دستگاه تصفیه آب صنعتی

مراحل  تصفیه آب برای مصارف صنعتی و آشامیدنی
4 (1)

مراحل تصفیه آب برای مصارف صنعتی و آشامیدنی : آب برای بقای تمام موجودات زنده بر روی زمین ضروری است. بدن انسان از 60 آب ساخته شده، و ما مقدار زیادی از این آب را در هر روز از دست میدهیم. به این دلیل است که مصرف آب بسیار اهمیت دارد. ببه این دلیل است که پزشکان برای حفظ سطح آب بدن، توصیه می کنند که افراد میزان هشت لیوان آب در روز بنوشند . با این حال، آب مصرفی باید تمیز و خالص باشد. آب کثیف می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود، و به همین دلیل است سیستم های تصفیه آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین علاوه بر آب آشامیدنی ، مصرف آب در زمینه های کشاورزی و صنعتی نیز از اهمیت بالایی برخورددار است . دراین مقاله ما با روش های معمول تصفیه آب آشنا می شویم .

  • تبادل یونی و انعقاد
  • مرحله انعقاد در تصفیه آب صنعتی

 

 

این اولین مرحله از فرآیند تصفیه است. آب های شهری ناخاسته به مواد معدنی  سنگین آلوده می شوند و این مرحله به تصفیه مواد معدنی تشکیل دهنده آب سخت کمک می کند. برخی از فلزات سنگین مانند آهن نیز از طریق این روش جدا می شوند. در این روش ماده ی آلوم و سایر مواد شیمیایی به آب اضافه می شوند و لخته هایی تشکیل می شوند. ذرات خاک پس از آن به سمت لخته ها جذب می شوند و در نهایت باعث پایین آمدن آنها  و ته نشینی این لخته ها می شوند .

  • رسوب گیری و ته نشینی

 

پس از اولین مرحله ، جریان و آب روند رسوب گذاری را طی می کند. هنگامی که آب حل شد ، لخته ها  به پایین حرکت می کنند و در آنجا مستقر می شوند. همچنین فیلترهای رسوبی در سیستم تعبیه شده است که ذرات خاک را از آب می گیرند. این امر به جلوگیری از آلودگی تجهیزات سیستم تصفیه آب اسمز معکوس RO  کمک می کند.

  • تصفیه و کربن فعال گرانولی

در اینجا، آب سرانجام از طریق لایه های شن و ماسه، زغال چوب، و … فیلتر شده. ذراتی که پس از رسوب باقی مانده بودند نیز از آن جدا. یک فرایند تصفیه کربن نیز صورت می گیرد، و علف کش ها، کلر، و دیگر آلاینده ها از بین بروند.

  • ضد عفونی

در این مرحله،  آب در یک مخزن در بسته با لامپ های فرابنفش ضدعفونی می شود . اگر منبع آب ، آب زیرزمینی است، این کار به اندازه کافی برای از بین بردن میکرو ارگانیسم ها موثر است . سپس آب ضدعفونی شده از طریق لوله ها به سیستم اسمز معکوس وارد می شود .

  • فیلترهای کربنی

 

فیلتر های کربن فعال - مراحل تصفیه آب صنعتی

این فیلترها برای گرفتن آلودگی ها به کار می رود . آب بعد از عبور از این فیلتر ها کاملا تمیز می شود و آلودگی ها آن گرفته می شود .

  • سیستم اسمز معکوس

زمانی که آب به مخزن می رسد فرآیند دیگری به نام اسمز معکوس بر روی آن انجام میگیرد. در این مرحله ، یک غشای نیمه تراوا برای حذف هر گونه ناخالصی موجود در آب استفاده می شود. تمام آلاینده های محلولی که ممکن است در مرحله قبل حذف نشده اند در این مرحله حذف می شوند . علاوه بر این، در این مرحله شوری  و نمک آب نیز حذف می شود آب در اصطلاح شیرین می شود .

  • ذخیره سازی آب تصفیه شده

در این مرحله آب تصفیه شده در یک مخزن ذخیره می شود . تا در صورت نیاز از آن استفاده شود .

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 1 Average: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *