفش عبور داده می شود تا آبی که از طریق این دستگاه های آبشیرین کن و تصفیه آب بدست می آید سالم ترین آب باشد.

کاربردهای آب شیرین کن ro اسمز معکوس

 

  • تصفیه آب دیگ‌های بخار، برج‌های خنک‌کننده و دستگاه های خنک کننده ( دستگاه های آب شیرین کن و تصفیه اب صنعتی RO )
  • تصفیه آب دریا برای مقاصد گوناگون (  دستگاه ها و سیستم های تصفیه آب دریایی )
  • تصفیه آب صنایع گاز و پترو شیمی و یا نفت ( دستگاه های ro صنعتی )
  • تصفیه آب برای کشاورزی، پرورش ماهی ، محصولات غذایی و دارویی
  • تصفیه آب برای کارواش‌ها
  • تصفیه آب جهت دیالیز بیماران در بیمارستانها و مراکز درمانی
  • تصفیه و شیرین سازی آب چاه ( دستگاه های تصفیه اب کشاورزی )
شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 2 Average: 5]

2 نظر در “آب شیرین کن ro اسمز معکوس
5 (2)

  1. Write Assignment گفت:

    آیا شما به کشور های همسایه ، افغانستان ، عراق ، عربستان هم فروش دارید ؟
    در این صورت قیمت همکاریتون واسه دستگاه های آب شیرین کن و تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس چقد در میاد ؟ شرایط خرید هم می شه واسم ارسال کنید ؟ سپاسگذارم

  2. Boomut گفت:

    عالی بود

نظرات بسته شده اند.