فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی (طراحی و ساخت 0 تا 100 + گارانتی)
0 (0)

پکیج تصفیه فاضلاب

با توجه به نیاز روز افزون به تصفیه و پالایش فاضلاب در محیط‌های مختلف، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به عنوان یک راه حل موثر و عملی در جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب اهمیت بیشتری یافته است. یکی از عوامل مهم در انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، جنس بدنه آن است. پکیج‌های فاضلاب فولادی با استفاده از جنس فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند و برای محیط‌هایی که دارای شرایط سخت و آب‌های آلوده هستند، مناسب هستند. این پکیج‌ها دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و عمر طولانی هستند. به علاوه، پکیج‌های فاضلاب پلیمری از جنس پلی‌اتیلن یا پلی‌استر ساخته می‌شوند و برای محیط‌هایی که دارای شرایط عدم خوردگی و سبک هستند، مناسب هستند. این پکیج‌ها به دلیل وزن سبکتر و قابلیت جابجایی و نصب آسان، مورد توجه قرار می‌گیرند.

در طراحی دستگاه تصفیه فاضلاب، بخش‌های مختلفی وجود دارند که هر یک وظیفه خاص خود را در تصفیه فاضلاب انجام می‌دهند. این بخش‌ها شامل مخزن برای جمع‌آوری فاضلاب، واحد تصفیه برای حذف آلودگی‌ها، سیستم تهویه برای فراهم کردن هوای مورد نیاز برای فرایندهای بیولوژیکی و سیستم کنترل و مانیتورینگ است. ترکیب این بخش‌ها به منظور دستیابی به تصفیه کامل و بهینه فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

دستگاه تصفیه فاضلاب در محیط‌های مختلف از جمله خانه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، کارخانه‌ها، مدارس و هتل‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها، فاضلاب جمع‌آوری شده تصفیه و پالایش می‌شود و آب خروجی به حداقل آلودگی ممکن می‌رسد. به علاوه، استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب به عنوان یک سیستم کوچک و قابل حمل، امکان جابه‌جایی آسان و نصب سریع را فراهم می‌کند.

 

شماره تلفن خود را وارد کنید تا قیمت به آن Sms یا واتس آپ شود
مثال: درخواست مشاوره جهت تصفیه فاضلاب را دارم

با توجه به اهمیت و کاربرد گسترده پکیج‌های تصفیه فاضلاب، بررسی دقیق انواع آن‌ها بر اساس جنس بدنه، طراحی دستگاه، کاربرد و بخش‌های تشکیل‌دهنده آن‌ها، می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های تصفیه فاضلاب کمک کند. برای اینکه بتوانید ویژگی های یک دستگاه تصفیه فاضلاب را بهتر بشناسید و مناسب ترین پکیج تصفیه فاضلاب را برای خود انتخاب کنید، در ادامه همراه ما باشید تا با این ویژگی ها آشنا شوید.

پکیج تصفیه فاضلاب شامل چیست

پکیج تصفیه فاضلاب شامل چیست

معمولا هزینه های تصفیه فاضلاب صنعتی نسبتا بالا میباشد. این مورد به دلیل نیاز به زمان بالا برای برخی از روش های تصفیه فاضلاب است. در برخی از دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی نیاز به زمان بسیار زیادی برای ته نشینی مواد معلق در آن دارد. این مورد در چرخه تولید صنایع میتواند باعث مشکلات متعددی شود. چرا که تولیدات در صنایع همواره با مصرف آب همراه است. از طرفی نیز مصرف آب باعث تولید فاضلاب میشود. و به دلیل مشکلات زیست محیطی خروج این پساب ها بدون تصفیه ممنوع شده. که به این ترتیب مقدار و زمان تصفیه این پسابها در صنایع مختلف دارای اهمیت بالایی میباشد. به همین دلیل هزینها برای تصفیه این پساب ها دارای اهمیت بالایی میباشد. در این مطلب به برسی هزینه تصفیه فاضلاب صنعتی خواهیم پرداخت.

 

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی برای محیط زیست:

به طور کلی اهمیت تصفیه فاضلاب های صنعتی به دلیل مشکلات زیست محیطی ایجاد شده توسط آنها میباشد. آب به دلیل برخی از خصوصیات ویژه اساسی نقش تنظیم کننده‌ در طبیعت داشته و آن را در برابر تغییرات ناگهانی دما و سایر پارامترها حفظ می‌کند. از طرفی اب های در مصارف گوناگون (خانگی ، کشاورزی و صنعتی و …) تبدیل به فاضلاب و پساب می‌شوند. با انتشار این مایعات به آب های دست نخورده آلودگی ایجاد میشود. این آلودگی طی مدت زمان نامشخصی میتواند باعث بر اختلال در اکوسیستم شود. اینجاست که جلوگیری از آلودگی آب وآلودگی محیط زیست توسط این فاضلاب ها و پساب ها، تصفیه و استفاده مجدد از پساب های صنعتی اهمیت پیدا می کند. لذا باید راهکار مناسب جهت تصفیه و استفاده مجدد از پساب های صنعتی اتخاذ گردد. البته هزینه ها در تصفیه فاضلاب صنعتی بسیار متفاوت است. در ادامه توضیحات بیشتری داده ایم.

بررسی هزینه ها در تصفیه فاضلاب های صنعتی:

بررسی هزینه ها در تصفیه فاضلاب های صنعتی:

بررسی هزینه ها در تصفیه فاضلاب های صنعتی:

طی برسی های انجام شده در برخی از روش ها هزینه تصفیه فاضلاب صنعتی بسیار بالا میباشد. در این روش ها نیاز به نگهداری حجم عظیمی از فاضلاب ها برای عملیات ته نشینی مواد معلق در آن است. این مورد به دلیل استفاده از فضای بسیار بزرگ برای نگهداری از فاضلاب های صنعتی چندان مناسب نیست. چرا که زمان برای صنایع مختلف در این هزینها تأثیر فراوانی دارد. از طرف دیگر در خصوص دستگاه های به نام پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی هزینه ها بسیار اندک است. به دلیل وجود سیستم های خاص و توان بالا در تصفیه پساب ها استفاده از این تجهیزات هزینه تصفیه فاضلاب های صنعتی را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد.

شماره تلفن خود را وارد کنید تا قیمت به آن Sms یا واتس آپ شود
مثال: درخواست مشاوره جهت تصفیه فاضلاب را دارم

اهمیت هزینه در تصفیه فاضلاب صنعتی :

به طور کلی تصفیه پساب ها برای صنایع مختلف الزامی است. از طرفی نیز برای عدم تأثیر این مورد بر قیمت تمام شده محصولات این صنایع، هزینه تصفیه فاضلاب های صنعتی دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد. از طرفی نیز این هزینها ارتباط مستقیم با مقدار تولیدی فاضلاب و نوع آن دارد. به این ترتیب که در صورت تولید فاضلاب انبوه نیاز به تجهیزات بیشتری برای تصفیه فاضلاب ها میباشد. از طرفی هم برای نگهداری از این فاضلاب ها مخازن مخصوصی نیز باید تعبیه شود. از این رو نیاز به استفاده از تجهیزات قوی تر برای عدم نگهداری فاضلاب اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب هزینه تصفیه پساب های صنعتی با هماهنگ ساری تصفیه این پساب ها با مقدار مصرف آب در صنایع مختلف دارای اهمیت زیادی میباشد.

از طرف دیگر مقدار مصرف آب در صنایع مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. همچنین نوع آلودگی در این صنایع تفاوت زیادی دارند. از این رو استفاده از نوع تجهیزات و هزینه تصفیه فاضلاب صنعتی در صنایع مختلف یکسان نیست.

برای تصفیه پساب های صنایع نیاز به سفارش و خرید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی دارید. به طور کلی پساب ها و پساب های خروجی فعالیت ها مانند صنایع کاغذ سازی صنایع فولاد و صنایع رنگ رزی دارای مقدار چربی زیادی در فاضلاب خود هستند. این چربی در این حتی با روش حرارتی مشکلات زیادی برای تصفیه خواهد داشت. بهترین روش جهت انجام تصفیه این موارد استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب و پساب اسمزمعکوس میباشد. این روش آب را تا حد قبل توجهی پاکیزه میکند. در این صفحه توضیجات بیشتری از این دستگاه های تصفیه فاضلاب خواهیم داد.

تصفیه فاصلاب و پساب صنایع کاغذ سازی

در خرید دستگاه های تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه و صنایع کاغذ سازی عمل تصفيه به صورت فيزيك ، شيميايي و بيولوژيكي قابل انجام است. از طرفی پیش از سفارش دستگاه های تصفیه باید کیفیت فاضلاب در این کارخانه ها آنالیز شود. از آلاينده هاي شاخص مي توان به رنگ، COD ،BOD ،AOXو غيره اشاره كرد. در مراجل تصفیه فاضلاب ، ابتدا فاضلاب وارد مرحله آشغالگیری و سپس دانه گیری می شود. پس از آن تصفیه اولیه شامل ته نشینی ، شناورسازی و فیلتراسیون اجرا می گردد.

پس از آن تصفیه ثانویه شامل لاگون های هوادهی ، لجن فعال و فرآیند های بی هوازی مانند بستر لجن فعال با جریان رو به بالا ، تماس بی هوازی و بستر سیال بی هوازی می باشد. و سپس با تصفیه فیزیک و شیمیایی و سایر روش های تصفیه فاضلاب تصفیه می گردد. از طرف دیگر به دلیل پیچیدگی مواد موجود در پساب های صنایع کاغذسازی، تصفیه فاضلاب صنعتی اهمیت بالایی دارد.

تصفیه فاضلاب و پساب صنایع رنگ رزی

پساب رنگرزی دارای مواد سمی خطرناک میباشد. از این رو خرید دستگاه و پکیج تصفیه پساب صنعتی اهمیت زیادی دارد. تصفیه فاضلاب صنایع رنگرزی شامل تصفیه فاضلاب کارخانجات رنگرزی پارچه و نخ و سایر صنایع مرتبط با نساجی می باشد. فاضلاب صنایع رنگ عموما دارای مقادیر بالایی از رنگ های مختلف و بسیار متنوع و سایر آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی می باشند. به طور کلی استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب برای جداسازی عوامل رنگ و تصفیه خانه فاضلاب رنگرزی بسیار اهمیت دارد. در ادامه به برسی اهمیت تصفیه فاضلاب این صنایع خواهیم پرداخت.

اهمیت تصفیه پساب صنایع رنگ رزی

به طور کلی تصفیه پساب صنایع نساجی و رنگرزی به دلیل حجم زیاد مواد آلاینده شیمیایی و آلی موجود اهمیت بسیار بالایی دارد. از طرفی نیز به دلیل مصرف بالا فاضلاب در این صنایع دلیل دیگر اهمیت تصفیه فاضلاب در صنایع رنگ رزی به شمار میرود. استفاده مجدد از آب تولید شده در این صنایع و افزایش کیفیت آنها قبل از ورود به محیط زیست و جلوگیری از وارد شدن زیان به سلامت طبیعت دو هدف مهم در رابطه با تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی میباشد.

در صنایع رنگ رزی به دلیل وجود مواد شیمیایی بسیار ، سفارش و خرید دستگاه تصفیه فاضلاب بسیار با اهمیت میباشد. از طرفی هم قیمت سیستم های تصفیه پساب مناسب برای این صنایع نسبتا بالا است. از این رو تهیه پکیج تصفیه فاضلاب گزینه مناسبی برای استفاده میباشد. این پکیج ها توان تولید قابل قبول در کنار قیمت پایین تر را ارائه میدهند.

تصفیه فاضلاب و پساب صنایع فولاد

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد یا تصفیه فاضلاب صنایع فلزی با توجه به اینکه این صنایع تولید کننده یکی از آلوده ترین فاضلاب های صنعتی در کشور هستند اهمیت پیدا می کند. فاضلاب صنایع فولاد معمولا حاوی فلزات سنگین ، اسیدیته و روغن و چربی می باشند که می بایست در حد استاندارد محیط زیست یا جهت بازگشت به فرایند مورد تصفیه قرار بگیرد. محصولات و خدمات شاران صنعت در این رابطه شامل پکیج تصفیه فاضلاب فولاد و تصفیه خانه فاضلاب صنایع فولاد از جنس بتن مسلح است. پیش از خرید و سفارش دستگاه تصفیه پساب صنعتی باید با روش های تصفیه آشنایی داشته باشید. در ادامه به روش های تصفیه پساب صنایع فولاد سازی اشاره کرده ایم.

روش های تصفیه پساب صنایع فولاد :

  • مهمترین روش های تصفیه پساب صنایع فولاد بدین شرح می باشد:
  • روش های چربی گیری مثل API، CPI و DAF با توجه به وجود چربی و روغن
  • روش های تنظیم pH
  • روش های ترسیب شیمیایی بخصوص جهت فلزات سنگین
  • روش بیورآکتور غشایی MBBR
  • روش های بیولوژیکی هوازی مثل MBR ، IFAS و EAAS
  • روش های بیولوژیکی بیهوازی مثل UABR و UASB
  • و...

همان طور که گفته شد پیش از سفارش و خرید دستگاه تصفیه فاضلاب باید نوع آلودگی آن بررسی شود. در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب و پساب صنایع فولاد سازی برخی روش های دیگر نیز وجود دارد که میبایست با بررسی فاضلاب واحد مربوطه به دقت مورد انتخاب و طراحی قرار گیرد. در زیر برخی از مراحل مهم در تصفیه فاضلاب پساب صنایع فولاد سازی گفته شده است.

مراحل تصفیه فاضلاب صنایع فولاد

  • آشغالگیری
  • متعادل سازی
  • ایستگاه پمپاژ
  • چربی گیری
  • انعقاد و لخته سازی
  • ته نشینی و فیلتر شنی

این مراحل به طور کلی در تصفیه پساب و فاضلاب دیگر صنایع نیز تغریباً به همین صورت است. برای خرید و سفارش پکیج دستگاه تصفیه فاضلاب و پساب های تمامی مراحل بالا به صورت خودکار در فضای نسبتاً کمی صورت میگیرد. در ادامه به نکاتی در خصوص سفارش و خرید پکیج دستگاه تصفیه پساب صنعتی خواهیم پرداخت.

نکات مهم در خرید دستگاه های تصفیه پساب و فاضلاب صنعتی :

برای خرید  و سفارش پکیج تصفیه فاضلاب و پساب های صنعتی باید به نوع فاضلاب دقت کرد. چرا کهه در صورت وجود برخی از موارد گفته شده در زیر نیاز به تجهیزاتی جهت جداسازی این مواد از فاضلاب های خروجی کارخانه میباشد. به طور کلی نکاتی که برای تهیه این دستگاه ها باید رعایت شود به صورت زیر میباشد.

  • مقدار چربی و ذرات کلوئیدی موجود در فاضلاب
  • مقدار یون های سمی از قبیل روی، نیکل، کادمیوم
  • مقدار مواد جامد معلق در فاضلاب و میزان بزرگی آنها
  • درجه تجدید ناپذیری فاضلاب صنعتی
  • پارامترهای کیفی از قبیل BOD، COD، TSS و PH
  • نوع مواد آلی و غیر آلی موجود در فاضلاب
  • کیفیت مورد نیاز برای فاضلاب خروجی به منظور استفاده مجدد در صنایع مختلف یا ورود به طبیعت
  • مقدار فاضلاب ورودی به تصفیه خانه

به طور کلی بر اساس فاکتورهای فوق ، پس از نوع روش آن میتوان خرید و سفارش تصفیه پساب صنعتی را بر اساس روش های تصفیه شیمیایی فاضلاب، فیزیکی و بیولوژیک بدرستی انجام داد. این عمل باعث سهولیت در کارکرد تجهیزات مورد استفاده برای اجرای فرآیند تصفیه پساب صنعتی میگردد.  در کل همان طور که گفته شد بهترین روش در تصفیه آب صنعتی به خصوص صنایع مهم مانند کاغذ سازی فولاد و رنگ رزی که به دلیل وجود آلاینده های شیمیایی معروف هستند، اسمزمعکوس میباشد. این روش در کنار روش های پیش تصفیه دیگر مانند آلترافیلتراسیون میتواند تأثیر زیادی بر کیفیت پساب خروجی داشته باشد. اما برای تصفیه فاضلاب این مورد متفاوت است. در ادامه به معرفی دستگاه های تصفیه فاضلاب میپردازیم.

معرفی روش های تصفیه فاضلاب:

روش های نوین تصفیه فاضلاب نیز تأثیر زیادی در دستگاه تصفیه آب صنعتی داشته است. همچنین این روش ها در تصفیه فاضلاب های صنایع مختلف نیز کاربرد زیادی داشته است. طور کلی روش های تصفیه پساب های صنایع عبارت اند از تصفیه فاضلاب با روش CPF ، روش تصفیه SBR ، روش تصفیه پساب MBR و روش های غیر هوازی تصفیه فاضلاب در ادامه به معرفی این دستگاه های تصفیه پساب صنعتی به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

تصفیه فاضلاب به روش CPF :

از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های روش تصفیه فاضلاب CPF ، استفاده از تجهیزات هوادهی متعدد به منظور تزریق هوا به درون لجن و فراهم شدن شرایط بهتر برای رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های هوازی می باشد. در این روش بخش زیادی از لجن ته نشین شده وارد حوضچه مخصوص شده و هوادهی با شدت بالاتر در آن صورت میگیرد.

روش تصفیه پساب صنعتی SBR :

به منظور کاهش هزینه های اقتصادی در تصفیه خانه هایی که ورودی پساب صنعتی به آن کم می باشد، بخش های ته نشینی و هوادهی با هم ترکیب شده و تحت عنوان SBR فرآیند تصفیه صورت میگیرد. این روش در واقع از چند سیکل تشکیل شده است که در طول روز در زمان های مشخص انجام میشود. به عنوان مثال در این روش ابتدا حدود 3 ساعت زمان برای پرشدن منبع اختصاص داده شده و 2 ساعت برای هوادهی با تجهیزات مختلف انجام میشود. در نهایت و پس از تصفیه نیم ساعت برای ته نشینی مواد آلاینده و لحن و نیم ساعت نیز برای تخلیه پساب های تصفیه شده در نظر گرفته میشود. هوادهی در این روش به کمک دیوفیوزرها و هواده های جت انجام میشود.

روش MBR در تصفیه فاضلاب های صنعتی :

روش تصفیه فاضلاب MBR یکی دیگر از روش های بیولوژیکی و هوازی برای تصفیه پساب ها میباشد. در روش های مختلف مراحل تصفیه فاضلاب شباهت زیادی به هم دارند. در این روش نیز انجام کار شباهت زیادی با روش های لجن فعال دارد و تنها تفاوت موجود در آنها، عدم استفاده از حوضچه های ته نشینی می باشد. در واقع عمل جداسازی لجم در این روش به کمک فیلترهای مخصوص صورت میگیرد. غشایها و فیلترهای در نظر گرفته شده برای این کار قادرند ذراتی به اندازه های 0.1 تا 0.4 میکرومتر را از پساب تصفیه شده جدا کنند. البته لازم به ذکر است که این روش نیاز به هزینه اقتصادی بالایی داشته و ممبران های به کار رفته در آن گران می باشند. علاوه براین، اپراتورهای این روش نیاز به مهارت و دانش بالایی داشته و به همین دلیل از این روش زیاد استفاده نمیشود.

معرفی روش های غیر هوازی در تصفیه پساب صنعتی :

معمولا در روش های غیر هوازی ، فاضلاب از لایه های لجن گرانولی عبور نموده و پس از ایجاد واکنش میان مواد آلی موجود در پساب و میکروارگانیسم های لایه لجنی، در نهایت بیوگازها تولید میشوند. این گازها از قسمت بالایی مخزن خارج شده و در نتیجه آلاینده های آلی تا حد زیادی از فاضلاب حذف خواهند شد. این سیستم با نام پتوی لجن فعال بی هوازی با جریان رو به بالا نیز شناخته می باشد و در کارخانجات و صنایع مواد غذایی و تصفیه فاضلاب نساجی ها کاربرد گسترده ای دارد. همچنین مهمترین دستگاه های ساخته شده از این روش ، دستگاه تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی USAB میباشد.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *