دانستی های علمی, دستگاه تصفیه آب صنعتی

پساب در دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست :
0 (0)

پساب در تصفیه آب صنعتی چیست انواع آن و نحوه برخورد صحیح با آنها

شناخت پساب ها چیست بسیار اهمیت دارد. با شناخت بهتر این پسآب ها میتوانید از بروز مشکل در هنگام تصفیه آب و استفاده از منابع آبی جلوگیری کنید لذا در صورتی که تمایل به استفاده از یکی از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای رسیدن به جواب درست اینکه پساب چیست با ما همراه باشید.

تعریف کلی پسآب :

آب هنگام عبر از غشاء های ممبران تصفیه شده و مقداری از آن به دلیل توان سیستم و مقدار بالای tds در پشت فیلتر ها باقی میماند. این آب را پساب میگوییم.

میزان غلظت پساب ها در دستگاه تصفیه آب صنعتی :

به علت عبور آب خام از غشا ها و جذب مولکول های آب توسط غشا این آب به مراتب غلیظ تر شده و میزان (TDS) افزایش می یابد. که بسیار مضر بوده باید به طور صحیح با آن رفتار شود.

این آب به علت غلظت بالای املاح نبایستی در اطراف چاه های در حال بهره برداری دستگاه تصفیه آب صنعتی تخلیه شود چرا که باعث افزایش تدریجی TDS آب چاه می شود و در نتیجه باعث اختلال در کارکرد سیستم می گردد.

انواع پسابها :

پساب در کلیه سیستم های تصفیه آب با روش های مختلف وجود دارد. که در برخی از این روشها محسوس و در نا محسوس میباشد. به طور مثال در تصفیه آب به روش ستون های رزینی آب یک احیا کننده و بکواش طولانی مدت جهت احیا کردن رزین های پساب این روش محسوب می شود. لذا پساب تنها برای تکنولوژی RO یا روش اسمز معکوس نبوده و در دیگر موارد حتی میتواند بسیار مضر تر هم باشد.

پسابهای سمی :

در برخی از پساب ها در روش های دستگاه تصفیه آب صنعتی به دلیل استفاده از موارد شیمیایی در فرآیند تصفیه آب ، آنها ممکن است شیمیایی و سمی باشند. اما در روش اسمز معکوس اینگونه نیست. و تنها غلظت بالای آب ،آلایندگی این تکنولوژی محسوب می شود. که با استفاده صحیح آن در موارد مصرف دیگر میتوان تا حد بسیاری آن را تصحیح کرد.

به طور کلی بازیافت ،تصفیه و شیرین سازی مجدد هدر رفت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین معضلات محیط زیست و دغدغه بهره برداران این تکنولوژی شده است . این در حالی است که منابع آبی کشور رو به کاهش است و به علت کاهش کیفیت آب متقاضیان دستگاه آب شیرین کن بیشتر می شوند. البته خارج از این بحث استفاده از آب در صنعت همواره نیاز به کیفیت خاص خود را داشته و تصفیه آب آن رایج بوده است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص  خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی میتوانید از دسته بندی مربوطه دیدن کنید.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *