دانستی های علمی, دستگاه تصفیه آب صنعتی

اهمیت تصفیه آب
0 (0)

اهمیت تصفیه آب

به دلیل وجود مشکلات محیطی اکنون لزوم و اهمیت تصفیه آب در برخی مناطق بسیار بالا میباشد. آلودگی آب ها ، کاهش کیفیت آب برای مصارف مختلف و نبود منابع کافی آب های شیرین سطحی از دلایل مهم برای استفاده از تمامی منابع آبی سطح کره زمین همچون آب دریا ها میباشد. این آب ها با استفاده از دستگاه های تصفیه آب به آبهای قابل استفاده تبدیل میگردند. در ادامه به معرفی کامل آب خواهیم پرداخت.

معرفی آب :

آب یک ماده حیاتی و اساسی برای ادامکه زندگی بشر میباشد. آب یک ترکیب شیمیایی ساده است. این ماده خواص پیچیده ای دارد. همکان طور که اطلاع دارید هر مولکول آب از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. به دلیل همین مورد در بسیاری از واکنش های شیمیایی میتواند شرکت داشته باشد. لذا در بسیاری از مصارف صنعتی نیز شرکت دارد. از این رو میتوان گفت آب برای سلامتی و رفاه انسان کاملا ضرورت دارد. باز طرفی بیش از ۷۲ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. که نشاندهنده اهمیت آب برای بدن است.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.

    مشکلات آب ناخالص برای بدن انسان :

    یکی از مشکلات استفاده از آب غیر تصفیه شده و ناخالص در صورت ناخالص بودن و آلودگی بیماری های متعدد در انسان میباشد. این بیماری ها می توانند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کنند. آب تصفیه نشده ممکن است حاوی کلر ، سرب ، آرسنیک ، نیترات ، فلوراید ، انگل و باکتری و … باشد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند.

    اهمیت تصفیه آب و فاضلاب :

    آب تقریبا در همه جای کره زمین یافت می شود. منابع تامین آب همانند : رودخانه ها و دریاچه ها حاوی آلاینده های زیادی همچون زباله ها ، گل و لای ، شن و ماسه ، میکروارگانیزمهای بیماری زا هستند. که یکی از دلایل مهم آن، ورود پساب صنعتی به این منابع است. لذا تصفیه فاضلاب صنعتی میتواند بسیار مفید باشد. از طرفی برای اینکه آب رودخانه ها و دریاچه ها قابل استفاده برای آشامیدن باشد ، نیاز به مراحل مختلف می باشد. اکنون روش های مختلفی برای تصفیه آب و از بین بردن و یا کاهش آلاینده هایی مثل نیترات ها ، آفت کش ها ،فلزات سنگین ، مواد آلی و … حذف طعم نامطبوع آب برای مصارف مختلف مانند دستگاه تصفیه آب دریا ، دستگاه تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن کشاورزی طراحی شده است. در ادامه به معرفی روش های تصفیه اب خواهیم پرداخت.

    روش های تصفیه آب :

    بهترین روش های تصفیه آب به شرح زیر میباشند :

    • سیستم تبادل یونی
    • سیستم نانو فیلتراسیون
    • تصفیه آب به روش EDI
    • تصفیه آب به روش EDR
    • فیلتراسیون

    بهترین روش تصفیه آب :

    فیلتراسیون در بین بهترین روش تصفیه آب بهترین هم اکنوئن بیشترین استفاده را به خود اختصاص داده است. خومد این روش شامل زیرمجموعه های بسیاری میباشد. در بین این مجموعه روش اسمزمعکوس با اچازه عبور تنها ملوکول آب ار خود بهترین روش تصفیه آب در حال حاضر است. روش آب شیرین کن Ro یا همان اسمزمعکوس در تمامی مصارف مختلف قابل انجام بوده و توجه زیادی در تمامی کشور های دنیا به این روش اختصاص یافته است که برای این کار از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی یا دریایی و یا حتی کشاورزی استفاده می شود.

    اهمیت تصفیه آب به روش اسمزمعکوس :

    لزوم اهمیت تصفیه آب به روش اسمزمعکوس بسیار بالا میباشد. این روش تکنولوژی مدرنی است که آب را برای مصارف متعددی از جمله نیمه رساناها، خوراک پزی، تکنولوژی زیستی، داروها، تولید برق، نمک زدایی آب دریا و آب خوردنی شهری، تصفیه می نماید. از اولین آزمایشاتی که در سال 1950 انجام شد طی آن هر ساعت چند قطره آب تولید می شد، امروزه نتیجه صنعت اسمز معکوس در تولید مشترک جهانی به بیشتر از 7/1 میلیون گالن در هر روز رسیده است.

    اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم زیر را پر کنید.


      نتیجه گیری :

      به دلیل افزایش روز افزون تقاضاها برای آب خالص (تصفیه شده) ، رشد و اهمیت تصفیه فاضلاب و آب در قرن اینده با افزایش روبه رو خواهد شد. از این رو میتوان گفت که در آینده ای نچندان دور به دلیل خشک سالی های متعدد نیاز به تصفیه آب تمامی منابع آبی برای تهیه آب قابل استفاده میباشد.

      شما هم به این نوشته امتیاز دهید
      [Total: 0 Average: 0]

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *