دستگاه تصفیه آب صنعتی

وجود جلبک ها در آب کشاورزی
0 (0)

جلبک ها در آب های کشاورزی و راه حل تشخیص و مقابله با این مشکل

جلبک‌ها و گیاهان آبزی در آب کشاورزی

در آب کشاورزی جلبک به گروه متنوعی از میکروارگانیسم‌ها اتلاق می‌شود، که به‌تعداد فراوان، روی سطح آب به‌صورت کف (یا شکوفه) قهوه‌ای، زرد یا سبز رنگ تجمع می‌یابند و سلامت آن آب و به همان علت سلامت انسان را نیز تهدید میکند جلبک‌ها و گیاهان آبزی به‌طور طبیعی بخشی از محیط هستند و نقش مهمی در رشد زیست‌بوم دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، اراضی آبخیز و سدهای کشاورزی دارند با این حال، رشد بی‌رویه جلبک‌ها و گیاهان آبزی می‌تواند منجر به گرفتگی لوله‌ها، عدم دسترسی دام و آلودگی آب برای دام‌ها شود. رشد بیش از حد جلبک و گیاهان آبزی در آب نشان از آن دارد که سطح مواد مغذی آن بالاست. علت رایج این موضوع آن است که رسوبات، مواد ارگانیک، کودهای شیمیایی و حیوانی در منابع آب تخلیه می‌شوند.

گروهی از جلبک‌ های رایج، به‌نام جلبک سبز-آبی (سیانوباکتریا)، چنانچه به‌تعداد زیاد تجمع یابند، قادرند سلامتی انسانات و حیوان را تا حد زیادی به‌خطر اندازند. با اینکه جلبک سبز-آبی گاهی اوقات به‌وضوح یافت می‌شود، اما نمونه‌هایی از آب مورد مصرف به خصوص در کشاورزی که مشکوک به وجود این جلبک هستند باید در آزمایشگاه، بررسی شوند زیرا این جلبک ها میتوانند با اختلال در رطوبت آب باعث مشکلاتی در محصول شوند.

علائم بروز این جلبک در آب کشاورزی ظاهرشدن سریع رنگ سبز روشن روی سطح آب است که مشابه کف آن میباشد، همچنین برروی صخره‌ها، گیاهان و در محدود لبه‌های سد ، چاه ها و منابع دیگر ، لکه‌های آبی آسمانی ایجاد می‌شود، که بوی خاک یا فساد شدید می‌دهند. در اوایل هجوم این جلبک، نقاط ریز سبزرنگ روی سطح آب بروز می‌کنند.

موقیعت هایی که باعث رشد جلبک و گیاهان آبزی مشود به صورت زیر است :

  • مواد مغذی فراوان، به‌خصوص فسفر و نیتروژن
  • آب گرم و راکد
  • نور آفتاب زیاد

تعدادی از انواع گیاهان آبزی برروی سطوح ‌آب‌های آزاد مانند مخزن سدهای کشاورزی، رشد می‌کنند. که با استفاده از ابزارهای مکانیکی می‌توان تمام آنها را کنترل کرد.

روش های متعددی است که میتوان این جلبک ها را مهار کرد از بهترین روش ها استفاده از دستگاه های تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس میباشد این دستگاه ها با فیلتر های مخصوص تمامی ذرات و ناخالصی های موجود در آب را میتوانند بگیرند.
شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر در خصوص دستگاه تصفیه آب کشاورزی از لینک قرار داده شده دیدن کنید.


آریا صاف با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و ساخت انواع دستگاه های آبشیرین کن صنعتی دریایی و کشاورزی آماده پاسخ گویی به شما عزیزان است.

شما میتوانید از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.



شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *