دستگاه تصفیه آب صنعتی

اجزاء دستگاه های تصفیه آب صنعتی
0 (0)

قطعات و اجزاء دستگاه های تصفیه آب صنعتی

  • مخازن حاوی شن یا سیلیس که برای نرم کردن آب استفاده می شوند
  • فیلتر ممبران 4 اینچ در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت دوازده هزار لیتر یا 8 اینچ که دبی خروجی آنها به توجه به سختی آب ورودی به دستگاه متغیر است ، برای ممبران های 4 اینچ معمولا از 5 الی 6 متر مکعب ( هر متر مکعب برابر با 1000 لیتر است )  و برای ممبران های 8 اینچی از حداقل 20 و حداکثر 25 متر مکعب محاسبه می‌کنند . ولی نکته مهم در طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی و اسمز معکوس در مورد ممبران های 4 اینچی این است که برای آب های شور با غلظت نمک بالا مانند آب شور دریا مناسب نیستند و در طراحی برای آبهای شور باید از ممبران 8 اینچی استفاده کنید.
  • فلومتر برای کنترل حجم آبی که از دستگاه خارج می شود
  • گیج های تابلو یا خطی برای اندازه گیری فشار نقاط مختلف دستگاه
  • سیستم بک واش , CIP و شستشو برای محافظت از ممبران های دستگاه تصفیه آب صنعتی

فاکتورهای مهم برای بهبود عملکرد سیستم های اسمز معکوس صنعتی

  1. فشار آب دستگاه های تصفیه آب صنعتی – اندازه گیری فشار آب ورودی به پمپ اصلی RO و کنترل فشار آب وارده به ممبران بسیار حائز اهمیت است زیرا بدون محاسبه جریان فشار کم یا زیاد میتواند بر روی سیستم شما تاثیرات منفی گذاشته و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به دستگاه شما آسیب جدی وارد نماید . از این رو این قسمت از دستگاه یکی از مهم ترین اجزاء دستگاه های اسمز معکوس به شمار می رود .
  2. دما – دمای آب ورودی را باید کنترل کنید تا زیاد سرد و زیاد گرم نباشد، همچنین با انتخاب یک پمپ مناسب به افزایش راندمان دستگاه کمک خواهید کرد. وجود مشکل فنی در سیستم برقی دستگاه باعث افزایش دمای آب خارج شده از پمپ طبقاتی شده و این آب گرم وارد ممبران می شود سپس آبی که از ممبران خارج می شود دمای بالایی دارد و اگر از سیستم رزین در انتهای سیستمتان استفاده می‌کنید ممکن است رزین شما سریعا خراب شود .
  3. کنترل انرژی پمپ – با طراحی یک سیستم لوله کشی و استفاده از شیرآلات مناسب و استاندارد می‌توانید مقداری از انرژی منفی پمپ را کم کنید تا پمپ داغ نشود و به آن آسیب وارد نکند همچنین این سیستم کنترل انرژی پمپ در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهد داشت .
  4. پیش تصفیه ها – مراحل تصفیه آب صنعتی نیاز به پیش تصفیه های مناسب خودش دارد و برای هر سیستم RO بسته به شرایط آب ورودی میتواند متفاوت باشد اما اگر آب خالص ورودی حاوی کلر، سختی بالا، آهن، فلزات ، آلودگی میکروبی و از این موارد باشد برای افزایش طول عمر غشاء ممبران دستگاه خود به ترتیب از سیستم یو وی یا پکیج کلرزن به همراه ستون های رزینی مناسب استفاده کنید.
شما هم به این نوشته امتیاز دهید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *