دستگاه تصفیه آب صنعتی

اهمیت آب در کشاورزی
1 (1)

اهمیت آب در کشاورزی و وجود منابع آب در رشد گیاهان و کشاورزی در مناطق کم آب و خشک و نیمه خشک

به این علت که آب جذب شده با تعرق به سمت جو آزاد می‌شود، اهمیت وجود آب در کشاورزی به منزله یک عامل حیاتی و مهم خواهد بود برای مثال یک علامت شاخص در اهمیت وجود آب در کشاورزی آن است که برای تولید یک کیلوگرم گندم به حدود ۱۰۰۰ لیتر آب نیاز است و نهایتا به جو بازگردانده می‌شود اما گیاهان کشاورزی دیگر نیز وجود دارند که برای رشد خود به مقدار بیشری از آب نیاز دارند و مقدار آن در رشد آن ها دارای اهمیت ویژه ای است برای مثال برنج به دو برابر نسبت به گندم به آب نیاز دارد.

اهمیت آب و و روش های آبیاری در کشاورزی :

در موضوع کشاورزی به جز آبیاری و تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی ، مقدار برداشت محصولات به میزان بارندگی در خاک بستگی دارد.

در برخی از روش های کشاورزی تنها در مناطقی امکان ‌پذیر است که توزیع بارندگی باعث تداوم وجود رطوبت خاک در دوره رشد بحرانی برای محصولات زراعی شود.

بکارگیری شیوه های غیر آبیاری در کشاورزی حدود ۶۰ درصد از تولید را در کشور های در حال توسعه مانند ایران را شامل میشود.

کشاورزی دیمی به همراه مدیریت اراضی می‌تواند باعث تاثیر گذاری مناسبی در عملکرد محصول شود.

انواع متفاوت برداشت آب باران می‌تواند در حفظ آب در محل تاثیرگار بوده تا آب باران نتیجه بهتری را برای محصول ایجاد نماید.

علاوه بر آن آب باران می‌تواند شارژ آب زیرزمینی را بیفزاید و به کاهش و افزایش منابع کمک کنند از طرفی آب باران دارای خلوص بالایی بوده و به نوعی آلودگی آب های دیگر را ندارد و به همین دلیل میتوان با جمع آوری و استفاده این آب ها در مصرف صرفه جویی کرد چرا که این نوع آب نیازی به تصفیه ندارد.

در روش‌های دیگر از آب از حوزه‌های محلی و با تکیه بر ذخیره‌سازی در قسمت مشخص خاک برای دوره‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال باید گفت که پتانسیل بهبود بازده، در روش‌های غیر آبیاری در مواردی که میزان بارندگی در معرض تغییرات بزرگ و فصلی و بین دوره‌ای باشد، محدود است.

توجه داشته باشید که بهاین دلایل وجود ریسک بالا برای کاهش عملکرد یا از بین رفتن کامل محصول در زمان خشکسالی، کشاورزان تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی روش‌هایی دارند که به کمک آن نیازی به پرداخت خسارت‌ها در کشت گیاهان نداشته باشند.

در بعضی از مناطق برای کشاورزی به کارگیری تجهیزات آبیاری غیر قابل دسترسی در مناطق نیمه خشک مهم‌ترین کار این است که از شیوه ای استفاده نمایند که محصولات آن‌ها تا برداشت بعدی ذخیره بشود.

این هدف ممکن است با انواع روش‌های مقاوم در برابر خشکسالی قابل پیگیری باشد.

مهندسی ژنتیک همچنان روش‌های دقیق را در شرایط بحرانی تحویل نداده است، اما همچنان گیاهانی وجود دارند که در فصل خشکسالی مقاوم به کم آبی هستند و میتوان برای کشاورزی در مناطق کم آب از این گیاهان استفاده نمود با این حال میتوان در مناطقی که آب های غیر استفاده برای کشاورزی دارد مانند مجاورت در کنار دریا و یا دریاچه هایی که آب شور دارد از دستگاه های تصفیه آب کشاورزی برای بدست آوردن آب مورد نیاز برای گیاه استفاده نمود.

 

در این قسمت در مورد اهمیت آب در کشاورزی مطالعه کردید…

همچنین شما میتوانید برای مطالعه بیشتر در زمینه دستگاه تصفیه آب کشاورزی از لینک قرار داده شده دیدن کنید.

 

شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 1 Average: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *