تصفیه آب باغ, دانستی های علمی

حد مجاز EC آب برای کشاورزی
2.5 (2)

EC مجاز برای کشاورزی حد EC آب مجاز و مناسب با خاک و گایاهان برای کشاورزی

حد مجاز EC آب برای کشاورزی یا همان حد مجاز شوری آب کشاورزی در زمین ها و گیاهان مختلف متفاوت است. با اندازه گیری EC آب  به تنهایی خوب یا خوب نبودن آب مناسب برای کشاورزی شناخته نمی شود. برای شناخت آب برای زراعت پارامترهای مهم دیگری نیز بر کیفیت آب تأثیرگذار هستند. اما یکی از مهمترین عوامل در کیفیت ،ec مجاز آب کشاورزی میباشد. که به علت سهولت اندازه گیری هدایت الکتریکی این پارامتر تبدیل به یکی از شاخصهای مهم در تشخیص کیفیت آب شده است.

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید


     

    در ادامه جدول طبقه بندی حد مجاز EC آب مناسب برای کشاورزی با توجه به هدایت الکتریکی آنها قرار داده شده است. اما در آب مناسب ، همزمان به میزان هدایت الکتریکی، کیفیت خاک و حساسیت محصولات کشاورزی مهم بوده و به صورت مختصر توضیحاتی را در این خصوص برای شما آورده ایم. ec آب کشاورزی در سلامت محصولات بسیار تاثیرگذار است. برای دریافت قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی و انواع دیگر آب شیرین ها با ما تماس بگیرید.

    EC آب بر حسب میکروزیمنس بر سانتی مترنوع از نظر EC آب نوع خاک متناسب با نوع EC آب
    <700غیر شوراستفاده از آب ها غیر شور با ای سی آب کشاورزی پایین تر از 700 در هر نوع بافت خاک برای آبیاری همه گیاهان قابل استفاده اند. با این حال برای نتیجه بهتر در شرایط بارندگی کم، آبشویی زمستانه صورت میگیرد.
    ۲۵۰۰-۷۰۰کم شورآب های کم شور برای استفاده در خاک های دارای بافت سبک و متوسط مشکلی ایجاد نمیکنند. با این حال در در خاک های رسی، آبشویی نمک ها و زهکشی باید انجام شود.
    ۸۰۰۰-۲۵۰۰لب شوربرای آبیاری با این نوع از EC آب در خاک های سبک با یک بار آبشویی زمستانه باید همراه باشد. همچنین در خاک های بافت متوسط و سنگین آبشویی نمک ها در هر نوبت آبیاری انجام شود و در این خاک ها برای محصولات حساس به شوری به کار نرود. در مرحله جوانه زنی، حتی المقدور از آب های غیر شور یا کم شور استفاده شود.
    ۱۲۰۰۰-۸۰۰۰شوراین نوع برای گیاهان حساس به شوری نباید در هیچ خاکی به کار رود. چرا که باعث از بین رفتن گیاه و در نهایت قابلیت کشت گیاه در خاک محل خواهد شد. در همه خاک ها آبشویی نمک ها همراه باهر آبیاری انجام شود . در مرحله جوانه زنی از آب های غیر شور و کم شور استفاده شود . در همه موارد از کاربرد این آب ها در خاک هایی که زهکشی خوبی ندارند خودداری گردد.
    ۲۰۰۰۰-۱۲۰۰۰خیلی شورفقط در موارد استثنایی (گیاهان یا ارقام مقاوم به شوری + خاک های سبک با زهکشی خوب) یا در شرایط اضطراری (خشکسالی) در دفعات کم استفاده از این آب ها مجاز است.
    >20000ابر شورغیرمجاز برای آبیاری.

     

    شماره تلفن خود را وارد کنید تا قیمت به آن Sms یا واتس آپ شود
    مثال: درخواست مشاوره جهت تصفیه فاضلاب را دارم

    در بالا جدول استاندارد آب کشاورزی و جدول شوری آب را بیان نمودیم. توجه داشته باشید که بالا بودن EC آب تفاوتی ندارد ec مناسب آب گلخانه یا کشاورزی و هر زراعت دیگری یا همان هدایت الکتریکی تنها به آسیب زدن به گیاه بسنده نمشود به همین دلیل استاندارد آب کشاورزی از مسائل بسار مهم است. بلکه در مواردی به علت وجود املاح فراوان باعث شور شدن و یا سدیمی شدن خاک و یا مسمومیت با یونهای دیگر چون بور و کلر شود. حد مجاز کلر در آب کشاورزی باید استاندارد و کنترل شده باشد زیرا در هر حال کیفیت خاک تنزل می یابد. لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی برای استفاده جهت زراعت و برای استفاده از آب های کم شور ، شور و با شوری بالا الزامی است. 

    اگر نیاز به دستگاه های تصفیه آب کشاورزی و یا دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب تا 5000000 مترمکعب داشتید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسنان مجموعه ما با شما تماس بگیرند.


      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 2 Average: 2.5]

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *