دستگاه تصفیه آب صنعتی

فرق تصفیه آب و اب شیرین کن چیست
5 (1)

برای خرید و یا استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره رایگان در مورد دستگاه های آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی ، صنعتی ، اب دریایی ، گلخانه ای ، آب چاه و … با ما تماس بگیرید .
اغلب مردم نمی دانند که فرق تصفیه آب و اب شیرین در چیست ؟! اگر به دنبال خرید دستگاه های آب شیرین کن و یا تصفیه آب هستید لازم است که تفاوت آنها را بدانید . همچنین لازم است بدانید می توان آنها را به جای یکدیگر استفاده کرد یا نه – برای این کار در ابتدا لازم است با مفهوم آب شور و آب سنگین آشنا شویم .
آب شور در اصطلاح به آبی گفته می شود که دارای مقدار قابل توجهی نمک است و این مقدار به قدری است که در طعم آن کاملا شوری احساس می شود . این آب دیگر قابل استفاده در کشاورزی ، صنعت و یا حتی در صورت زیاد بودن چگالی نمک در آن ، دیگر قابل شرب نیز نیست . اما امروزه بشر برای این مشکل راه حل پیدا کرده است . و برای رفع شوری آب چاه ، اب های زیر زمینی ، اب های روخانه ها و دریا ها و … یک دستگاه به نام اب شیرین کن اختراع کرده است .
آب سنگین به آبی گفته می شود که دارای املاح معدنی زیاد است این آب را در اصطلاح آب سنگین می گویند ، علت استفاده از عبارت سنگین این است که املاح معدنی اکثرا دارای اتم های بسیار سنگین تری نسبت به مولوکل ها و اتم های آب هستند . مصرف زیاد این آب می تواند باعث آسیب به سلامتی بشر شود زیرا این مواد معدنی ممکن است در کلیه رسوب کرده و در برخی افراد ایجاد سنگ کلیه کند .
لازم است به این نکته توجه شود که یک آب هم می تواند شور باشد هم سنگین .

بشر برای هر دوی این مشکلات یعنی هم آب سنگین و هم آب شور راه حل پیدا کرده است . دستگاه های تصفیه آب و دستگاه های آب شیرین کن می توانند این مشکلات را حل کنند .

فرق بین تصفیه آب و آب شیرین کن در چیست ؟

به علت درشت بودن ملوکول ها و اتم های املاح معدنی ، دستگاه های تصفیه آب به علت کاربرد طراحی فیلتر هایشان تنها قادر به گرفتن و پاکسازی آب از مواد معدنی می باشند و نمی توانند نمک آب را تصفیه کنند ، اما دستگاه های آب شیرین کن علاوه بر اینکه نمک آب را تصفیه می کنند ، املاح و مواد معدنی و حتی میکروب های آب را نیز جدا می کنند و یک آب کاملا شیرین ، سبک و تمیز را به شما تحویل می دهند .

از این رو می توان از دستگاه های آب شیرین کن به جای تصفیه آب نیز استفاده کرد اما نمی توان از دستگاه های تصفیه آب به جای دستگاه های اب شیرین کن استفاده کرد .

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *