دستگاه تصفیه آب صنعتی

موتور پمپ دستگاه تصفیه آب صنعتی
0 (0)

معرفی موتور پمپ های دستگاه تصفیه آب صنعتی

میزان قدرت و نوع موتور پمپ در دستگاه های تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس به ظرفیت تولید آب در شبانه روز بسیار ارتباط دارند. البته نوع ممبرین در آن ها نیز تأثیر زیادی در میزان آب خروجی داد. با این حال به دلیل اینکه تصفیه در این سیستم نیاز به فشار دارد وجود یک موتور پمپ آب برای این دستگاه های تصفیه آب بسیار با اهمیت است. به طبع این موتور ها نیاز به برق مصرفی متفاوتی هستند. لذا در برخی موارد ممکن است تا حدی مصرف آن بالاتر از سایرین باشد.

معرفی موتور پمپ در دستگاه تصفیه آب :

موتور پمپ در آب شیرین کن های صنعتی عامل تولید فشار از طرف آب ورودی به دستگاه تصفیه آب میباشد. تمام قدرت این دستگاه به صورت کامل در فیلتری به نام ممبران قرار دارد. این فیلتر توانایی ذرات موجود در آب را تا ۰.۰۰۰۱ میکرون از آب جدا سازد و به عبارتی در سطح مولکولی آب را تصفیه کند. اما عبور آب از چنین فیلتری به خودی خود و حتی با فشار معمول آب شهری امکان‍پذیر نبوده و نیازمند وسیله‌ای برای تامین این فشار است، این وسیله نیز همان موتورپمپ میباشد که با استفاده از برق می‌تواند فشار آب را در حدی بالا ببرد که آب بتواند از فیلتر ممبران عبور کند.

همان طور که گفته شد برق مصرفی در این  پمپ ها متفاوت میباشد. از این هزینه و مصرف برق جهت استفاده های مختلف متفاوت میباشد. لذا در هر کاربرد از نوع بهینه آن استفاده میشود.

نقش مهم موتور پمپ اسمزمعکوس :

دستگاه‌های تصفیه آب برای جداسازی ذرات (حتی در سطح مولکولی) نیازمند استفاده از فیلترهای هستند. که هر کدام از این فیلترها دارای خاصیت‌ها و کاربردهای متفاوت هستند. همان طور که گفته شد فیلتر های ممبرین دارای منافذ بسیار ریز میباشد که فقط ملوگول آب را از خود عبور میدهد. از این عبور آب نیز از این صافی به سختی قابل انجام است. تنها نقش موتور پمپ ها ایجاد فشار برای عبور سریع آب از این منافذ میباشد.

موقعیت موتور آب  در دستگاه اسمزمعکوس :

موقعیت موتور پمپ های آب در دستگاه های اسمزمعکوس در مسیر آب ورودی و پیش از ورود به فیلتر های ممبریان میباشد. که فشار آب ورودی را برای عبور آن از ممبرین تعمین میکند.

اجزای موتور پمپ :

در دستگاه آب شیرین کن های خانگی موتور پمپ اسمزمعکوس از طریق یک آدابتور کوچک تغذیه میشود. این موتور شامل ۲ عدد سوئیچ Hi & Lo pressure برای قطع در فشار بالا و قطع در فشار پایین میباشد. که این کلید ها این موتور را روشن و خاموش می‌‎کنند. این پمپ‌ ها خود دارای ۲ بخش هستند. بخش اول آنها همان تولید کنند نیروی محرک است و با استفاده از جریان برق ایجاد حرکت دورانی کرده و این حرکت را از طریق محور وسط به بخش دوم یعنی کلگی پمپ منتقل می‌سازد این بخش نیز از یک سمت آب را به داخل کشیده و از سوی دیگر با فشار مناسب و تعیین شده خارج می‌سازد. با این حال اجزای موتور پمپ در دستگاه آب شیرین کن صنعتی مقدار متفاوت است. اما همچنین شباهت زیادی به نوع خانگی دارد.



برای مطالعه اطلاعات مربوط به دستگاه تصفیه آب صنعتی از لینک مربوطه دیدن کنید.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *