دانستی های علمی

دستگاه آب شیرین کن دریایی RO “تصفیه آب دریا 2024”
4.3 (6)

آب شیرین کن دریایی RO

خرید و قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

تصفیه آب دریا، روش های متعددی را شامل می‌شود که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از روش اسمز معکوس است.

برای مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید

پاسخگویی 24 ساعته

شیرین سازی آب دریا بیش از هر زمان ممکن، راه حلی مهم برای جبران کمبود آب محسوب می‌شود. آب دریا 71% از سطح کره زمین و 97% کل آب جهان را تشکیل می‌دهد.

اگر قصد تصفیه آب دریا را دارید باید با یک شرکت معتبر و مطمئن در این زمینه کار خود را پیش ببرید. ما در آریا صاف با بیش از 30 سال تجربه و دانش فنی در زمینه شیرین سازی آب دریا، ارائه دهنده خدمات مربوطه به واحدهای صنعتی، کشاورزی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستیم. برای ارتباط با ما و دریافت قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی کافیست فرم زیر را تکمیل کنید.


    آب شیرین کن دریا RO (اسمز معکوس) متداول ترین دستگاه برای شیرین سازی و تصفیه آب شور دریا است. برای خرید این دستگاه یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید هم فرم موجود در صفحه را پر کنید و هم با شماره تماس 09121068506 تماس بگیرید. ما در آریا صاف انواع دستگاه ها برای تصفیه آب را داریم. برای خرید دستگاه آب شیرین کن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    برای مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید

    پاسخگویی 24 ساعته

    تصفیه آب دریا

    دستگاه آب شیرین کن دریایی به‌عنوان یک تکنولوژی پیشرفته به جهت کاهش وابستگی به منابع آب شیرین، افزایش تولید و کارایی در کشاورزی و صنعت، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش هزینه‌های اقتصادی مرتبط با تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این دستگاه‌ها به‌خصوص در کاربردهای کشاورزی (گلخانه، باغ، آب چاه، زمین کشاورزی، مزرعه و...) استفاده می‌شود.

    برای تمامی مصارف‌ها، چه صنعتی چه کشاورزی و چه عمومی در صورتی که آب دریا در دسترس باشد، می‌توان از این دستگاه‌های تصفیه آب شور استفاده کرد. به همین دلیل در بین کشاورزان، کشاورزی با آب دریا بسیار رواج یافته است.

    تولید آب خالص بهتر است یا دستگاه شیرین سازی آب دریا؟

    قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی RO به‌مراتب کم‌تر از دستگاه‌های تبخیر آب برای تولید آب خالص است و علاوه بر این می‌تواند آب بیشتری را تولید کند.

    البته ناگفته نماند که این دستگاه‌های تصفیه آب دریایی اسمز معکوس (یا همان دستگاه تصفیه آب دریا RO) تنها برای شیرین‌سازی آب دریا استفاده نمی‌شوند برای شیرین‌سازی آب‌های بسیار شور و لب‌شور نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

    چه کشورهایی از این دستگاه ها استفاده می کنند؟

    در کشورهایی مانند عربستان از این دستگاه‌ها برای تولید آب‌های آشامیدنی استفاده می‌کنند و از مهم‌ترین کاربردهای ساخت دستگاه اسمز معکوس جهت تصفیه آب دریا است.

    ما در آریا صاف با سالها تجربه بر روی پروژه های داخلی و خارجی در خدمت شما هستیم. برای اطلاع از قیمت تصفیه آب دریا در ایران و یا تصفیه آب کشاورزی کافی است با ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است که این دستگاه‌های تصفیه آب با توان خروجی مختلف ساخته و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها کارایی متفاوتی دارد.

    روش های تصفیه و شیرین سازی آب دریا

    تصفیه آب دریا، روش‌های متعددی را شامل می‌شود. یکی از بهترین روش‌های در این مورد استفاده از روش اسمزمعکوسRO  است. آب شیرین کن دریا RO متداول‌ترین دستگاه برای شیرین سازی و تصفیه آب شور دریا است. برای خرید این دستگاه یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید هم فرم موجود در صفحه را پر کنید و یا با شماره تماس 09121068506 تماس حاصل نمایید.

    کاربرد و مزایای خرید دستگاه های تصفیه آب دریایی اسمزمعکوس

    با خرید آب شیرین کن دریایی RO و حتی تصفیه آب صنعتی برای تبدیل آب شور دریا به آب شرب (شیرین) از مزایا و کاربردهای زیر بهره مند می‌شوید:

    1. تهیه دستگاه تبدیل آب شور به شیرین برای تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور
    2. تصفیه آب دریا برای کشاورزی و تأمین آب مناسب جهت زراعت به خصوص در گلخانه‌ها
    3. تأمین و تولید آب کارخانه‌های داروسازی و لوازم بهداشتی
    4. خرید دستگاه تصفیه آب دریایی جهت تأمین آب مناسب برای کارخانه‌های پتروشیمی، نساجی، کاغذسازی و رنگ‌سازی
    5. تبدیل آب شور دریا به آب شیرین برای تولید آب مصرفی نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی
    6. تصفیه آب دریا برای تولید آب دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌ها
    7. بازیافت پساب‌های صنعتی
    8. ایجاد دستگاه های تصفیه آب دریا با هزینه کم و قیمت ارزان
    9. توان بالا در مقدار آب تصفیه شده
    10. استهلاک کم در قطعات آب شیرین کن دریایی به طبع پایین بودن هزینه نگهداری آنها

     

    فرم استعلام قیمت:

    شماره تلفن خود را وارد کنید
    درصورتی که آزمایش آب انجام داده اید میزان شوری آب را انتخا کنید - این گزینه اجباری نیست
    درصورتی که هرگونه درخواست دیگه ای یا سوال خاصی دارید می توانید اینجا تایپ کنید.

    لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

    شما می‌توانید حجم دلخواه خود را با مشاوره رایگان از طریق شماره تماس درج شده در سایت سفارش دهید.

    • دستگاه های ro با خروجی 50 متر معکب
    • دستگاه های ro با خروجی 100 متر معکب
    • دستگاه های ro با خروجی 150 متر معکب
    • دستگاه های ro با خروجی 200 متر معکب
    • دستگاه های آب شیرین کن دریا ro با خروجی 250 متر معکب
    • دستگاه های ro با خروجی 300 متر معکب
    • دستگاه آب شیرین کن دریا ro با خروجی 35000 متر معکب
    • دستگاه ro با خروجی سفارشی -->> بدون محدودیت

    قیمت آب شیرین کن صنعتی 5 متر مکعب

    مضرات استفاده از آب شور و اهمیت دستگاه تصفیه آب دریا

    استفاده از آب شور در مصارف عمومی مانند نوشیدن مضرات بسیاری دارد؛ لذا توصیه می‌شود که حتماً آب قبل از مصرف به‌وسیله دستگاه آب شیرین کن دریا تصفیه شود. همچنین از دیگر مضرات استفاده از آب تصفیه نشده دریا می‌توان به آلودگی‌های موجود در آن اشاره کرد. برخی از این آلودگی‌ها باعث بیماری‌های در بدن می‌شوند. 

    مصارف دستگاه تصفیه آب دریا

    با سفارش و خرید دستگاه آب شیرین کن دریا شما قادر هستید آب را تا حد خلوص تصفیه کنید. به همین جهت می‌توانید از آب خروجی این تجهیزات، در مصارف عمومی مانند شرب و شست‌وشو استفاده کنید.

    دستگاه‌های آب شیرین کن دریا علاوه بر شیرین سازی آب‌های شور می‌تواند در مصارف دیگر نیز مورداستفاده قرار گیرد. در زیر به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

    1. تامین آب در صنایع
    2. مجتمع‌های مسکونی و اداری
    3. تامین آب آشامیدنی برای انسان
    4. تامین آب برای کشاورزی
    5. و دیگر زمینه‌ها

    توان تصفیه آب نیز باتوجه‌به نوع پمپ و فشار متفاوت است؛ لذا در سفارش و خرید این تجهیزات علاوه بر قیمت دستگاه تصفیه آب دریا به نوع پمپ در آن نیز دقت کنید. چرا که این قطعه با افزایش کمیت و کیفیت آب تولیدی ارتباط مستقیم دارد. برای مشاوره رایگان قبل از خرید کافی است 09121068506 بر روی شماره کلیک کنید.

    میزان تصفیه آب دریا با دستگاه های آب شیرین کن دریایی اسمز معکوس

    میزان کیفیت آب برای مصارف مختلف دارای اهمیت خاصی میباشد. دستگاه آب شیرین کن دریا قادر است ec آب را تا بیش از 99 درصد کاهش دهند. میزان این آب ها بستگی به توان تجهیزات در آن دارد. اما با این وجود، توان تصفیه آب در این تجهیزات نسبت به بسیاری از روش های دیگر، بالا می باشد. در حال حاضر بعد از روش های تقطیری، آب خروجی توسط این تجهیزات بهترین کیفیت را دارا است. در این روش به دلیل استفاده از غشاء نیمه تراوا به عنوان عامل تصفیه کننده، نیازی به قرار گیری حجم عظیمی از تجهیزات نیست. از طرفی در روش های تقطیری، میزان تصفیه آب بسیار کم است. همچنین این روش به هزینه های بسیار سنگین، برای تهیه تجهیزات و انجام عملیات تصفیه نیاز دارد. از طرفی در سیستم های اسمز معکوس، تصفیه آب شور تا بیش از 99 درصد با سرعتی بالا انجام می گیرد. آب تصفیه شده در دستگاه آبشیرین کن دریا برای تمامی مصارف عمومی قابل انجام میباشد. یکی از مهمترین مصارف خرید دستگاه تصفیه آب دریا برای مصارف آشامیدنی است.

    میزان آب تصفیه شده در هر شبانه روز در دستگاه تصفیه آب شور دریا، به تجهیزات آن بستگی دارد. موتور ها و نوع فیلتر ها به دلیل ارتباط مستقیم با توان این سیستم، بر عملکرد کل تجهیزات تأثیر گذار میباشد. لذا باید در کنار توجه به قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی به نوع قطعات در سیستم تصفیه آب دریایی دقت کنید. با این حال در روش اسمزمعکوس به نسبت روش های دیگر، سرعت تصفیه آب شور بسیار بالاتر میباشد. لذا خرید دستگاه تصفیه آب دریا جهت تهیه آب مناسب برای مصارف فروان مانند برخی از کارخانه ها، بسیار مهم است. در برخی از مناطق کشور نیاز فراوانی به آب شیرین حس میشود. به همان علت استفاده از روش های قدیمی مانند تبخیر دیگر جوابگو نیازها نیست. چرا که در این روش ها سرعت تولید آب بسیار پایین بوده و برای تامین آب مورد نیاز باید هزینه های سنگین صورت بگیرد. اما در دستگاه های آب شیرین کن دریا اسمز معکوس سرعت بسیار بالا بوده و آب مورد نیاز را تامین میکند. البته همچنین در این دستگاه تصفیه آب شور دریا RO تولید آب را میتوان با هزینه ای به مراتب کمتر بالاتر برد.

    شرایط پرداخت و نحوه ثبت سفارش خرید سیستم های تصفیه آب دریا

    1. برای خرید دستگاه های آبشیرین کن برای تصفیه آب شور دریا میتوانید از طریق شماره های مندرج در سایت باما تماس بگیرید و قیمت دستگاه تصفیه آب را استعلام کنید.
    2. کارشناسان فروش ما برای خرید دستگاه های اسمزمعکوس به شما مشاوره رایگان میدهند.
    3. پس از بررسی های لازم، لیست قیمت آب شیرین کن دریایی به همراه قطعات بکار رفته در دستگاه برای شما ارسال میشود. ( قطعات به صورت بهینه انتخاب شده و این مورد در هزینه های شما تأثیر گذار خواهد بود.)
    4. پس از ثبت سفارش برای اطلاع از شرایط پرداخت میتوانید با ما در تماس باشید.

    دستگاه آبشیرین کن آب شیرین کن دریایی تصفیه آب دریا

    چشم انداز بازار خرید دستگاه تصفیه آب دریا ro:

    براساس نتایج بررسی های انجام شده، در آینده ای نه چندان دور، کمبود آب در سفره های زیر زمینی باعث میشود که

    بشر برای تامین آب مورد نیاز خود حتی در مکان هایی که از مناطق دریایی دور باشند، به تهیه دستگاه آب شیرین کن دریا جهت تصفیه آب شور احتیاج پیدا کند.

    کشور ما،ایران از لحاظ بسیاری از منابع معدنی، نفت و گاز، زمین های حاصلخیز، نیروی انسانی مستعد و جوان و بسیاری از امکانات دیگر جغرافیایی و طبیعی در موقعیت ممتازی قرار دارد. اما در کنار تمام این امکانات و استعدادها، مشکل بزرگ و محدودیت عظیمی در خصوص منابع آبی داریم. با اینحال میتوان با استفاده از دستگاه های آبشیرین کن و سیستم تصفیه آب شور دریا این مشکل را حل نمود.

    آمار مصرف آب شیرین

    بررسی های آماری نشان می دهد در کشور ما هر یک نفر میانگین در روز 300 لیتر آب مصرف می کند. مصارف دیگر آب از قبیل کشاورزی، انرژی، صنایع و خدمات 6000 لیتر در روز می باشد. میزان مصرف آب در ایران بیش از 70 درصد الگوی مصرف جهانی می باشد. این در حالی است که منابع آب تجدید پذیر ایران تنها 1400 مترمکعب به ازای هر نفر در سال است. در ادامه این روند باعث بوجود آمدن بحران آب در آینده نزدیک برای کشورمان می شود. از این رو استفاده از این تجهیزات برای جبران کمبود آب مورد نیاز کشور، بسیار با اهمیت است.

    پیش بینی میشود که سفارش و خرید دستگاه آب شیرین کن دریایی برای تصفیه آب شور دریا در آینده لازم باشد. البته در حال حاضر نیز در برخی از نقاط کشور از این دستگاه تصفیه آب دریا برای ایجاد آب مورد نیاز خود استفاده می کنند.

    چرا دستگاه های اسمزمعکوس ؟

    استفاده از دستگاه آبشیرین کن دریایی جهت تصفیه آب دریا، با توجه به دسترسی به منابع عظیم دریایی در ایران، میتواند یکی از راه های از بین بردن بحران باشد. در حال حاضر شیرین سازی آب شور به وسیله دستگاه های تصفیه آب شور دریا اسمزمعکوس ro تنها روش مؤثر برای تأمین آب سالم و قابل نوشیدن برای جمعیت در حال افزایش کشورمان به شمار می آید. لذا با توجه به قیمت آب شیرین کن دریایی و هزینه تولید این تجهیزات، احداث واحد های آب شیرین کن دریایی ro به یکی از مهم ترین دغدقه های توسعه ی ایران تبدیل شده است.

    به طور کلی ساخت دستگاه تبدیل آب شور دریا به آب شیرین دارای هزینه های بسیار زیادی است. اما در روش اسمز معکوس به دلیل تجهیزات نسبتاً کم و عدم نیاز به فضای بزرگ بسیاری از هزینه ها در عملیات تصفیه آب دریا کاهش یافته است.

    خرید آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب دریا به روش ro به منظور تصفیه و شیرین سازی آب شور دریا ( برای حذف املاح ، شوری و مواد مضر آب به روش فیزیکی و مکانیکی ) جهت مصارف آشامیدنی، کشاورزی، صنایع و تفریحی به کار می رود.
    همان طور که گفته شد یکی از بهترین روش های تصفیه آب دریا استفاده از دستگاه آب شیرین کن دریایی اسمز معکوس (RO) است.
    با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) در این تجهیزات میتوان آبی با شوری کمتر از 500 میلی گرم بر لیتر تولید نمود. این میزان برابر با پنج دهم گرم نمک در یک کیلوگرم آب میباشد.

    همچنین برای خرید دستگاه تصفیه آب دریا دقت داشته باشید که هزینه های نگهداری آن پایین است. به همین دلیل، استفاده از این روش بسیار رایج شده است. باید گفت که در حال حاضر در بسیاری از کشور های بزرگ دنیا برای تصفیه آب از این تجهیزات استفاده میکنند.

    هزینه های تصفیه آب دریا و هزینه های نگهداری در دستگاه تصفیه آب دریا RO بسیار پایین میباشد. در این روش نسبت به سایر روش های تصفیه آب دیگر، نیاز به اجزا و تجهیزات پیچیده چندانی نیست. در نتیجه استهلاک قطعاتی که هزینه دربر دارد صورت نمیگیرد. از طرفی ساخت دستگاه تبدیل آب شور به شیرین بسیار حساس میباشد. از این رو تهیه این تجهیزات باید توسط افراد با تخصص و مهارت کافی صورت بگیرد. در غیر این صورت در بهترین حالت میتواند هزینه های اضافه را به مراجعین تحمیل کند.

     پایه و اساس کار دستگاه های تصفیه آب دریا ro :

    اسمز معکوس فرایندی است که در دستگاه های آب شیرین کن دریایی ro برای تصفیه آب دریا انجام می شود.در این روش فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه تراوا استفاده می‌شود.
    اگر یک غشای نیمه‌تراوا بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص قرار گیرد،
    آب به گونهٔ طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین‌تر به غلظت بالاتر جریان مییابد.

    با این حال در این روش، آب با فشار از میان غشایی گذرانده شده که نیترات و سایر مواد معدنی را فیلتر می‌کند. نیم تا دو سوم آب پشت این غشا باقی می‌ماند. در واقع این آب به عنوان پساب دور ریخته می‌شود. برای خرید این دستگاه تصفیه آب شور باید توجه داشته باشید، سیستم‌های اسمز معکوس با کارایی بالا از فشارهایی در حد یک میلیون پاسکالا برای تصفیه آب دریا استفاده می‌کنند.

    مطالب مرتبط : ((انواع روش های تصفیه آب شور و شیرین سازی آن در دنیا))

    نحوه کار اسمز معکوس در دستگاه آبشیرین کن دریا :

    پیش از مشاهده قیمت آب شیرین کن دریایی و خرید دستگاه آب شیرین کن دریایی باید با نحوه و اساس کار اسمز معکوس در تصفیه آب شور بیشتر آشنا شوید. در حالت عادی این مورد بدين صورت است كه اگر در دو سمت یک غشاي نيمه تراوا دو محلول با غلظتهاي متفـاوت داشته باشيم، قاعدتاً حلال از سمت محيط رقيقتر به سمت محيط غليظ تر در سوي ديگر غشاي نيمـه تـراوا بـه حركت در خواهد آمد. اين پديده كه تحت فشار اسمزي واقع ميشود را اسمز می گويند.

    اگر فشاري بيش از فشـار اسمزي را به محلول غليظ تر وارد كنيم، حلال از طريق غشاء نيمه تراوا از محيط با غلظت زياد به سمت محيط با غلظت كم حركت كرده كه اين پديده را اسمز معكوس می گويند. اين نوع غشاء به مولكولهاي حلال اجازه عبور ميدهد ولي مانع از انتقال ماده محلول به آنسوي غشا ميشود. غشاي به كار رفته در اسمز معكوس داراي مانعي متراكم در شبكه پليمري است كه بيشترين جداسازي در آن انجام ميشود. این غشاء در عين حال از عبور مواد حل شده مثل يون هاي نمكي جلوگيري ميكند. با توجه به عملکرد این سیستم ، اسمز معکوس یکی از بهترین روش های تصفیه آب دریا به روش فیلتراسیون میباشد.

     فرآیندهای غشایی در  دستگاه های آب شیرین کن دریا ro :

    غشاها علاوه بر تولید دستگاه های تصفیه آب شور دریا کاربرد فراوانی در زمینه های مختلفی دارند. این تجهیزات غیر از شیرین سازی آب شور دریا میتوان به دیالیز خون، تصفیه آب نظیر آب رودخانه، چشمه و چاه، تصفیه پساب های خانگی، تصفیه انواع پساب های صنعتی مانند تصفیه پساب صنایع نساجی، کاغذ سازی، چرم سازی، الکل سازی، تغلیظ شیر در کارخانجات پنیر سازی، تغلیظ آب میوه، جداسازس میکروارگانیسم ها،استریل کردن مایعات، جداسازی پروتئین ها از آب پنیر، جداسازی گازهای ترش از گاز طبیعی، جداسازی اکسیژن و نیتروژن از هوا، جداسازی اتیلن از گازهای خروجی واحد تولید پلی اتیلن، بهینه سازی محیط زیست، صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی اشاره نمود.

    در برخی از زمینه ها برای ساخت دستگاه آب شیرین کن دریا جهت تبدیل آب شور به شیرین نیاز به استفاده از سیستم پیش تصفیه میباشد. در بعضی از موارد بسته به نوع کاربری ممکن است استفاده از سیستم های پیش تصفیه UV و یا فیلتراسیون آلترافیلتر در کنار سیستم های اسمزمعکوس نیاز شود. همچنین میزان شوری آب دریا و توجه به آن میتواند در طول عمر این فیلترها، در نتیجه هزینه های نگهداری دستگاه تصفیه آب دریا، بسیار تأثیرگذار باشد.

    نحوه عملکرد غشاء ممبراین :

    در دستگاه تصفیه آب دریا ، آب شور را با اعمال فشار از غشاهای نانومتری عبور میدهند . این غشا مانند یک فیلتر عمل کرده، و با جدا کردن ذرات ناخالصی موجود در آب دریا ، آن را شیرین می‌کند. آب تولیدی این فرایند، کیفیتی نزدیک به آب شرب دارد. اسمز معکوس که نوعی روش نمک‎زدایی غشایی است، متداول‎ترین روش نمک‎زدایی در جهان به شمار می‌رود.

    مزیت این روش برای تصفیه آب دریا نسبت به روش‌های حرارتی این است که برای شیرین‌سازی آب به انرژی حرارتی نیازی ندارد. از طرفی عدم نیاز به املاح افزودنی نیز از دیگر مزایای این روش است. با این حال این روش برق زیادی مصرف می‌کند.

    دو وﯾﮋﮔﯽ مهم در اﻧﺘﻘﺎل آب ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻏﺸﺎء در آب شیرین کن ها اﻋﻤﺎل ﻣﯽﺷﻮد، به شرح زیر است :

    • ﻧﻔﻮذﭘﺬﯾﺮي ﯾﺎ ﺗﺮاواﯾﯽ  (permeability)
    • اﻧﺘﺨﺎبﮔﺮي ﯾﺎ ﮔﺰﯾﻨﺶ ﭘﺬﯾﺮي ( ectivitysel)
    روشهای مرسوم شیرین سازی آب

    تولید دستگاه آب شیرین کن دریا بصورت های مختلف ساخته و تجهیز می گردد. ساخت این سیستم ها بر اساس نوع روش آن متفاوت میباشد. این روش ها بسیار تنوع داشته و هر کدام شیوه متفاوتی از ویژگی آب را با خود درگیر میکنند. در ادامه به مهمترین روش های تصفیه آب دریا خواهیم پرداخت.

    روش تقطیر (MED) در دستگاه های تصفیه آب دریا : روش (MED) که بر پایه روش تقطیر می باشد، آب را با کیفیت بسیار خالص تصفیه می نماید. این روش عمدتا در صنعت کاربرد دارد. استفاده از این روش برای حجم بسیار بالای آب رایج است. با اینحال روشهای تقطیری، به دلیل ایجاد تغییر در حالت فیزیکی آب، مصرف انرژی بالایی دارند. اما تقطیر آب هنوز هم یکی از بهترین و مرسوم ترین روش ها برای شیرین سازی آب دریا است.

    با استفاده از دستگاه های آب شیرین کن دریا دراین روش، از تبخیر آب شور و چگالش آب، به آب خالص میرسیم، این تکنولوژی به خاطر اطمینان بیشتر و مصرف انرژی کمتر به طور گسترده ای طی ۱۰ سال اخیر گسترش یافته است. ﺗﻘﻄﯿﺮ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﺎرج ﺳﺎﺧﺘﻦ آب ﺧﺎﻟﺺ ،ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﺨﺎر آب و ﯾﺎ ﯾﺦ ،ازآب ﺷﻮر ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.درﻓﻨﺎوريﻫﺎي ED,RO ﯾﮏ ﻏﺸﺎ ﺑﺴﯿﺎر ﻇﺮﯾﻒ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺪاﺳﺎزي ﻧﻤﮏ ﻫﺎ و اﻣﻼح ﺳﺒﮏ ﺗﺮ در ﻃﯽ ﻋﺒﻮرآب از ﯾﮏ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ میشود.

    روش اسمز معکوس (RO) 

    روش اسمز معکوس بهترین روش تصفیه آب دریا در جهان است. به دلیل عدم آلودگی محیطی، این روش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در دستگاه آب شیرین کن دریا اسمزمعکوس یا همان  RO بر پایه استفاده از ممبران های نیمه تراوا طراحی گردیده است. امکان استفاده از این تجهیزات در تاسیسات  و دستگاه های تصفیه آب دریایی در ابعاد مختلف وجود دارد.
    روش اسمز معکوس به دلیل سرمایه گذاری اولیه پایین تر و سهولت در بهره برداری در مقایسه با MED در تجهیزات تصفیه آبها ، بسیار رایج می باشد. با توجه به اینکه آب دریاها شوری ۲ الی ۴ درصدی دارد و کدورت، ذرات معلق و موجودات زنده دریایی در آن به وفور یافت می شوند، بنابراین بایستی تجهیزات پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب شور اسمز معکوس را متناسب با کیفیت آب دریا انتخاب نمود.

    در دستگاه تصفیه آب دریا به علت شوری بالا و TDS بالای آن که در حدود 20,000 تا 45,000 است، فشار اسمز در تجهیزات ro به شدت افزایش می یابد. جهت غلبه بر این فشار، در دستگاه تصفیه آب دریایی به روش اسمز معکوس از پمپ فشار قوی استفاده می گردد. این پمپ از جنس داپلکس یا سوپر داپلکس می باشد.

    دستگاه آب شیرین کن دریا به روش اسمزمعکوس با استفاده از این فرآیند و با استفاده از فیلتراسیون اسمزمعکوس و ازن‌زنی، آب شور دریا را به آب شیرین تبدیل می‌کند. در هر یک از فرآیندهای نامبرده، استفاده از تجهیزات مناسب و کارآمد، نقش بسیار مهمی در ساخت این دستگاه دارد. همچنین، رعایت نکات بهداشتی و محیطی در ساخت و استفاده از آن، بسیار حائز اهمیت است. آریاصاف با توجه به تمامی نکات تولید این دستگاه ها، یک دستگاه اصولی و مناسب را برای شما ایجاد میکند . با توجه به کمبود منابع آب شیرین در جهان، استفاده از این دستگاه به عنوان یک راه حل موثر و کارآمد برای تأمین منابع آب شیرین در مناطق کمبود آب، بسیار مهم و ضروری است.

    هزینه تصفیه آب دریا :

    انتخاب یک روش پر کاربرد میتواند در خصوص هزینه تصفیه آب دریا کمک بزرگی باشد. توجه به این مورد علاوه بر کاهش هزینه ها باعث نتیجه بهتر در کیفیت و راندمان تصفیه میشود. در حال حاضر یکی از بهترین روش تصفیه آب دریاها، اسمزمعکوس است. سیستم RO به دلیل نیاز به فضای کمتر در مقابل توان تصفیه آب شور بالا، بهترین انتخاب برای این موضوع می باشد. به طور کلی این روش جهت شیرین سازی آب دریا در تمامی نقاط جهان کاربرد دارد.

    تصفیه آب دریا برای کشاورزی

    تصفیه آب دریا برای کشاورزی یک روش نوین و پایدار برای تأمین آب شیرین برای کشاورزی است. با توجه به کاهش منابع آب شیرین و افزایش جمعیت جهان، تصفیه آب دریا برای کشاورزی به عنوان یک راه حل پایدار مطرح شده است. این فرآیند شامل گرفتن آب دریا، تصفیه و تولید آب شیرین با کیفیت بالا است. این روش می تواند به عنوان یک راه حل برای مشکلات کشاورزی در مناطق خشک و کم آب استفاده شود. با استفاده از این روش، می توان به طور مستقل و به صورت پایدار آب شیرین تأمین کرد و نقش مهمی در حفظ منابع آب و محیط زیست داشت.

    تصفیه آب دریا برای شرب :

    از مهمترین کاربرد دستگاه های آب شیرین کن دریایی تولید آب مورد نیاز برای نوشیدن است. نوشیدن آب شور حتی درصد کم آن، میتواند در دراز مدت باعث بیماری هایی مانند سنگ کلیه و موارد جدی تر شود. لذا در صورتی که مشکل آب شور داشته، و یا قصد استفاده از آب دریا را دارید، بهتر است از دستگاه های مربوطه استفاده کنید.

    تصفیه آب دریا برای پرورش دام :

    حیوانات نیز مانند انسان نمی توانند نمک آب ها را در دراز مدت دفع کنند. به همین دلیل نمیتوان از آب شور برای آن ها استفاده نمود. از این رو در مناطقی که درارای آب شور است، و یا منبع عظیم دریا در دسترس است، بهترین گزینه بکارگیری آب دریا با استفاده از دستگاه تصفیه آب دریایی میباشد. با استفاده از آب شیرین کن با تصفیه آب های شور دریا میتوان به منبع بی پایانی برای مصرف دست یافت.

    دستگاه تصفیه آب دریایی جهت تأمین آب برای استفاده در زراعت و گلخانه ها :

    ساخت دستگاه تصفیه آب و تبدیل آب شور به شیرین برای مصارف کشاورزی ، گلخانه و سایر مصارف زراعی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. کیفیت خروجی این تجهیزات در رشد گیاهان بسیار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که آب بسیار شور باشد و دارای EC مناسبی نباشد، ممکن است موجب مرگ گیاه شود. در بهترین شرایط ممکن است زراعت با اب شور رشد گیاه را بسیار کاهش دهد. این آبها باعث کیفیت بد محصولات نیز خواهد شد و با مقدار کمی و کیفی محصولات رابطه مستقیم دارد.

    لذا قیمت دستگاه های تصفیه آب شور به خصوص آب دریا برای کشاورزی به نسبت دیگر روش ها بسیار کمتر است. دستگاه آب شیرین کن دریایی میتواند آب شور دریا را با کیفیت بسیار بالایی تصفیه کند. آبشیرین کن های دریایی متناسب برای آب هایی با EC بالا تهیه میشوند و قادر به تصفیه آب های بسیار شور دریا را نیز میباشند.

    اهمیت سیستم پیش تصفیه و سایر اجزا

    اگر در دستگاه آب شیرین کن دریایی از سیستم پیش تصفیه استفاده نشود، ممبران تصفیه آب دریا بسیار زود و به راحتی فرسوده میشود.
    تمامی مراحل پیش تصفیه برای حفظ ممبران دریایی و عمر مفید آن میباشد.
    باید در نظر داشت که اگر در طراحی و ساخت دستگاه تبدیل آب شور به شیرین مشکل ایجاد شود، دستگاه عملکرد خوبی نخواهد داشت. همچنین در این حالت راندمان تجهیزات نیز به ظور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. از طرفی همان طور که گفته شد، انتخاب تجهیزات بهینه در ساخت دستگاه تبدیل آب دریا به آب شیرین بسیار با اهمیت بوده و تا حد زیادی از هزینه های آینده جلوگیری میکند.

    به منظور تصفیه آب دریا  (SWRO) با توجه به بالا بودن قلیائیت آب و همچنین آلایندگی آب دریایی قیل از ورود آب به دستگاه آبشیرین کن دریایی باید در چرخه تصفیه آب به روش اسمز معکوس می بایستی سیستم کلرزنی و تزریق اسید انجام شود. سپس با استفاده از فیلتر های کربنی و تزریق متابی سولفیت سدیم از ورود کلر آزاد باقی مانده جلوگیری به عمل آید. چرا که همان طور که گفته شد کلر آزاد به فیلتر های ممبران این تجهیزات صدمه جدی وارد میکند. منافذ فیلتر های ممبران در اثر این عوامل تخریب شده و دستگاه تصفیه آب دریایی نمی تواند بدرستی عمل کند.

    البته نمک های موجود در دستگاه های آب شیرین کن برای تصفیه آب های شور دریا نیز باعث مشکلاتی در کارکرد آنها میشود. این مشکلات میتواند موجب بالا رفتن هزینه و در نتیجه افزایش هزینه تصفیه آب شوند. این منافذ در فیلتر های ممبران بسیار ریز است. لذا نمک های موجود در آب های بسیار شور، میتوانند طول عمر این فیلتر ها را کاهش دهند.

    به همین دلیل توصیه میشود حتما از این سیستم های پیش تصفیه در راه ورود آب خوراک به سیستم های آب شیرین کن دریا استفاده شود.

    از مهم مزایای دستگاه آبشیرین کن دریایی:
    • خرید دستگاه برای شیرین سازی و تصفیه آب دریا برای آشامیدن
    • به صرفه بودن هزینه شیرین سازی آب دریا برای مصارف صنعتی
    • توانایی شیرین سازی اب دریا درنواع کشتی ها- شناورها - ناوگان نیروی دریایی
    • توانایی شیرین سازی آب دریا درکمپ های موقت تامین آب شرب در دکل های نفتی
    • کاربرد دستگاه تصفیه آب دریا جهت استفاده در هتل ها

      مهمترین ویژگی های دستگاه های تصفیه آب دریا  عبارتند از :

    • استفاده از ممبران های پلی آمید TFC ویژه تصفیه آب دریا در قیمت دستگاه های آب شیرین کن دریایی تأثیر گذار است. این ممبرین ها انرژی کمتری مصرف می کنند. همچنین منافذ موجود در این تجهیزات نمک بالایی را میتوانند حذف کنند.
    • از پرشروسل های FRP در دو قطر 4 و 8 اینچ و محدوده فشار psig 1200 برای دستگاه های تبدیل آب شور به شیرین بکار گرفته می شود.
    • در دستگاه های تصفیه آب شور دریایی پمپ های سانتریفیوژ فشار قوی از جنس Duplex برای تصفیه آب دریا استفاده شده است.
    • در آب شیرین کن دریا برای از نو بدست آمدن انرژی مصرف برق کمتر سیستم بازیافت استفاده شده است.

    فرایندهای حرارتی شیرین‌سازی آب در دستگاه آب شیرین کن دریایی تقطیری

    دراین فرآیندها، با استفاده ازحرارت آب شور تبخیر و سپس بخار تولید شده، تقطیر و به آب خالص تبدیل میشود.
    باتوجه به اینکه دراین روش آب مقطر تولید می‌شود درصورت نیاز طی فرایند تصفیه‌ تکمیلی، به این آب املاحی اضافه خواهد شد. این عمل جهت تولید آب قابل شرب یا آب قابل مصرف برای انسان، انجام می گیرد.
    فرآیندهای حرارتی نسبت به فرآیندهای غشایی انرژی حرارتی بیشتری نیاز دارند. با این وجود این تجهیزات برق کمتری مصرف می‌کنند.
    منبع حرارت در دستگاه های آب شیرین کن تقطیری، بخار آب است. این مورد مستقیماً توسط سوزاندن سوخت، یا با استفاده از حرارت مازاد نیروگاه‎های برق، تولید خواهد شود.

    قیمت دستگاه تصفیه آب دریا RO :

    قیمت خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب دریا

    مقایسه قیمت و هزینه های نگهداری ماهیانه در سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب دریا :

    هزینه نگهداری از تجهیزات آب شیرین کن دریایی ro ، اصلی ترین مسئله‌ای است که بکارگیری این تأسیسات تصفیه آب را محدود میکند. در یک بررسی صورت گرفته در این زمینه بیان شده که به‌طور متوسط هزینه تولید هر مترمکعب آب تصفیه‌شده توسط تأسیسات MSF برابر با 40.1 دلار است. همچنین تصفیه آب با روش MED برابر با ۹۵.۰ دلار می باشد. این در حالی است که برای تولید آب تصفیه‌شده با غشای اسمز معکوس برابر با ۸۲.۰ دلار است.
    ضمن اینکه به ازای هر مترمکعب تصفیه آب دریا به روش اسمز معکوس به ۵.۱ دلار سوخت فسیلی نیاز است.
    لذا به همراه این مشکلات هزینه انتقال آب تصفیه‌شده و مسائل و مشکلات زیست‌محیطی را نیز باید افزود تا هزینه نهایی مشخص شود.

    در روش های دیگر هزینه شیرین سازی و تصفیه آب شور بالاتر می باشد. چرا که در این روش ها به تجهیزات تصفیه آب های بزرگ نیاز است. برای بدست آوردن آب با کیفیت مناسب ، مقدار زیادی انرژی مورد نیاز می باشد. در گذشته دستگاه هایی که برای تصفیه آب شور دریا بسیار هزینه بر بوده است. اما همان طور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب شور دریا RO به تجهیزات کمتری نیاز دارند. این مورد یکی دیگر از عوامل نشان دهنده ارزان بودن قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی میباشد.

    هزینه های مصرف انرژی

    همچنین پیش از تعیین قیمت و خرید آب شیرین کن دریایی ro توجه داشته باشید که تجهیزاتی که بهینه نباشند، دارای مصرف بالای برق و هزینه زیاد نگهداری هستند.
    همچنین غشاء شبه نفوذپذیر در این تجهیزات تصفیه آب باید بصورت متناوب جایگزین شود.
    طراحی، ساخت، نصب و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب و آبشیرین کن دریا ro درظرفیتهای مختلف برای اقصی نقاط کشورتوسط کارشناسان شرکت آریا صاف سپاهان انجام می پذیرد.
    در این کشور جهت طراحی و ساخت دستگاه های آب شیرین کن دریایی(Industrial water filtration)، از مجربترین کارشناسان کشوراستفاده شده است.

    سفارش و خرید دستگاه  تصفیه آب: 

    کارشناسان این شرکت باتوجه به نیاز مشتری و همچنین ویژگیهای آب خام، بهترین دستگاه های تصفیه آب دریایی RO را با کمترین هزینه، به مصرف کنندگان محترم ارائه مینمایند.

    لازم به ذکر است که سفارش دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب دریا باید متناسب با شوری آب دریا صورت گردد.

    همچنین قیمت سفارش دستگاه آب شیرین کن دریایی از شرکت آریا صاف، ارزان تر از خرید موارد آماده داخل بازار است. چرا که همان طور که گفته شد ممکن است به دلایل تقلب در آن ها، دچار مشکل شوید. آریا صاف با تولید دستگاه های آب شیرین کن دریا اسمز معکوس با قطعات اصل این مشکل را حل کرده است. لازم به ذکر است که قیمت تمامی قطعات دستگاه تصفیه آب دریا سفارش داده شده، برای شما ارسال میگردد.

    از دیگر مشکلات خرید دستگاه تصفیه آب دریایی آماده، تنوع آن میباشد. اگر دستگاه آب شیرین کن مقدار مناسب مصرف شما نباشد باید با هزینه بیشتر دستگاه تصفیه گرانتری تهیه کنید. شما میتوانید مقدار مشخص از آب مصرفی خود را برای ما ارسال کنید و کارشناسان ما بعد از محاسبات، لیست قیمت دستگاه مورد نیاز شما را ارسال میکنند. لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی ارسال شده با محاسبات دقیق صورت گرفته و به صرفه ترین آن ارائه میشود.

    جهت مشاوره رایگان و اطلاع از آخرین پروژههای انجام گرفته در زمینه دستگاه تصفیه آب دریایی با کارشناسان شرکت آریا صاف سپاهان تماس حاصل فرمایید.

    درصورت تمایل شما می توانید از لیست قیمت دستگاه تصفیه آب دریا دیدن کرده و قیمت روز آب شیرین کن را دریافت نمایید.

    قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

    هزینه های تولید و خرید دستگاه تصفیه آب میتواند بسیار متنوع باشد. به طور کلی قطعات دستگاه های تصفیه بر اساس میزان خروجی و کیفیت آب ورودی تعیین میشود. لذا برای تشخیص قیمت درست بهتر است که شما آزمایش های مربط آب خود را انجام داده و سپس از صفحه لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی دیدن کنید. با این حال این روش یکی از شیوه های نوین تصفیه آب است. از این رو کیفیت آب خروجی در آن، نسبت به بسیاری از روشهای قدیمی تر دیگر، بالاتر میباشد. همچنین این تجهیزات با قیمت کمتری نیز تولید میشوند.

    جهت سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب دریا برای آب های شور با ما تماس بگیرید:

    آدرس کارخانه ساخت دستگاه های تصفیه آب شور برای مصارف مختلف زراعی و صنعتی RO آریاصاف: جاجرود ، سعیدآباد ، خیابان گلستان ، خیابان سبلان ، پلاک 2

    آدرس دفتر فروش : تهران ، خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک ساعی، برج سرو ساعی، واحد 504

    موبایل: 09121068506

    تلفن دفتر فروش : 88702057 - 021

    فروش دستگاه های آب شیرین کن برای تصفیه آب دریا ro، صنعتی و کشاورزی در آریاصاف سپاهان

    فروش دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی، صنعتی و دریایی در آریاصاف سپاهان

    لیست خدمات و فعالیت های شرکت مهندسی آریا صاف سپاهان برای طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب دریا :

    طراحی ، مهندسی ، ساخت ، اتوماسیون ، نصب و راه اندازی ، نگهداری و آموزش محصولات زیر :
    1- سیستم های آب شیرین کن دریایی به روش اسمز معکوس ro
    2- سیستم های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس ro
    3- سیستم های آب شیرین کن کشاورزی به روش اسمز معکوس ro
    4- اولترا فیلتراسیون (Ultra Filtration systems ).
    5- سیستم های ضد عفونی آب.
    6-میکرو فیلتراسیون (Micri Filtration).
    7- سختی گیرهای رزینی (انیونی و کاتیونی).
    8- مخازن و فیلترهای کربنی و شنی.
    9 سیستم های تصفیه و بازیافت فاضلاب صنعتی.

    آب شیرین کن صنعتی ro آبشیرین کن تصفیه آب صنعتی دریایی شرکت سازنده

    سیستم های آبشیرین کن دریایی به منظور شیرین سازی آب هایی که میزان شوری آنها (ec) بیشتر 10000 است مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع این سیستم توانایی استفاده برای تصفیه آب دریای خلیج فارس، دریای عمان و دریای مازندران را دارد. همچنین استفاده از تجهیزات اسمز معکوس برای شهر هایی که میزان شوری آب آنها بالا است، میتواند کاربرد بسیاری داشته باشد. قیمت و هزینه سفارش دستگاه های اسمز معکوس برای شیرین سازی آب دریا، نسبت به بسیاری از تجهیزات دیگر بسیار کمتر است. چرا که این روش، به فضای زیاد و تجهیزات سنگین، نیازی ندارد.

    سیستم و دستگاه تصفیه آب دریا

    پکیج ها و دستگاهی که قادر به شیرین سازی آب دریاها هستند ، به دلیل نیاز به تچهزیاتی با توان بالاتر، دارای هزینه ای نسبتا بیشتری میباشند. به طور کلی قیمت این دستگاه ها به چندین فاکتور از جمله مقدار اب خروجی آن ، میزان شوری آب ، مارک پمپ ها و موتور ها ، ضدزنگ بودن و ضد اکسید بودن لوله ها و ... بستگی دارد . آریا صاف شرکت سازنده ، تولید کننده و فروشنده انواع مختلف پکیج ها و دستگاه تصفیه آب دریا می باشد. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از نحوه کارکرد این دستگاه، با شرکت در ارتباط باشید. همچنین در صورت تمای به تهیه دستگاه آبشیرین کن، با کارشناسان ما تماس بگیرید. آریاصاف همواره تلاش می کند که با توجه به نیاز شما، بهترین دستگاه اسمز معکوس دریایی را برای خرید به شما معرفی کنند.

    تفاوت دستگاه تصفیه آب دریایی ro با آب شیرین کن معمولی ro چیست؟

    دستگاه های آبشیرین کن را براساس میزان ec آب میسازند. همین میزان شوری باعث تفاوت سیستم های ro میشود.

    دستگاه آبشیرین کن براساس ec به سه نوع تقسیم میشود :

    1. دستگاه های معمولی با توانایی تصفیه ec کمتر از 8000
    2. دستگاه های تصفیه آب ro پرفشار با توانایی تصفیه ec بین 8000 و 26000
    3. دستگاه های تصفیه آب دریا با توانایی تصفیه ec بیشتر از 26000

    قیمت هر یک از دستگاه های آبشیرین کن بالا با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد.
    برای همین با انجام آزمایش آب باید میزان ec آب را مشخص کرد.

    پیشنهاد ویژه؛ لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

    قیمت تهیه دستگاه های تصفیه آب دریایی ro :

    قیمت تهیه دستگاه های آب شیرین کن دریا نسبت به دستگاه های معمولی آبشیرین کن بسیار بیشتر است و این به علت نوع ممبرین ها، جنس بدنه ( ضد زنگ و ضد خوردگی در برابر شوری آب ) ، نوع موتور ها ( پرفشار و یا معمولی ) و.... می باشد. فروش دستگاه آب شیرین کن دریایی در آریا صاف با بهترین کیفیت در حال انجام است.
    به علت اینکه دستگاه های اسمز معکوس آب دریا در ابعاد مختلف ساخته میشوند، قیمت های متفاوتی دارند.
    اما بهتراست بدانید که هرچه دستگاه آبشیرین کن دریایی درابعاد بزرگتر ساخته شوند، مقرون بصرفه می باشند. در واقع ابعاد این تجهیزات بر قیمت خرید و سفارش دستگاه اسمز معکوس آب دریا تأثیر زیادی میگذارد.

    همچنین می توانید از بقیه دستگاه های آب شیرین کن ( آبشیرین کن های دریایی ، کشاورزی ، صنعتی ، سختی گیر و ... ) شرکت آریاصاف نیز دیدن فرمایید .

    شهر هایی که ارسال داریم

    آریا صاف اماده ارسال دستگاه های و پکیج های تصفیه اب دریایی و آب شیرین کن دریا به سراسر ایران از جمله شهرها و استان های بندرعباس ، مشهد ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، اهواز ، قم ، بندر گناوه ، بوشهر ، بندر کنگان ،بندر ماهشهر بندر امام خمینی ، جزیره قشم ، جزیره کیش و جزیره ابوموسی و سایر نقاط ایران است.

    لازم به ذکر است که کلیه دستگاه تولید آب شیرین آریا صاف به روش اسمز معکوس ساخته می شوند . روش اسمزمعکوس یک روش مرسوم و مقرون به صرفه است که در دنیا بسیار استفاده می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد روش اسمز معکوس می توانید از مقاله مربوط به آن دیدن فرمایید.

    تصفیه آب دریا برای آشامیدن :

    تصفیه آب دریا برای آشامیدن شامل روش های بسیاری میباشد که بهترین نوع آن روش اسمز معکوس یا RO است. در این روش به وسیله آنالیزی که در آزمایشگاه آب و فاضلاب بر روی آب شور صورت میگیرد ، آب شور را از فیلتر های مختلف و مخصوصی که در این دستگاه ها وجود دارند با فشار بالا عبور داده و این آب را در حد ملوکولی تصفیه میکند. در نتیجه آب دریا با کیفیت بسیار بالایی تصفیه میشود.

    در حال حاضر دستگاه اسمز معکوس در بیشتر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، استفاده می شود. از آنجایی که در این روش احتیاج به انرژی بسیار پایین تری نسبت به روش های تقطیری دارد، جایگزین این تجهیزات شده است.

    در هر دو روش ذکر شده، علاوه بر حذف نمک از آب تمامی مواد معدنی، ترکیبات شیمیایی و ذرات بیولوژیکی داخل آب دریا پاکسازی می شوند و آب قابل آشامیدن و خالص بدست می آید که قابل مصرف بوده و استفاده از آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

    اهمیت تصفیه آب دریا در ایران :

    نیاز به تصفیه آب دریا در ایران به دلیل خشکسالی های مداوم و پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی، بسیار حس میشود.

    از این رو در آینده ممکن است که آب های زیر زمینی در دسترس نباشند. لذا باید از منابع بی پایان آب دریا استفاده کرده و آن ها را تصفیه کرد و به آب های مورد نیاز دست یافت.

    البته این مورد در حال حاضر برای شهر ها و مناطق اطراف آب دریا ها قابل انجام است.

    در سال های اخیر در برخی از مناطق کشور آب چاه ها و آب های زیر زمینی دچار شوری شده همچنین در مناطق مختلف کشور ایران نیز شاهد پایین آمدن کیفیت آب ها بودیم که باید برای مصرف این آب ها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ابتدا آن ها را تصفیه کرده و سپس مصرف کنید.

    دستگاه تصفیه آب دریا، شیرین سازی اب دریا به روش اسمزمعکوس ، شرکت سازنده سیستم های آبشیرین کن ro دریایی با هزینه تهیه پایین و کیفیت عالی ، دستگاه تصفیه آب دریایی ro ،

    دستگاه های تصفیه آب دریا ساخته شده توسط آریاصاف، میتواند حجم های مختلفی به نسبت درخواست و نیاز مشتریان داشته باشد. لذا شما میتوانید بعد از انتخاب نوع دستگاه مصرفی مورد نیاز خود، در صفحه تماس با آریا صاف نسبت به سفارش و خرید و فروش آبشیرین کن دریایی اقدام نمایید.

    لازم به ذکر است که شما میتوانید سفارش خود را از هر نوع دستگاه تصفیه آب دریا در سراسر ایران انجام داده و در صورت داشتن هر گونه سوالی در هر منطقه ای از کشور به صورت تلفنی آن را بیان کنید.

    شرکت آریا صاف ، از سال 1372 پیشرو در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه های آب شیرین کن از جمله دستگاه اسمز معکوس در ظرفیت های مختلف می باشد .

    جمع بندی

    استفاده از روش اسمز معکوس در تولید دستگاه آب شیرین کن دریایی دارای اولویت است. چرا که هزینه اولیه سرمایه گذاری در این روش بسیار اندک میباشد.  لذا با توجه به سهولت در بهره برداری تجهیزات اسمز معکوس نسبت به سایر روشهای تصفیه آب دریا مانند تقطیر (MED)، روش RO بهترین روش شناخته شده در تمامی کشور ها است. هزینه بهره برداری از آب شیرین کن دریا RO شامل هزینه برق و مواد شیمیایی آن می باشد. با این حال هزینه ها با توجه به نوع ساخت دستگاه تبدیل آب شور به شیرین میتواند تفاوت های بسیار فراوانی داشته باشد.

    سوالات متداول

    1- دستگاه تصفیه آب دریا آریا صاف دارای خدمات پشتیبانی است؟

    تمامی پروژه ها و دستگاه های موجود در آریا صاف دارای گارانتی سالیانه و خدمات پس از فروش هستند.

    2- اجرای پکیج ها و طراحی دستگاه های تصفیه آب توسط چه کسانی انجام می شود؟

    در آریا صاف تمامی کارها توسط کارشناسان، متخصصین و مهندسین مجرب انجام می شود.

    3- برای دریافت قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی باید از چه طریقی اقدام شود؟

    از آنجایی که این دستگاه ها با توجه نیاز هر شخص طراحی و تولید می شود برای استعلام قیمت کافیست با شماره 09121068506 تماس بگیرید.



    برای مشاهده سایر دستگاه های آبشیرین کن ro می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

    دستگاه آبشیرین کن کشاورزی

    آب شیرین کن صنعتی

    شما هم به این نوشته امتیاز دهید
    [Total: 6 Average: 4.3]

    31 نظر در “دستگاه آب شیرین کن دریایی RO “تصفیه آب دریا 2024”
    4.3 (6)

    1. محمدحسین گفت:

      سلام، برای تصفیه اب شور از دریای بوشهر امکان ساخت دستگاه وجود داره؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام عرض وقت بخیر. بله در هر کجا که باشید حتی خارج از ایران امکان ساخت دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن وجود دارد

    2. کیوان گفت:

      برای تصفیه آب دریا توی جنوب هم خدمات دارید؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        بله کیوان جان برای تصفیه آب دریا هر منطقه ای که باشید متخصصین ما در خدمتن

        1. کیوان گفت:

          لطفا با بنده تماس بگیرید. فرم تماس هم پر کردم. من برای تصفیه آب خلیج فارس یه دستگاه لازم دارم

          1. کارشناس آریا صاف گفت:

            کیوان جان امروز با شما تماس گرفته میشه حتما

      2. کاظمی گفت:

        میشه از آبی که این دستگاه تصفیه دریا خروجی میده بعنوان آب شرب استفاده کرد؟

        1. کارشناس آریا صاف گفت:

          بله جناب کاظمی عزیز امکان پذیر هستش

    3. کرمانی گفت:

      تصفیه آب دریا در ایران امکان پذیر هستش؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        بله جناب کرمانی بزرگوار. کارخانه آریا صاف بیش از 30 سال است که در زمینه تصفیه آب دریا در ایران و اقصی نقاط کشور در حال فعالیت است. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید با شماره کارشناس مجموعه تماس بگیرید یا کامنت بگذارید در خدمتیم

        1. دیلمی گفت:

          جناب برای کارخانه تصفیه آب در خلیج فارس دستگاه میخواستم. فرم تماس هم پر کردم زحمت بکشید فردا ساعت ۱۰ تا ۱۲ تماس بگیرد.
          دیلمی هستم

          1. کارشناس آریا صاف گفت:

            سلام وقت بخیر. چشم جناب دیلمی با شما تماس گرفته میشه

    4. حسینی گفت:

      قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی برای شیرین کردن 5000 لیتر آب چقدر میشه تقریبا؟

    5. داریوس مقدم گفت:

      دستکاه آب شیرین کن دریایی اگه نخوایم واسه تصفیه آب دریا استفاده کنیم و بخوایم از آب چاه استفاده کنیم تا حداکثر چه میزان ec جوابگو هست ؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام اقای مقدم عزیز. وقت شما بخیر. اگر نخواید برای استفاده از دستگاه تصفیه آب دریا اگر از آب چاه به جای آب دریا استفاده کنید تا حدود ۸ هزار ای سی رو می تونه جوابگو باشه. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید در خدمتیم.

    6. شهریار شیرنشانی گفت:

      حداقل و کوچیکترین دستگاه دریایی که دارین چند متریه ؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام جناب شیرنشانی وقت شما بخیر. حداقل دستگاه ۲۰ متر هستش.

    7. احمدی گفت:

      آب شیرین کن دریایی با دستگاه های آبشیرین کن پرفشار چه فرقی داره ؟
      ما ec آب منبعمون 15000 هست باید دریایی بگیریم یا پرفشار ؟

    8. راضی گفت:

      تصفیه آب دریا در ایران واقعا امکان پذیره؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام و عرض وقت بخیر. بله ما در آریا صاف با بیش از 30 سال تجربه و تخصص در این کار فعال هستیم و بهترین تجهیزات و دستگاه ها را برای تصفیه آب دریا در ایران در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهیم.

    9. هجرتی گفت:

      چرا از آب شور دریا نمی توان برای کشاورزی استفاده کرد؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام وقت شما بخیر.
        ازآنجایی‌که آب شور دریا باعث خشک‌شدن و مرگ گیاهان می‌شود به همین دلیل استفاده برای کشاورزی عملاً غیرممکن است. آبشیرین‌کن دریایی حتی نمک موجود در آب شور اقیانوس‌ها را کاملاً گرفته و کیفیت آب خروجی آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهند. خوشبختانه سال‌هاست که فروش تصفیه آب دریایی در آریا صاف در حال انجام است و ازآنجایی‌که ما به‌عنوان کارخانه تولیدکننده فعالیت می‌کنیم قیمت دستگاه‌هایمان بسیار مناسب‌تر از سایرین است. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید کافیست با شماره تماس 09121068506 تماس حاصل کنید.

    10. جواد املشی گفت:

      سلام
      ببخشید من یه سوال داشتم ما یه ویلا داریم کنار ساحل هست حوالی رامسر
      به شکلی که میتونیم آب دریا رو ازش استفاده کنیم چون با یه حالت جوب نزدیک شده به ویلا
      فکر نکنم برای مجوز ها هم مشکلی داشته باشیم
      این دستگاه حدود هزینش چقدر میشه ؟ میخوام بدونم اصلا میشه برای موارد کوچیکتر هم استفاده بشه ؟
      یه مورد دیگه هم سوال دارم اینکه فرق این مدل رو RO با مدل های دیگه در کدوم آپشن ها هست
      ممنون میشم یه توضیحی بدین

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام جناب املشی بزرگوار وقت شما بخیر. به تفاوت این دستگاه ها به صورت کامل در متن پرداختیم.
        به جهت سوالات دیگر شما در رابطه با مجوز و همچنین قیمت کافیست با شماره 09121068506 تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق خدمتتان ارائه شود.

    11. اسدی گفت:

      واسه یه آب چاه با ای سی 7000 باید دستگاه تصفیه آب دریا بخریم یا دستگاه آب شیرین کن معمولی ro ؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام جناب اسدی بزرگوار وقت شما بخیر. برای مشخصاتی که فرمودید دستگاه آب شیرین کن پر فشار مناسب هستش. اگر سوال بیشتری بیشتری در خدمتیم (پاسخگویی 24 ساعته ؛ شماره تماس: 09121068506 .)

      2. غلامی گفت:

        شما از دستگاهی که خریدید برای تصفیه آب دریا راضی بودی؟

    12. مهدی پور گفت:

      سلام واسه یه آب چاه که میزان ec آب حدود 5000 هست باید دستگاه تصفیه آب دریا بخرم یا آب شیرین کن معمولی ؟

      1. کارشناس آریا صاف گفت:

        سلام جناب مهدی پور عزیز. برای این موردی که فرمودید دستگاه آب شیرین کن معمولی کفایت میکنه و نیاز به خرید دستگاه آب شیرین کن دریایی نیست. سوالی داشتید می تونید با شماره 09121068506 تماس بگیرید.

    13. کریمی گفت:

      سلام ما یه زمین کشاورزی داریم و میخوایم آب شیرین کن دریایی یا همون دستگاه تصفیه آب دریا سفارش بدیم اما نمیدونیم بهتره که مستقیم از آب دریا بگیریم یا از چاه ؟ فرقشون چیه ؟ قیمت کدوم روش کمتر در میاد ؟

      1. سلام. اگر امکان حفر چاه و بداشت از اب چاه داشته باشید حداقل 20 درصد هزینه های سرمایه گذاری شما برای خرید آب شیرین کن دریایی کم می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *