تصفیه آب باغ

خصوصیات آب مناسب کشاورزی
5 (1)

خصوصیات آب مناسب کشاورزی : بالا بودن بیش از حد TDS یا EC ی آب آبیاری به علت ذخیره شده نمک در گیاه، به شدت در رشد گیاهان تاثیر گذار می باشد . این نمک با رسیدن به برگها موجب سوختگی برگها می شود، طبق تحقیقات صورت گرفته بالا بودن ec و TDS آب میزان بازدهی محصولات کشاورزی را بیش از  پنجاه درصد کاهش می دهد.

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی خصوصیات آب مناسب کشاورزی

میزان بالای یون کلراید در آب محصولات کشاورزی : یون کلراید بالا در آب کشاورزی موجب مسمومیت گیاهی، سوختگی و خشکیدگی نوک برگهای مسن و ریزش زودرس برگها می شود . این یون براثر محلول شدن نمک در آب ایجاد می شود . و یا میزان شوری و EC آب نسبت مستقیم دارد .

تاثیرات میزان ازت نیتراتی و آمونیاکی محلول در آب بر محصولات کشاورزی : افزایش بیش از حد ازت در آب آبیاری به طوری که این مقدار بیش از 30ppm  باشد  همچون ازت موجود در کودهای شیمیایی، سبب مسمومیت گیاهی، کاهش بازدهی محصول و تولید محصول با کیفیت پایین می گردد بهترین روش تصفیه آب در گلخانه ها استفاده از دستگاه ها و سیستم های تصفیه آب کشاورزی به روش اسمز معکوس ( RO ) میباشد. از دستگاه های تصفیه آب کشاورزی به روش اسمز معکوس در جاهایی که میزا نشوری آب برای گلخانه ها و کشاورزی بالا باشد و سختی و شوری آب زیاد باشد استفاده میشود.

علاوه بر این اگر خصوصیات آب مناسب کشاورزی را رعایت نکنیم و با آب هایی با EC بالا (  شوری بالا ) کشاورزی کنیم ضررات آن فقط متوجه محصولات نمیشود و در استفاده طولانی مدت از این آب نا مناسب ، زمین کشاورزی رفته رفته بایر و شور می شود تا جایی که بعد از چندین سال دیگر قادر به استفاده از آن زمین نخواهیم بود .  این ضرر جبران ناپذیر و بدون برگشت است . از این رو مهم ترین ضرری که این آب به کشاورزی می زند همین است .

لازم به ذکر است که رعایت حد مجاز EC آب جهت استفاده برای کشاورزی یکی از موارد مهم میباشد. به دلیل خطرات و صدمات وارده به گیاه و حتی خاک رعایت این مورد الزامی است.

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *