دانستی های علمی

قیمت فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب
0 (0)

عوامل و نکات مهم در قیمت و خرید فیلتر های ممبران دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO
عوامل و نکات مهم در قیمت و خرید فیلتر های ممبران دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO

قیمت فیلتر های تصفیه آب اسمز معکوس که به نام ممبران شناخته میشوند. دارای تنوع بسیارهستند. عوامل بسیاری در قیمت فیلتر های ممبران تآثیر میگزارند. در این مطلب قصد داریم تا بپردازیم به عوامل و نکات مهم در قیمت و خرید فیلتر تصفیه آب ممبران.

 توصیه میکنیم که درصورت تمایل به خرید و سفارش به دلیل گسترده بودن مواردی که باید رعایت شود از کارشناسان فروش ما با شماره تماس بگیرید.

 پیش از ادامه به معرفی روش اسمز معکوس و اهمیت این فیلتر ها خواهیم پرداخت.

روش کار فیلتر در تصفیه آب اسمز معکوس :

در روش اسمز معکوس آب جهت تصفیه باید با فشار از فیلتر ممبران عبور کند. فشار آب شهری در حدود 30 psi می باشد و جهت عبور از فیلتر ممبران کافی نیست. فشار آب جهت عبور از این فیلتر باید بالای 80 psi باشد. فشار لازم توسط پمپ دستگاه تامین می شود. با عبور آب از فیلتر ممبران آلایندها و فلزات سنگین موجود در آب نظیر سرب، کادمیوم، آرسنیک و جیوه حذف می شوند. دقت فیلتر هایممبران RO بسیار بالا می باشد و می توانند تا 99 درصد آلاینده های موجود در آب را حذف کنند. دقت فیلتر هایممبران با کیفیت معمولا در حدود 0.00001 میکرون است.

بهترین روش در تصفیه آب :

روش اسمز معکوس بهترین روش جهت کاهش سختی آب می باشد. فیلتر ممبران TDS آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. TDS آب شهری در کشور ما از 200 ppm بالاتر می باشد و در برخی از مناطق کشور این عدد به 700 ppm نیز می رسد. این در حالی است که نوشیدن آب با TDS بالای 100 ppm جهت افراد بسیار مضر است و باعث بیماری های قلبی، عروقی، کلیوی و کبدی می شود. فیلتر ممبران TDS آب را تا 30 الی 90 ppm کاهش می دهد. در حالی که روش های دیگر تصفیه آب تا این میزان نمی توانند TDS را کاهش دهند.

این فیلتر از مهمترین بخش های دستگاه تصفیه آب صنعتی ، آب شیرین کن کشاورزی و همچنین دستگاه تصفیه آب دریایی میباشد.

قیمت فیلتر ممبران RO :

به طور کلی قیمت فیلتر های تصفیه آب به عوامل زیادی مرتبط میشود. اما فیلتر های ممبران موجود در بازار مدل ها و قیمت های متفاوتی دارا میباشند.

در ادامه این مطلب عوامل موثر بر قیمت فیلتر ممبران را بررسی می کنیم. در بسیاری از موارد خرید و سفارشاران عادی قادر به تشخیص کیفیت فیلتر ممبران نمی باشند و بهترین راه حل کمک گرفتن از افراد متخصص و بکارگیریاز تجربه آن ها است.

برند فیلتر ممبران:

یکی از مهم ترین عوامل در قیمت فیلتر های ممبران برند آن است. معمولا برندهای محبوب تر و معروف تر قیمت بالاتری دارا میباشند. البته به دلیل حساسیت کار و توجه بالا به موضوع محبوبیت ان ها نیز دلیل منطقی خود را دارد.

 در بین این برندها محبوب ترین فیلتر که قیمت بالاتری نیز دارد، ممبران فیلمتک ساخت کشور آمریکا می باشند. ممبران فیلمتک کیفیت بسیار بالایی دارد. فیلتر های ساخت کشور تایوان جزو فیلتر های دارای قیمتا مناسب تر هستند و کیفیت لازم را نیز دارا میباشند. البته کیفیت آن برابر با نوع فیلمتک نخواهد بود.

دقت فیلتر :

یکی از مهمترین عامل در تعیین قیمت فیلتر تصفیه آب ، دقت آن است. البته تمامی فیلتر های ممبران دارای دقت بالایی هستند. اما تفاوت در تمامی آن ها وجود دارد. دقت فیلتر به غشاهای آن بستگی دارد. هر چه فیلتر دقت و کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. از ظاهر فیلتر ممبران نمی توان به کیفیت آن پی برد و تنها راه جهت این کار نصب و بررسی TDS آب می باشد. بنابراین جهت خرید و سفارش فیلتر مناسب بهترین راه بکارگیریاز کمک متخصصان می باشد. متخصصان تجربه بسیار زیادی در زمینه نصب انواع فیلتر ممبران دارا میباشند و بهترین پیشنهاد را به شما می دهند.

ظرفیت فیلتر :

ظرفیت فیلتر های ممبران بسیار متنوع میباشد. این مقدار از 50 تا 2500 گالن در روز تفاوت دارد.  که البته قمیت فیلتر دستگاه تصفیه آب که ظرفیت بالاتری داشته باشد بیشتر است. ظرفیت این فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا 50 یا 70 گالن می باشند. هر چه ظرفیت بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر است. ظرفیت بر روی لوله فیلتر و در کنار سوراخ های آن نوشته شده است.

غشا ممبران :

ممبران از چندین لایه غشا نیمه تراوا تشکیل شده. غشاء های این فیلتر معمولا از جنس پلی آمید هستند و قیمت بسیار بالایی دارد. ساخت غشاهای ممبران سخت می باشد و نیازمند صرف هزینه بالایی دارد. غشاهای فیلتر هایممبران تولید ایران همگی ساخت کشورهای دیگر هستند. طبیعی است که بالاتر بودن کیفیت غشاهای فیلتر ممبران موجب افزایش قیمت آن می شود.

لایه های فیلتر ممبران :

تعداد لایه های موجود داخل فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس به صورت استاندارد 11، 13 یا 15 لایه میباشد. هر چه تعداد لایه های این فیلتر بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد. خرید و سفارش فیلتر هایممبران با کمتر از 13 لایه توصیه نمی شود. فیلتر ممبران فیلمتک از 13 لایه غشا نیمه تراوا درست شده است و کیفیت بالایی نیز دارد. تعداد لایه های فیلتر را به راحتی می توان شمرد.

لایه های فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

ابعاد فیلتر :

فیلتر های ممبران جهت مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته میشوند. که هر کدام در سایز و اندازه های مختلفی ساخته می شوند لذا به طور کل دارای ابعاد بسیار مختلفی هستند. سایز فیلتر هایممبران خانگی 10 اینچ هستند و قطر آن ها 2.5 اینچ می باشند. فیلتر هایممبران با قطر 4 و 8 اینچ نیز تولید می شوند و جهت مصارف صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارا میباشند. هر چه سایز فیلتر ممبران بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

نکات خرید و سفارش فیلتر ممبران :

همان طور که گفته شد حساسیت این فیلتر ها بسیار بالا است. لذا کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل توصیه میشود که بدون در نظر گرفتن قیمت فیلتر های تصیفه آب آن را تهیه کنید. اما به طور کل برندها و مدل های مختلفی از فیلتر ممبران در بازار موجود است. لذا جهت خرید و سفارش این فیلتر باید نکاتی را رعایت کنید.

در ادامه این نکات به طور مختصر توضیح داده ایم.

نیازمندی های سیستم :

پیش از سفارش و خرید فیلتر تصیفه آب توصیه ابتدا باید نیازمندی های سیستم را برسی کنید. ممبران برای انواع دستگاه های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شوند. همچنین این فیلترها ظرفیت های متفاوتی نیز دارند. و در مقیاس خانگی در ظرفیت های 50 و 70 گالن تولید می شوند. بنابراین در ابتدا نیازهای سیستم خود را به درستی بررسی کنید.

برند فیلتر :

 در هنگام خرید به برند فیلتر توجه داشته باشید. به دلیل جلوگیری از مشکلات احتمالی و حساسیت بالا ، استفاده از فیلتری که از قبل امتحان خود را پس داده باشد همیشه بهتر است. بهترین برند فیلتر ممبران موجود در بازار فیلمتک، سی سی کا و ونترون هستند. از بین برندهای ایرانی فیلتر های ممبران توس از کیفیت خوبی برخوردار است.

کیفیت فیلتر :

دو مورد تعداد لایه ها و مواد اولیه ساخت غشا کیفیت فیتر تصفیه آب را ایجاد میکنند. کیفیت بالای فیلتر بسیار مهم می باشد. توجه کنید که قیمت بالای فیلتر نشان دهنده کیفیت آن نیست. فیلتر هایممبران با کیفیت از 13 تا 15 لایه غشا نیمه تراوا پلی آمید درست شده اند و می توانند با دقت بالایی در حدود 0.0001 میکرون آب را تصفیه کنند. به هنگام خرید و سفارش می توانید تعداد لایه های فیلتر را بشمارید.

مشاوره از کارشناسان فروش دستگاه های اسمز معکوس :

 به دلیل حساسیت بالا و پیشگیری از مشکلات احتمالی توصیه میشود از کارشناسان فروش دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مشاوره بخواهید. لذا در این مورد جهت خرید و سفارش بهتر و مطمئن تر بهترین راه کمک گرفتن و مشاوره از متخصصان می باشد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان میتوانید از صفحه تماس با آریا صاف اقدام نمایید.


در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در این زمینه ، صفحه انواع فیلتر های ممبران را مطاللعه نمایید.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *