دستگاه تصفیه آب صنعتی

اجزای آب شیرین کن اسمز معکوس (RO)
0 (0)

منابع آب متفاوت می‌توانند حاوی آلودگی‌های متنوعی باشند. پس لازم است تا در ساخت پکیج‌های تصفیه آب اسمز معکوس (RO)، میزان آلودگی‌های متفاوت نظیر انواع جامدات معلق، یون‌ها و نمک‌ها، فلزات سنگین و گازها و … به‌دقت بررسی شود و سپس طراحی سیستم اسمز معکوس صورت گیرد.

 

پیش‌تصفیه آب

 

ذرات جامد معلق، فلزات سنگین و انواع گازها عضوی جدایی‌ناپذیر از مجموعه آلودگی‌های منابع آب متفاوت هستند که توجه به حذف آنها علاوه بر اثرگذاری بر کیفیت نهایی آب تصفیه‌شده، موجب بالا رفتن طول عمر و بهبود کارکرد فیلترهای اسمز معکوس (RO) نیز صورت می پذیرد. این آلودگی‌ها در مراحل پیش‌تصفیه دستگاه آب‌شیرین‌کن اسمز معکوس توسط انواع فیلترهای شنی، فیلترهای رسوب‌گیر و فیلترهای کربنی از آب حذف می‌شوند.

 

پمپ‌های فشار بالا

در مراحل پیش‌تصفیه آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی، یون‌ها و نمک‌ها از آب حذف نخواهند شد و برای حذف آنها از طریق فرآیند اسمز معکوس، نیاز به ایجاد فشاری بیش از فشار اسمزی است. این فشار در دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن اسمز معکوس (RO) عموما توسط پمپ‌های طبقاتی و در برخی موارد توسط پمپ‌های پیستونی تأمین صورت می پذیرد؛ بنابراین انتخاب صحیح پمپ با توجه به دبی، میزان آلودگی و کیفیت نهایی موردنظر برای خروجی آب سیستم‌های آب‌شیرین‌کن، امری مهم است.

 

تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها با فیلترهای اسمز معکوس (RO)

فشار بالا سبب حرکت معکوس جریان آب از درون فیلترهای نیمه‌ تراوای اسمز معکوس (RO) از فشار اسمزی بالاتر به فشار اسمزی پایین‌تر صورت می پذیرد و فرآیند اسمز معکوس بر همین اساس صورت می‌گیرد. فیلترهای اسمز معکوس (RO) در دستگاه‌ها و سیستم‌های آب‌شیرین‌کن ، با اجرای یک طراحی دقیق برای دست‌یابی به بیشترین مقدار ممکن برای حذف یون‌ها و نمک‌ها انتخاب می‌شوند و چیدمان صحیح آنها به بالا رفتن میزان بازیابی آب و کاهش میزان پساب کمک خواهد کرد.

 

گندزدایی آب خروجی

منابع آبی متفاوت و به‌خصوص آب‌های سطحی و آب دریا می‌توانند حاوی انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها باشند. در طراحی و ساخت سیستم‌های آب‌شیرین‌کن اسمز معکوس (RO) ،، حذف باکتری‌ها و ویروس‌ها توسط دقیق‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های گندزدایی آب نظیر فیلترهای اشعه فرابنفش (UV) صورت می‌گیرد تا آب تصفیه‌شده در سیستم آب‌شیرین‌کن، آبی سالم و باکیفیت باشد

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *